Vraag

mobiele dataverbruik bij favoriete app

  • 21 August 2020
  • 15 reacties
  • 239 Bekeken

Mijn zoon heeft mobilus S waarbij hij als favoriete app Instagram heeft.als hij op 4g zit en naar Instagram gaat en filmpjes hierop bekijkt gaat dit dan van zijn mobiel dataverbruik?Ik vraag dit omdat op korte tijd zijn mobiele data hoog is?


15 reacties

Ter info: Er zijn hier al verschillende berichten verschenen in het zelfde verband omtrent het dataverbruik van de favoriete app dir kan alleen maar nagetrokken /recht gezet  worden door iemand van proximus zelf maar die komen pas maandag terug langs op het forum.

Dus ik ga maandag hierop een antwoord krijgen van proximus?

Als ze hier de draad opnemen zullen ze dit verder onderzoeken.

Reputatie 6
Badge +2

Reeds in 2019 heeft Proximus erkend dat zulk probleem in een beperkt aantal gevallen kon voorkomen en dat de helpdesk het ook niet altijd goed wist. Proximus zei toen dat ze niet altijd tijdig weten op welke servers sommige toepassingen draaien. Maar ze beloofde toen ook van altijd het probleem te herstellen van zodra ze er van op de hoogte zijn. Je kunt dus tijdens het WE op beide oren slapen en toch best uitkijken naar hun antwoord hier. De volledige uitleg staat in Androidworld België geschreven door een zekere Mr Truyen. Een zekere Mr of Mw Fenaux was de woordvoerder van Proximus. Beloofd werd ook dat de helpdesk beter zou gebriefd worden. 

Reputatie 7
Badge +4

@STEVEN_020 Kan je in je profiel aub even het nr van je zoon vermelden ? Dan kan ik het voor je nakijken. 

Telefoon staat in profiel.

Groeten Steven 

Is hierop al een antwoord a.u.b.?

TUI: pas maandag komen de prox medewerkers hier terug langs

Reputatie 6
Badge +2

De klant heeft al 4 dagen geleden zijn profiel aangevuld zoals gevraagd door Proximus. Ze hadden op vier dagen toch al wat kunnen doen. Nu wordt het weer uitgesteld.

@STEVEN_020 louter ter bijkomende info:
Er werd hier nu wel niet gemeld of er een dossier werd opgesteld, want in dit geval zou je al weten dat je normaal toch op een week moet rekenen en nu is dit zelfs langer zoals de Proximus medewerkers hier op het forum aangeven !

Hopelijk maandag een vlugge afhandeling!

Ik hoop op een deftig antwoord,Martin

Inderdaad Steven, dat is ook maar normaal dat je hier degelijke info over krijgt. 
Nog een prettig weekend verder

Nog geen info gehad over mijn vraag.

Is hier een probleem?

Reputatie 7
Badge +3

@STEVEN_020  Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Hierbij deel ik ineens de informatie dat wij hierover intern hebben ontvangen:

Sommige klanten informeerden ons over een abnormaal hoog verbruik van hun internet bundels.
Ze kregen de indruk dat hun Instagram verkeer niet correct werd geregistreerd.
Uit onderzoek door onze technische dienst is gebleken dat al het verkeer van Instagram onder Messenger valt doordat Facebook recentelijk beslist heeft om Instagram en Messenger samen te voegen. 
Het gevolg daarvan is dat onze klanten die Instagram als Favoriete app hebben niet meer erkend worden in ons systeem als Instagram maar als Messenger.
Hierdoor ging een deel van hun Instagram verkeer af van de mobile internet bundel in plaats van de Favoriete App.
Proximus heeft ondertussen de nodige acties ondernomen om het verkeer van Instagram te identificeren en het verbruik terug via de Favoriete App te laten gaan.

Groetjes,
Antonella

Antonella, 

Het mag laattijdig zijn maar het is super goede en juiste informatie,meer moet dat niet zijn.

Alvast zeer hartelijk bedankt.

Groeten Steven 

Reageer