Vraag

Mobile Internet Laptop Tablet-optie


Op 27 mei krijg ik deze cryptische sms van proximus

“Beste Proximus-klant, vanaf 25 juni 2020 verdwijnt de Mobile Internet Laptop Tablet-optie (waarmee je surft voor 10 cent/MB). De optie wordt dan omgezet naar Mobile Internet XXS. Met de Mobile Internet XXS-optie heb je 500 MB voor 5 EUR/maand, incl. btw. Proximus biedt je de eerste 12 maanden gratis aan. Niet tevreden of heb je geen mobiele data nodig? Dan kun je je abonnement op elk ogenblik kosteloos opzeggen op proximus.be/opzeggen of via de klantendienst. Nog een fijne dag”

Ik heb heden gratis 500MB/maand mobiele data op mijn tablet. Wat betekent dit na 25/6. Wordt dit een betalende optie ? ( voor iets dat gratis was)  Trouwens is dit nu een manier om te communiceren met zijn klanten. Bellen met de klantendienst is trouwens  een ontnuchterende ervaring en probeer ik te vermijden...


23 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers komen pas dinsdag terug langs op dit publieke forum

 

Het gratis (beperkte) mobiele datavolume gekoppeld aan mijn vaste breedband internettoegang is reeds midden 2018 geschrapt bv.

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internet-start-mobile-150gb-schrapping-extra-surfvolume-vanaf-01-08-18-44722

Uit bovenstaande begrijp ik dat Proximus schrijft dat u nu aan 0.10 €/MB surft en vanaf 25/06 gedurende 12 maand de 5€/maand kostende Mobile Internet XXS optie van 500 MB gratis krijgt en dat u stelt dat u nog nog steeds 500 MB gratis mobiele data hebt

→ enkel Proximus medewerkers kunnen meer duidelijkheid scheppen en betrokken info is normaal ook ergens terug te vinden op uw factuur  minstens 1 maand vooraf  met mogelijk meer detail en/of verwijzing naar een website

Reputatie 7
Badge +3

@vanclooster Vanaf 25/06/20 zijn dat inderdaad de nieuwe voorwaarden.De eerste 12 maanden gratis, nadien 5EUR per maand voor 500MB als u het verder zou nemen.Groetjes,Joel

8 maanden later wordt dus nog steeds dezelfde cryptische boodschap verstuurd.

Een gratis dienst wordt plots een betalende optie.
Hoe en waarom moet je blijkbaar als klant niet weten. 
Wees blij dat je het al zo lang ‘gratis’ hebt gehad.
Dank u Proximus ☹️
 

Reputatie 7
Badge +3

@sope 

Excuses...

sorry, meer uitleg zal de sms misschien veel te lang maken en dan wordt zo ook niet gelezen ? 

kunnen we via deze weg wat klaarheid brengen ?  Waar gaat het over ?

vul je in je profiel je klantgegevens in ? 

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Groetjes

Tina

 

Wij maken al sinds een paar jaar gebruik van het “Pack Internet Comfort + TV + Vaste lijn”. In dit pack is een simkaart met 500MB databundel inbegrepen voor gebruik in vb een tablet. Vandaag kreeg ik via een simpele SMS te verstaan dat deze databundel vanaf 1 maart verdwijnt en enkel nog beschikbaar is via een betalende optie van 5 EUR/maand.

Aangezien een Flex-pack nu goedkoper uitvalt, zou ik kunnen overwegen om daar naar uit te wijken. Daarbij stelt zich dan de vraag of ik de tijdelijke tariefreductie die aan nieuwe klanten gegeven wordt, ook zal bekomen. Aangezien Proximus het lopende pack  niet langer meer ongewijzigd wil leveren en de lopende overeenkomst eenzijdig aanpast (en dus beëindigt), bevindt ik mij eerder in de situatie van een nieuwe klant.

Als dat niet het geval is, kan ik wellicht beter eerst eens overstappen naar een andere provider en dan (eventueel) een terugkomst overwegen?

Reputatie 7
Badge +1

Wij maken al sinds een paar jaar gebruik van het “Pack Internet Comfort + TV + Vaste lijn”. In dit pack is een simkaart met 500MB databundel inbegrepen voor gebruik in vb een tablet. Vandaag kreeg ik via een simpele SMS te verstaan dat deze databundel vanaf 1 maart verdwijnt en enkel nog beschikbaar is via een betalende optie van 5 EUR/maand.

