Vraag

mobile flex

  • 19 September 2020
  • 25 reacties
  • 474 Bekeken

hallo proximus als ik in nederland ben werkt mijn internet op mobile en als ik in belgie ben niet met verlaagde snelheid in nederland werkt het wel goed en in belgie niet ik begrijp het niet


25 reacties

@Ignace15 Wat probeer je juist te doen tijdens het surfen aan verlaagde snelheid?  128 kbps is niet zo veel maar kan genoeg zijn om messenger of whatsapp berichten te sturen of spotify muziek te beluisteren, maar niet genoeg om filmpjes op youtube te bekijken. Groetjes, Antonella

Ik kijk tiktok filmpjes in Nederland werkt alles met verlaagde snelheid  ik vind dit niet eerlijk dat het in België heel erg langzaam gaat en in Nederland werkt het 

@Ignace15 Wat probeer je juist te doen tijdens het surfen aan verlaagde snelheid?  128 kbps is niet zo veel maar kan genoeg zijn om messenger of whatsapp berichten te sturen of spotify muziek te beluisteren, maar niet genoeg om filmpjes op youtube te bekijken. Groetjes, Antonella

Ik kijk tiktok filmpjes in Nederland werkt alles met verlaagde snelheid  ik vind dit niet eerlijk dat het in België heel erg langzaam gaat en in Nederland werkt het normaal kan je bij apps met 512kbps surfen 

 

zit je dan bij beide op 4G

ja maar werkt bijna niet 4g in belgie ik heb er al last van sinds een week geleden in nederland werkt mijn 4g en in belgie niet goed ze zeggen je kan verder surfen tot volgende maand zonder extra kosten maar het werkt alleen in nederland

Dus als ik het goed begrijp is het niet op wel bepaalde plaatsen in Belgie dat 4G niet goed werkt.

Mss best eens het merk en type van smartphone die je hebt hier eens posten.

ik heb de huawei p smart + 2018 kunnen de problemen worden opgelost bij verlaagde snelheid in nederland werkt het internet alleen

Dus als ik het goed begrijp is het niet op wel bepaalde plaatsen in Belgie dat 4G niet goed werkt.

Mss best eens het merk en type van smartphone die je hebt hier eens posten.

ik heb de huawei p smart + 2018 kunnen de problemen worden opgelost bij verlaagde snelheid in nederland werkt het internet alleen

Dit toestel ondersteunt in ieder geval de Proximus 4 G frequentiebanden (https://www.androidplanet.nl/huawei/p-smart-2018/specs/
dus daar  kan het niet aan liggen.

Staan de instellingen goed voor Mobile internet 
→ https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=device/huawei/p-smart-2019/topic/internet-onderweg/verbinden-met-mobiel-internet

Dit toestel ondersteunt in ieder geval de Proximus 4 G frequentiebanden (https://www.androidplanet.nl/huawei/p-smart-2018/specs/
dus daar  kan het niet aan liggen.

het ligt ook niet aan het toestel er is een storing bij verlaagde snelheid sinds deze week het werkt alleen in andere europese landen 

Staan de instellingen goed voor Mobile internet 
→ https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=device/huawei/p-smart-2019/topic/internet-onderweg/verbinden-met-mobiel-internet

wat bedoel je juist met “bij verlaagde snelheid”

PS: iemand van proximus zelf komt pas maandag terug langs op het forum hier

wat bedoel je juist met “bij verlaagde snelheid”

bij mobile flex als mijn 5gb is opgebruikt kan ik met verlaagde snelheid verder surfen en het werkt alleen in andere europese landen vorige maand werkte het in belgie en nu niet meer heel vreemd 

Je zou kunnen proberen te bellen in het weekend naar de helpdesk 0800 22 800 om te horen of ze je kunnen verder helpen want hier komen de proximus medewerkers niet langs in het weekend.

