Vraag

modem valt uit

  • 9 August 2021
  • 4 reacties
  • 232 Bekeken

Hallo, sinds deze week had ik last dat mijn modem begon uit te vallen, ik dacht eerst dat het mijn internet was maar na de instellingen via de lokale gateway te controleren zag ik dat de router zelf ook uitvalde.

Eerst was dit om de x aantal uur en vandaag geraak ik gewoon weg mijn modem niet meer op, hij is gewoon heel de tijd aan het herstarten.

Is het eventueel mogelijk een technieker langs te sturen ?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

bv.

Koppel de voedingskabel los van de modem en sluit hem opnieuw aan. Wacht ongeveer 20 minuten.

 

Mogelijks zijn er geen Proximus medewerkrs meer actief op dit publieke forum voor morgenvroeg (= eventueel 0800 22800 technical support indien nodig)

Misschien volstaat het gewoon de Bbox te laten vervangen indien er geen problemen zijn met de lijn zelf (opgestuurd op uw adres via Bpost of via een afhaalpunt op te halen)

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

bv.

Koppel de voedingskabel los van de modem en sluit hem opnieuw aan. Wacht ongeveer 20 minuten.

 

Mogelijks zijn er geen Proximus medewerkrs meer actief op dit publieke forum voor morgenvroeg (= eventueel 0800 22800 technical support indien nodig)

Misschien volstaat het gewoon de Bbox te laten vervangen indien er geen problemen zijn met de lijn zelf (opgestuurd om uw adres via Bpost of via een afhaalpunt op te halen)

Dat was 1 van de eerste dingen die ik heb geprobeerd, toen ik er nog opgeraakte ook een volledige reset gedaan wat het probleem ook niet verhielp, net in contact geweest met een Proximus medewerker en ze hebben gezegd dat er niet veel anders aan valt te doen dan iemand te laten langs komen aangezien het probleem hoog waarschijnlijk bij de modem zelf zit.

 

Toch bedankt voor de reactie!

als hij volledig uitvalt en DSL lampje blijft niet continue oplichten dan kun je inderdaad niet veel zelf er aan verhelpen aangezien reset niet helpt, dus kan het de fout van de modem zijn maar ook verderop naar je Proximus aansluiting toe, bv je VDSL aansluitdoos/VDSL filter of nog verder naar de proximus lijnkaarten toe, maar dat zal de technieker dan wel uitvissen.

Reputatie 7
Badge +3

@Unkown 

wanneer de modem uitvalt zijn dan alle led’s uitgevallen of branden er dan nog 3 waarvan het dsl lampje flikkert?

 

Geert

 

 

Reageer