Vraag

Moeizame overstap naar Proximus

  • 19 October 2022
  • 41 reacties
  • 863 Bekeken

Reputatie 1

Om de dingen wat te vereenvoudigen en omdat er glasvezel in ons gebouw lag, dachten wij een tijdje geleden om over te stappen van Telenet (internet)/JIM Mobile (gsm) naar Proximus.

En sindsdien zitten we in de miserie:

(1) Mobile Flex SIM-kaart (een eerste ontvangen op 24/9!) wordt niet geactiveerd

(2) Er kunnen geen e-mail aliassen aangemaakt worden

(3) Geen toegang tot Proximus Cloud (error 2055)

(4) Geen wifi op de verdieping - een Booster 2 is besteld, maar wordt (nog?) niet geleverd

(5) Smart WiFi kan niet geactiveerd worden

(6) Drie (3) gelijknamige profielen in MyProximus, waarvan slechts 1 als beheerder (en dat is het enige - redelijk - “goede”)

(7) Rommelige afwerking van de aansluiting, met loshangende draden en zelfs loshangende modules!

(8) De “gratis installatie ter waarde van 350€” bleek slechts een half uur te duren. Werken die techniekers dan aan 700€ per uur? Zelfs advocaten zijn goedkoper!

(9) Vreemd genoeg krijgt de gekableerde ethernetverbinding als netwerknaam automatisch "telenet-67742F" (zelfs al is alle apparatuur van Telenet intussen al teruggestuurd)

Intussen kennen we bijna alle Proximus-medewerkers van de MyProximus Chat, Twitter, Twitter DM, Facebook en Messenger van buiten, maar niemand brengt hier enige deblokkering in.

Heeft hier iemand gelijkaardige ervaringen? En zo ja, hoe zijn jullie er uiteindelijk uit geraakt?


41 reacties

In afwachting van een reactie van een Prox medewerker,  denk ik dat in verband met je opmerking (9) het gewoon de netwerknaam is die je laptop/PC onthouden heeft.

bvb voor het OS Windows → Hoe de lokale netwerknaam wijzigen in Windows

FYI: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.

Reputatie 1

Is gebeurd! Thx voor de suggestie. Nu maar hopen dat het iets van resultaat oplevert, en/of de zaken versnelt!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @leysfi zoals al via onze chat besproken is dossier 51429012 hiervoor in behandeling. De dossierbeheerder zal jullie verder contacteren. Wat betreft de afwerking van de bekabeling werd je foto doorgestuurd naar onze technische dienst. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Dag @leysfi zoals al via onze chat besproken is dossier 51429012 hiervoor in behandeling. De dossierbeheerder zal jullie verder contacteren. Wat betreft de afwerking van de bekabeling werd je foto doorgestuurd naar onze technische dienst. Groetjes, Heidi

(1) Dat dossier werd “pas” vorige week donderdag (13/10) aangemaakt en als “high prio” aangeduid. Zijn voorganger (dossier 51430362) werd zomaar afgesloten zonder enige oplossing of melding. Intussen zijn we een week verder (!) en nog geen stap verder… “High prio” heeft blijkbaar maar weinig SLA-impact bij jullie diensten?

(2) Het probleem n° 1 dateert al van 20/9 (!). Het is pas de laatste dagen dat ik begin wakker te liggen van het gebrek aan vooruitgang, en er op allerlei sociale media achteraan ga. Tot nog toe zonder enig resultaat, helaas… Maar we volharden in de boosheid ;-)

Reputatie 5
Badge +1

(2) Het probleem n° 1 dateert al van 20/9 (!). Het is pas de laatste dagen dat ik begin wakker te liggen van het gebrek aan vooruitgang, en er op allerlei sociale media achteraan ga. Tot nog toe zonder enig resultaa, helaas… Maar we volharden in de boosheid ;-)

 

Veel geluk daarbij, ik ben al 7 jaar aan het volharden in de boosheid maar we blijven volharden, meer dan ooit 😂

 

 

Reputatie 1

(2) Het probleem n° 1 dateert al van 20/9 (!). Het is pas de laatste dagen dat ik begin wakker te liggen van het gebrek aan vooruitgang, en er op allerlei sociale media achteraan ga. Tot nog toe zonder enig resultaa, helaas… Maar we volharden in de boosheid ;-)

 

Veel geluk daarbij, ik ben al 7 jaar aan het volharden in de boosheid maar we blijven volharden, meer dan ooit 😂

 

 

Slik! 7 jaar! En nog steeds klant? Ik denk dat ik hoogstens voor 1 maand geduld heb…

Ja maar je moet wel kunnen overstappen naar een ander provider want voor TimWitt komt Telenet daar ook niet voorbij.

Reputatie 1

And the plot thickens!

intussen heb ik ontdekt dat de gsm-poot van JIM Mobile (mijn huidige operator) vorig jaar overgenomen werd door… Proximus! En toch lukt het na 31 dagen nog steeds niet om mijn nummer van bij hen over te dragen naar een Proximus simkaart en abonnement.