Aangezien een Flex-pack nu goedkoper uitvalt, zou ik kunnen overwegen om daar naar uit te wijken. Daarbij stelt zich dan de vraag of ik de tijdelijke tariefreductie die aan nieuwe klanten gegeven wordt, ook zal bekomen. Aangezien Proximus het lopende pack  niet langer meer ongewijzigd wil leveren en de lopende overeenkomst eenzijdig aanpast (en dus beëindigt), bevindt ik mij eerder in de situatie van een nieuwe klant.

Als dat niet het geval is, kan ik wellicht beter eerst eens overstappen naar een andere provider en dan (eventueel) een terugkomst overwegen?

@Marc_0297. Heb dezelfde SMS ontvangen. Ik krijg wel de eerste 12 maanden gratis. Denk om ook over te stappen naar Flex. Vindt dit zo onpersoonlijk om dit via een bericht te doen. Is het zo moeilijk van PX klantendienst uit om even hierover te bellen en dan te bekijken welke onze opties zijn. Ben al zolang klant schandalig dat ik zo behandeld wordt. Jammer jammer 😷😥😪

het hangt er ook van af welke korting je nu geniet of flex goedkoper uitvalt want bvb affinity korting valt weg bij flex er wordt dn blijkbaar wel 5€ korting voorgesteld in de plaats voor één jaar!

 

Klantnummer toegevoegd aan profiel.

Wat de sms betreft: “Beste klant, vanaf 3 maart 2021 wordt uw gratis Mobile Internet abonnement van 2GB omgezet naar een betalende optie van 15 EUR/maand. We doen dit omdat u al jarenlang trouwe klant bent maar we liever nieuwe klanten aantrekken met kortingen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @sope , je huidige Mobile Internet XXS wordt Mobile Internet S - Met de Mobile Internet S-optie heb je 2 GB voor 15 EUR/maand, incl. btw. Zoals je ook in de sms kunt lezen biedt Proximus je de eerste 12 maanden gratis aan. Groetjes, Heidi

Inderdaad “cryptische boodschap” ook verkregen deze week , Mobile internet Laptop-tablet optie  verdwijnt van huidig inbegrepen pack Internet Maxi , dewelke word omgezet naar Mobile internet S aan 15 € per maand .  Dus indien ik deze optie niet langer wens komt er een korting van 15€ op mijn huidige pack ?    lijkt mij wat op verhaal van zonnepannelen ….. Na contact met klantendienst  , weinig feedback enkel overschakelen naar nieuw pack …..zeer bizare manier van handelen 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @RLA, je krijgt deze optie 12 maanden gratis aangeboden, een korting wordt hiervoor niet voorzien. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +1

Dag @RLA, je krijgt deze optie 12 maanden gratis aangeboden, een korting wordt hiervoor niet voorzien. Groetjes, Heidi

@HeidiE. Heb deze sms ook gekregen op 2 februari. Bij mij verdwijnt deze vanaf 3 maart. Houdt dit in dat dit nu automatisch omgezet gaat worden naar Mobile Internet XXS en dat ik dit nu 12 maanden gratis krijg ?  Vindt het ook vreemd dat op mijn factuur van februari niets vermeld staat dat dit gaat veranderen. Jammer zo lang klant en alleen een SMS van dit is het en niet tevreden dan kun je je abo op elk ogenblik kosteloos opzeggen. Waar is de klantvriendelijkheid van PX toch gebleven 😷😥😥

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1  Dit is de sms dat je hebt ontvangen:

Beste Proximus-klant, vanaf 3 maart 2021 verdwijnt de Mobile Internet Laptop Tablet-optie. De optie wordt dan omgezet naar Mobile Internet XXS. Met de Mobile Internet XXS-optie heb je 500 MB voor 5 EUR/maand, incl. btw. Proximus biedt je de eerste 12 maanden gratis aan. Niet tevreden of heb je geen mobiele data nodig? Dan kun je je abonnement op elk ogenblik kosteloos opzeggen op proximus.be/opzeggen of via de klantendienst. Nog een fijne dag

Hierover werd er inderdaad geen vermelding gedaan op de factuur. Wij zijn verplicht om wijzigingen op voorhand te vermelden aan onze klanten. Een sms heeft hierbij dezelfde wettelijke waarde als een vermelding op de factuur.