Je zou kunnen proberen te bellen in het weekend naar de helpdesk 0800 22 800 om te horen of ze je kunnen verder helpen want hier komen de proximus medewerkers niet langs in het weekend.

zal zien meschien is het probleem al bekend en word het meschien wel opgelost

Reputatie 7
Badge +4

Dit is inderdaad niet normaal

 

tenzij eventtueel onderstaande van toepassing is

https://www.proximus.be/dam/jcr:034cd46c-77be-4b24-8c4c-8704f11f8947/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2020-07-01-06-20-43~cache.pdf

In het kader van de onbeperkte aanbiedingen worden volgende praktijken niet beschouwd als normaal en persoonlijk gebruik (niet-exhaustieve lijst) : • Wanneer de Klant meer dan 10.000 sms-berichten verstuurt per maand en/of 500 sms-berichten per dag. • Wanneer de Klant sms-berichten verstuurt naar meer dan 250 bestemmelingen per maand. • Wanneer de Klant regelmatig meer dan 6 uur per dag en/of 30 uur per week belt. • Wanneer de klant meer dan 100 GB per maand gebruikt.

 

Enkel Proximus-medeweerkers op dit publieke forum kunnen u toelichting verschaffen en/of een oplossing aanbieden

Normaal is het absoluut natuurlijk niet, daarom dat ik voorstelde om eens naar de Helpdesk 080022800 te bellen tijdens het weekend, aangezien ze hier in het weekend niet langskomen, alleen natuurlijk kan het zijn dat het nog lange wachttijden zijn maar als het niet op een dag nog aankomt kan TS dan beter wachten tot maandag als de prox forummedewerkers terug langskomen.

Reputatie 7
Badge +3

@Ignace15  Eens je limiet bereikt is surf je verder aan verlaagde snelheid. In België werkt dit bij jou dus correct en in Nederland niet. Mocht ik van u zijn, zou ik het zo laten. Als ik dit namelijk verder laat nakijken en aanpakken door de bevoegde diensten, zal het zo zijn dat je ook in Nederland aan verlaagde snelheid verder zal kunnen surfen bij het bereiken van je limiet in plaats van aan de volledige snelheid, terwijl je nu het geluk hebt dat dat niet zo is. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Ignace15 We raden je aan om de 4G van jouw toestel uit te schakelen en te zien als het via 3G beter gaat. Laat je ons dan iets weten? Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Ignace15  Ik heb je vraag doorgestuurd naar de bevoegde dienst. Zodra ik antwoord heb, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella

@Ignace15  Eens je limiet bereikt is surf je verder aan verlaagde snelheid. In België werkt dit bij jou dus correct en in Nederland niet. Mocht ik van u zijn, zou ik het zo laten. Als ik dit namelijk verder laat nakijken en aanpakken door de bevoegde diensten, zal het zo zijn dat je ook in Nederland aan verlaagde snelheid verder zal kunnen surfen bij het bereiken van je limiet in plaats van aan de volledige snelheid, terwijl je nu het geluk hebt dat dat niet zo is. Groetjes, Antonella

In nederland werkt mijn 4g met verlaagde snelheid maar in belgie werkt het totaal niet heel vreemd 

@Ignace15 We raden je aan om de 4G van jouw toestel uit te schakelen en te zien als het via 3G beter gaat. Laat je ons dan iets weten? Groetjes, Antonella

werkt ook niet in 3g laad zelfs niet eens 

Reputatie 7
Badge +3

@Ignace15  Ik heb het doorgegeven aan de bevoegde dienst. Zodra ik feedback krijg, laat ik je iets weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Ignace15 Met je Mobile Flex abonnement beschik je over 5GB/maand. Indien je hier elke maand niet mee toekomt, kan je opteren voor een abonnement met meer data in de bundel. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Ignace15 Wat probeer je juist te doen tijdens het surfen aan verlaagde snelheid?  128 kbps is niet zo veel maar kan genoeg zijn om messenger of whatsapp berichten te sturen of spotify muziek te beluisteren, maar niet genoeg om filmpjes op youtube te bekijken. Groetjes, Antonella

Reageer