Reactie van Proximus: “Jamaar, zij werken met een aparte klantendienst!”. Waarbij ik mij dan de bedenking maak: is het zo moeilijk voor een overnemer om even poolshoogte te nemen bij een overgenomen entiteit, en daar wat ‘actie’ uit te lokken?

Tweede reactie van Proximus: “Heb je al eens geprobeerd JIM Mobile te contacteren?”. Ja, dus, zowel via Twitter, Facebook en mail. Geen reactie. En telefonisch: “Onze telefonische helpdesk is vandaag uitzonderlijk gesloten. U kunt ons contacteren via mail, Twitter of Facebook”. Juist, dus! Zucht!

Derde reactie van Proximus: “Heb je al eens geprobeerd Mobile Vikings te contacteren?”. Ja, dus, zowel via Twitter, Facebook en mail. Een telefonische helpline hebben ze daar niet. En - je raadt het al - niet de minste reactie. En dan maak ik mij de bedenking: moet IK wel al deze démarches nemen? Is dit niet de taak van de nieuwe operator (Proximus, dus), die bovendien de oude operator overgenomen heeft?

Dit begint hilarische proporties aan te nemen…. Zucht! (bis)

Reputatie 7
Badge +4

 En dan maak ik mij de bedenking: moet IK wel al deze démarches nemen? Is dit niet de taak van de nieuwe operator (Proximus, dus), die bovendien de oude operator overgenomen heeft?

 

Neen dit is niet uw taak maar deze van Proximus als uw nieuwe operator

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

Hoe lang duurt het om van gsm-operator te veranderen? | BIPT

 

 

 

Reputatie 1

 En dan maak ik mij de bedenking: moet IK wel al deze démarches nemen? Is dit niet de taak van de nieuwe operator (Proximus, dus), die bovendien de oude operator overgenomen heeft?

 

Neen dit is niet uw taak maar deze van Proximus als uw nieuwe operator

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

Hoe lang duurt het om van gsm-operator te veranderen? | BIPT

 

 

 

Woow! 3 tot 5€ compensatie per dag! Ik ga RIJK worden ;-)

Reputatie 1

Het wordt potsierlijk en zelfs ronduit gevaarlijk: maandag werd plots het (onterecht toegekende) nieuwe gsm-nummer zomaar gedesactiveerd, zodat ik op geen enkele manier nog kon telefoneren. En dit terwijl de nummeroverdracht nog steeds niet gerealiseerd was (of wat had je gedacht?)…

Zelfs de Helpdesk zag daar de nood van in, want ze declareerden onmiddellijk een “Rescue” ticket. Dit hoort binnen de 24 uur opgelost te worden.

Alleen… de dag daarna was het Allerheiligen. Feestdag, dus. En dan tellen die 24 uur niet meer…

Dus hoop ik vandaag, woensdag, dat we onze huisarts niet hoeven op te bellen, want ik vermoed dat die niet bereikbaar is via Skype, Messenger of MS Teams?

Reputatie 1

Gisteravond kregen we (eindelijk, zo dachten wij) telefoon van Proximus. De persoon aan de lijn vroeg even wat tijd om ons dossier door te nemen. Hij zou over een half uur ten laatste terugbellen. Niets meer van gehoord…

Vandaag via de MyProximus chat gevraagd om opgebeld te worden (want we kunnen zélf niet meer opbellen, gezien Proximus maandag - ongevraagd - ons nieuw nummer desactiveerde). Dit gebeurde prompt een paar uur later! Een wonder, zo dachten wij! Wel werden we onmiddellijk op een wachtmuziekje gezet. Na 40 minuten wachtmuziek eindelijk een menselijke stem die om onze naam vroeg. Daarna weer de wachtmuziek. Men is ons dossier aan het doornemen, zo dachten wij. En 5 minuten later werd de verbinding verbroken…

Reputatie 1

Vandaag ook weer eens de Messenger-chat geprobeerd. Om 10:10u. was het: « Ik zoek de juiste collega voor je. Op dit moment is de gemiddelde wachttijd minder dan 5 minuten. »

Intussen, 3 uur en 25 minuten later, wachten we nog steeds…

Reputatie 1

En we voegen er nog een laag aan toe: vandaag ontvingen we plots 2 simkaarten: één met het juiste product (Mobile Flex S), en één met een verkeerd product (Mobilus S). Van de eerste (goede) zegt de begeleidende brief dat de aanvraag tot nummeroverdracht verstuurd werd op 31/10, en van de tweede (verkeerde) spreekt de brief over 4/11.

We zijn dus plotseling erg benieuwd om te weten (1) of er iets gaat gebeuren, en (2) zo ja, wat dan precies?

Reputatie 1

UPDATE:

Vandaag, 46 dagen na het ontvangen van de (eerste) simkaart is mijn gsm abo eindelijk geactiveerd geworden MET de gewenste nummeroverdracht!

Dit vergde over die periode tientallen conversaties, verplaatsingen & reacties via de MyProximus chat (met resp. Davi, Youssra, Wendy, Joel, Heidi, Nele, Geert, Cathie, Stef, Nerdel, Elke, Tina, Meryem, Leen, Nathan, Francis, Tamara, Evelyn, Yenthe, Lenn, Sarah en Soman), Twitter, Twitter DM, Facebook, Messenger, LinkedIn, e-mail, telefoon en bezoeken aan de Proximus Shop van Oostende. Zelfs een paar kennissen binnen de Proximus Groep duwden mee aan de kar (waarvoor dank!).

Nu nog proberen aan antwoorden te raken op de twee gerelateerde vragen op dit forum, namelijk 

en 

Maar we houden vol...

Reputatie 7
Badge +3

@leysfi 

toegevoegd aan het nog openstaande dossier 

groeten

Tina

Reputatie 1

@leysfi

toegevoegd aan het nog openstaande dossier 

groeten

Tina

En terwijl je dan toch aan het toevoegen bent:

  • Proximus Cloud doet het nog steeds niet
  • Probleem met aanmaken van e-mail aliassen (maar daar zou jullie IT mee bezig zijn)
  • Ik krijg nog steeds facturen van Telenet. Precies iets verkeerd gegaan met Easy Switch? Ik bekijk dit ook even met hen…
Reputatie 7
Badge +3

@leysfi 

je promo is in aanvraag voor uitvoering

soms verstuurt het systeem een automatisch bericht hierover met melding van afspraak en “installatiekosten”

uiteraard is een afspraak niet nodig en zijn de kosten niet geldig en we houden dat in t oog

We hebben een goedgekeurde melding van easy switch gevonden: dus de andere provider moet het wel stopzetten? wij hebben momenteel nog geen aanrekingen aan jou verstuurd.

het gsm nummer zal bij ons pas aangerekend worden vanaf datum van import (en activatie)

de huidige dossierbeheerder heeft niet de skills ivm Cloud en aliassen, daar moet ik iemand anders voor zoeken.

welke melding krijg je ivm je Cloud?  Je login voor Myproximus is in orde… Welke productcode zie je voor Cloud? (vul ze in in je profiel?)

groeten

Tina

 

 

Reputatie 1

@leysfi

je promo is in aanvraag voor uitvoering

soms verstuurt het systeem een automatisch bericht hierover met melding van afspraak en “installatiekosten”

uiteraard is een afspraak niet nodig en zijn de kosten niet geldig en we houden dat in t oog

We hebben een goedgekeurde melding van easy switch gevonden: dus de andere provider moet het wel stopzetten? wij hebben momenteel nog geen aanrekingen aan jou verstuurd.

het gsm nummer zal bij ons pas aangerekend worden vanaf datum van import (en activatie)

de huidige dossierbeheerder heeft niet de skills ivm Cloud en aliassen, daar moet ik iemand anders voor zoeken.

welke melding krijg je ivm je Cloud?  Je login voor Myproximus is in orde… Welke productcode zie je voor Cloud? (vul ze in in je profiel?)

groeten

Tina

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@leysfi 

zie je verder al je actieve producten vermeld staan in je MyProximus? zoals het internet en de mobile?

t zou kunnen dat Myproximus nog niet up to date is door lopende orders? 

groeten

tina

Reputatie 1

@leysfi

zie je verder al je actieve producten vermeld staan in je MyProximus? zoals het internet en de mobile?

t zou kunnen dat Myproximus nog niet up to date is door lopende orders? 

groeten

tina

Ja, alle producten staan correct in MyProximus, inclusief (!) de Cloud en Mail.

Reputatie 7
Badge +3

ok, ik heb een technische collega gevraagd om hier even mee te komen kijken en zoeken naar een oplossing…

groetjes

Tina

Reputatie 7
Badge +5

@leysfi Wij kijken het even na voor je cloud. Kan je in je forumprofiel zetten welke aliassen er op je mailbox mogen? Dan voegen wij ze toe.

Reputatie 7
Badge +5

@leysfi Kan je nogmaals proberen inloggen op de cloud? Best eerst de cookies even verwijderen.

Reputatie 1

@leysfi Wij kijken het even na voor je cloud. Kan je in je forumprofiel zetten welke aliassen er op je mailbox mogen? Dan voegen wij ze toe.

Dat toevoegen door jullie is geen oplossing, hee. Want dan moet ik in de toekomst telkens een beroep doen op jullie (en ik weet intussen als ervaringsdeskundige hoe moeizaam dit soms verloopt) als ik er eentje wil vervangen, weglaten of bij maken.

Ter info: ik stuurde deze namiddag een testmail naar de (enige) alias (in het @proximus.be-domein) die ik vandaag heb aangemaakt, en die kwam enkel terecht in de inbox van de @skynet.be-mailbox, NIET in die van de @proximus.be-mailbox!

Reageer