Groetjes,
Antonella

Ik kreeg dezelfde SMS-boodschap.  In mijn geval handelt het om het verdwijnen van de Mobile Internet Laptop Tablet-optie, die zou omgezet worden naar Mobile internet XXS.  Op zich eigenlijk onzin, want ‘omgezet’ wordt er niets.  Een optie inbegrepen in mijn pack krijgt nu een nieuwe naam en wordt betalend.  Bottom line is dus dat mijn pack gewoon vijf euro duurder wordt.  Alleen hoef ik die prijsverhoging de eerste twaalf maanden niet op te hoesten, omwille van de goodwill van ons aller Proximus….

 

als het niet in je pack zit wordt het wel omgezet, nee?

Reputatie 7
Badge +1

Neem aan dat dit automatisch gebeurd. Wel in de gaten houden als het jaar over is 😷😉🤔

Reputatie 7
Badge +3

Na het aflopen van de 12 gratis maanden is er ook de optie om de simkaart om te zetten naar een Pay&Surf formule als deze weinig of sporadisch wordt gebruikt, maar wel behouden dient te blijven. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +1

Na het aflopen van de 12 gratis maanden is er ook de optie om de simkaart om te zetten naar een Pay&Surf formule als deze weinig of sporadisch wordt gebruikt, maar wel behouden dient te blijven. Groetjes, Antonella

@AntonellaD. Bedankt voor het antwoord. Ik hou het in de gaten. Groetjes Antoon 😷😉

Ik vind niet zo direct gegevens omtrent de Pay&Surf formule ofwel ik ook maandag voor google search 😄

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

Mobiel internet – Laptop en tablet | Proximus

Onderaan bij de veelgestelde vragen zie je:

Groetjes,
Antonella

Reputatie 2
Badge

ik heb dit bericht ook onlangs gekregen, van mij mag dit dan gewoon wegvallen want ik maak er praktisch geen gebruik van, maar toch vind ik de zaken van Proximus niet OK, paar dagen terug mijn opzeg gedaan van mijn huurdecoder omdat ik met 2 gekochte decoders zit, 8€ huur betalen is dus overbodig, maar een tijd geleden kreeg ik te horen van een proximus winkel bediende dat de oude “Maxi” packs sowieso met tijd automatisch zullen veranderd worden naar de nieuwe packs “flex” neem ik aan.

maar bij die nieuwe packs is het dus blijkbaar onmogelijk om zonder huurdecoders nog verder te werken, wat een grote onzin, ben ik totaal niet tevreden mee, alsook nog onlangs een bericht gekregen “via sms dan terug” dat de gratis skynet webruimte zal verdwijnen, ok is maar 50Mb. maar het is gratis.

dus als je terug webruimte wil zal dit ook betalend worden, ik vind dit er toch een beetje over aan het worden, geld groeit niet aan de bomen, ver in mijn achterhoofd zit ik al te denken om alles op te zeggen en naar een concurrent over te gaan, want ik vind het niet echt een manier van doen, waarom al die veranderingen, omdat er nu 4K of 8K beschikbaar is, of dat men nu met fiber bezig is ? ik vind het echt wel goed zoals het nu is hier bij mij, ik hoef geen verandering, en hopelijk komt Proximus ook niet af later dat de skynet email adressen gaan verdwijnen, want dan zit ik helemaal in de sh*t, er is teveel gelinkt met mijn huidige aliassen.

Ik ben persoonlijk al lang overgestapt naar alternatieven voor mail,  je binden aan een operator is nooit een goed idee, want vroeg of laat slaan ze toch altijd hun prijzen op en als je om één of andere reden toch wilt opstappen dan heb je wel 18 maanden de tijd om iedereen te verwittigen dat je mailadres veranderd maar als je een alternatieve mailbox hebt (zoals bv. gmail.com en/of outlook.com) ben je toch al van die zorgen/problemen af, enfin dit is mijn idee hierover!

Reputatie 2
Badge

Ik ben persoonlijk al lang overgestapt naar alternatieven voor mail,  je binden aan een operator is nooit een goed idee, want vroeg of laat slaan ze toch altijd hun prijzen op en als je om één of andere reden toch wilt opstappen dan heb je wel 18 maanden de tijd om iedereen te verwittigen dat je mailadres veranderd maar als je een alternatieve mailbox hebt (zoals bv. gmail.com en/of outlook.com) ben je toch al van die zorgen/problemen af, enfin dit is mijn idee hierover!


bedankt voor de informatie, ik heb er alvast gedeeltelijk gebruik van gemaakt een aantal accounts over te plaatsen naar m’n gmail, je weet maar nooit met Proximus, altijd maar die veranderingen.

Reageer