Vraag

moden reset zich per dag een aantal keren

  • 5 September 2020
  • 20 reacties
  • 338 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ben hier volledig ten einde raad terechtgekomen…

Al geruime tijd dat de modem de connectie met internet verliest.  Je kan noch met WiFi, noch bedraad connectie internet maken. Ook geen Tv.  Na 5 tot 10 minuten komt dit dan terug.  Contact opgenomen met Proximus. Technieker langsgekomen met de plaatsing nieuwe modem.  Nu heb ik echter het probleem dat de modem zich meerdere keren per dag reset, dus heropstart. Bijzonder irritant want ik doe thuiswerk en de connectie valt dan telkens weg.

Terug contact opgenomen met Belgacom waar ze beleefd zeggen dat ze niets kunnen vinden. M’n vraag wordt doorgegeven aan een bepaalde dienst waarvan ik de naam niet goed begreep.  Er kon geen idee worden gegeven wanneer er reactie zou komen.

Momenteel dus een internet die wel, niet,wel,niet…  werkt      Echt ik ben radeloos!

 


This topic has been closed for comments

20 reacties

@Philippe-dieter Ja en hier komt niemand langs op het forum tijdens het weekend, die van Proximus zelf is.

Het zal de VDSL verbinding zijn die wegvalt, dat kun je zien ook door het feit dat op dat moment van uitval je DSL led lampje niet meer continue blijft branden op je bbox modem.

Aangezien je modem reeds vervangen werd zal het probleem verderop richting proximus toe moeten zitten.

Eens proberen te onderzoeken of je goed contacten hebt tussen de verbinding met het kabeltje dat in je DSL ingang zit op je modem en ook aan de andere kant waar het kabelt in de ingang van de DSL filter steekt ,dit is normaal een 6-polige stekker, die ingeplugd zit op de intro aansluitdoos NTP2007 van proximus, daar mss ook eens kijken op slechte verbindingen, maar als het DSL signaal wegvalt moeten ze dit bij proximus zelf ook kunnen zien.

Je kan naar de helpdesk 080022800 nog eens bellen ook tijdens het weekend om te weten of ze gaan een technieker sturen maar het is tegenwoordig lang wachten om binnen te geraken!

Reputatie 3
Badge

Alvast bedankt voor je reactie. Kabeltje in DSL al vervangen en steek goed in de splitter. Voor de modem werd vervangen, bleven alle lichtjes branden maar toch was alle verbinding weg gedurende 5 tot 10 minuten.  Bij deze nieuwe modem is het tekens een volledige reset.  Alle lichtjes modem gaan uit en enkel lichtje ON/OFF blijft branden. Vervolgens start de modem terug op.

 

Bij deze nieuwe modem is het tekens een volledige reset.  Alle lichtjes modem gaan uit en enkel lichtje ON/OFF blijft branden. Vervolgens start de modem terug op.

@Philippe-dieter Dan zou het de bbox modem zelf kunnen zijn die niet in orde is of het DSL signaal dat wegvalt/onderbreekt.

je zou toch eens de netstekker van de stroomadpter van de modem even uit het stopcontact kunnen trekken zodat die heropstart  of als het ook niets oplevert de modem eens resetten door het resetknopje 20 sec ingedrukt te houden en pas loslaten als je de leds vooraan ziet uitdoven uitgenomen de power led die natuurlijk blijft branden, en dan loslaten om te laten volledig herop starten.

Als het ook niet helpt dan zou je nog als laatste dit nog kunnen uitproberen:

  • de splitter verwijderen (6polige TF2006)
  • de modem aansluiten op één van de telefoon aansluitingen op de NTP2007 (intro aansluitdoos) ,
    nadat je eventuele andere aangesloten bekabeling op de groene klemmen losgelegd hebt.
    (Of je kan ook kiezen om de modem aansluiten op de groene klemmen.)

In ieder geval zo’n onderbrekingen moeten ze zeker ook kunnen vaststellen bij Proximus

Reputatie 7
Badge +4

Bellen en interventie ter plaatse vragen

Dit lijkt mij een probleem Bbox (voeding?)

Ja als je dat al zeker zou  weten  dan is het natuurlijk simpel , daarom dat ik al die testen voorgesteld heb en  als er niks helpt dan zal er geen andere oplossing meer zijn dan een technieker sturen die eens grondig de reden opspoort want voor de omruiling van de bbox was er ook al miserie, en al twee bbox’en die miserie geven zou ook al grote toeval moeten zijn.

