Vraag

Mobile Range Extender wachtwoord

  • 11 December 2019
  • 9 reacties
  • 144 Bekeken

Onlangs is er bij mij een mobile range extender geinstalleerd. Deze werkte goed. Daarna heb ik het internetwachtwoord (dus niet WIFI wachtwoord) op mijn BBOX veranderd. Door rechtstreeks in te loggen op de BBOX. 

 

Sindsdien werkt mijn mobile range exender niet meer. Is er een manier waarop ik het wachtwoord ook daar kan veranderen?


9 reacties

Als je uw internetwachtwoord PPPoE verandert in de UI van je bbox zal je internet ook niet meer werken.

Of heb je deze eerst veranderd en dan ingevoerd in je bbox zoals hier ook beschreven.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_conn_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/wachtwoord-van-uw-internetverbinding.html

want dit nieuw wachtwoord wordt maar pas actief na twee uur.

 

Bij ons werkt de mobile extender ook niet meer sinds gisteren. Via helpdesk wist men te zeggen dat er foute update heeft plaatsgevonden waardoor veel mensen met dit probleem kampen. Of het effectief zo is weet ik echter niet.

Als hier iemand van Proximus zelf het bericht leest, zullen ze wel kunnen bevestigen of het te wijten is aan de software update of iets anders

Martijn,

 

ik heb het PPPoE eerst veranderd online en daarna het wwachtwoord van de bbox aangepast. Internet is wel eventjes uitgegaan, maar nu reeds een ruime tijd terug in orde. Die Mobile extender jammer genoeg nog steeds niet.

De proximus medewerkers zullen je hierbij kunnen verder helpen als ze je bericht lezen hier.

op hun site vind ik alleen dit op problemen op te lossen > 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mobcov_trouble/particulieren/support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/mobile-coverage-extender-pro-problemen.html

als je op deze pagina staat gaat er ook na een tijd een chat venster open waar je ook eventueel om raad kunt vragen aan iemand van Proximus zelf.

Ter info:

Proximus heeft juist het volgende gemeld:

Er is een algemene storing op de mobile coverage extenders aan de gang.
Momenteel wordt er een software update uitgevoerd:
Mocht de dienst zich niet automatisch her-activeren, dien je zelf een factory reset te doen op het toestel.

Je dient hiervoor de factory-reset knop achteraan het toestel 10 sec. lang ingedrukt te houden
            waarna de her-activatie zal opstarten en de dienst na 10 tot 15 min. automaitsch terug zal geactiveerd worden

 

Mss al eens een factory reset proberen
 

thanks… zal ik vanavond eens proberen

Nog als bijkomende info:
laatste bericht van Proximus was:

Als het na een reset ook nog niet moest werken, dat ze in ieder geval met het software probleem bezig zijn om het zo vlug mogelijk op te lossen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Het probleem met deze toestellen zou sinds deze ochtend 11u opgelost moeten zijn. Als je nog problemen ondervindt kan je het toestel inderdaad resetten zoals Martin reeds voorstelde, en eerst ook je B-box herstarten .

Als het dan nog niet werkt, kan je ons best contacteren (via chat of telefonisch 080022800) om een afspraak te maken om dit ter plaatse te komen nakijken.

Reageer