Reputatie 3
Badge

Hout vasthouden maar tot nu reeds 6u zonder onderbreking.   Gisteren was het dan een 10 tal keren. Proximus is op de hoogte, maar ze kunnen niks abnormaal vinden maar wat volgens hen niet uitzonderlijk is. Ze geven het door aan het “???”team.  Ben de naam vergeten.  Kon echter geen enkel idee geven wanneer d’r een oplossing zou komen.   Je moet gewoon….  wachten en ondergaan. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Toch niet, soms (heel) stoute schoenen aantrekken

=

u had een probleem en er is nog steeds een probleem en vraagt een oplossing door een technieker ter plaatse te sturen om het uit de wereld te helpen 

eventueel misschien wel best wachten tot het zich opnieuw voordoet

Hout vasthouden maar tot nu reeds 6u zonder onderbreking.   Gisteren was het dan een 10 tal keren. Proximus is op de hoogte, maar ze kunnen niks abnormaal vinden maar wat volgens hen niet uitzonderlijk is. Ze geven het door aan het “???”team.  Ben de naam vergeten.  Kon echter geen enkel idee geven wanneer d’r een oplossing zou komen.   Je moet gewoon….  wachten en ondergaan. 

 

Dan is het inderdaad best dat je wacht tot iemand van het proximus forumteam maandag hier je post doorneemt en verder de bevoegde betrokken dienst kan raadplegen om vast te stellen of er iets voorzien was ivm met je probleem 

PS: best je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan zodat prox team direct aan de slag kan maandag.

Badge +4

Hout vasthouden maar tot nu reeds 6u zonder onderbreking.   Gisteren was het dan een 10 tal keren. Proximus is op de hoogte, maar ze kunnen niks abnormaal vinden maar wat volgens hen niet uitzonderlijk is. Ze geven het door aan het “???”team.  Ben de naam vergeten.  Kon echter geen enkel idee geven wanneer d’r een oplossing zou komen.   Je moet gewoon….  wachten en ondergaan. 

 

Best ook opschrijven welk uur het gebeurt enzo zodat ze eventueel in logs kunnen kijken en als hun team het niet vind dan best beroep op het andere :)

 

Die logs kunnen ze volgens mij van op afstand zien

Badge +4

Ja dat wel, maar of de tijden overeen komen met de gebruiker… :)

ja dat zijn de logs in de bbox die je zelf kunt zien http://192.168.1.1 dus moeten die wel overeen komen aangezien het deze zijn die overeenkomen met het uitvallen van de modem

Reputatie 3
Badge

Alle suggesties nagekeken maar het probleem blijft :  modem start telkens terug opnieuw op…    Please Proximus, bied enige hulp aub

Seffens komen ze hier langs

Reputatie 7
Badge +4

@Philippe-dieter, ik heb dit nu net nagekeken en tot 4/9 zag  ik tijdens de daguren connectie onderbrekingen, maar sinds 5/09 zie ik enkel de standaardonderbreking om de 24u.

± 3.09u ‘snachts. Verder blijft de modem verbonden met internet. 

Reputatie 3
Badge

Dank je wel voor het nazicht. Ik heb 5/9 geen onderbreking gehad. Wel een onderbreking op 6/9 om 22u en eentje deze morgen om 7u30.   Dus heel concreet, alle lichtjes gaan uit behalve on/off en vervolgens start de modem terug op.

Reputatie 3
Badge

Ondertussen is een Belgacom technieker aan huis geweest en er was inderdaad een extern probleem. De technieker heeft een nieuwe poort toegewezen en het probleem is (hoplijk) volledig van de baan. Ondertussen reeds 48u zonder reset modem.   Via deze weg wil ik gebruik maken om een dikke pluim te geven aan de technieker. Zeer vriendelijk en behulpzaam.    Tevreden Proximus gebruiker!

‘t zal wel opgelost zijn dit valt nog voor.

Reputatie 3
Badge

Super bedankt voor je snelle reactie  en aanbieden suggesties oplossingen !

Reputatie 7
Badge +4

Fijn dat je geen problemen meer ondervindt. Ik heb je complimenten doorgegeven aan onze technieker. Doet altijd deugd :relaxed: