Vraag

Minecraft port forwarding

  • 29 May 2022
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Ik zit met een probleempje

Een tijdje geleden had ik een port forwarding gedaan die werkte. Nu werkt hij niet meer.

Als ik via cmd mijn ipv opvraag krijg ik een ander ip te zien dan dat als ik bv op whatsmyip kijk op google.

Mijn vraag is welke van de 2 ik moet gebruiken en of iemand me verder kan helpen hoe ik de port-forwarding terug werkend krijg.

 

Dit heb ik nu ingevuld

 


3 reacties

Inderdaad

Het is het ip adres van je pc/laptop waarop je minecraft draait dat je moet invoeren 192.168.1.X en best met een vast ip adres werken 

PC een vast IP adres geven , anders kan het zijn dat een ander apparaat of PC dat IP adres heeft gekregen.
Je kan dit instellen op jouw bbox:
my modem >   DHCP > static IP adres daar moet je het MAC adres van je netwerkkaart van jouw pc koppelen aan het IP adres 192.168.1.X en op add static IP address te klikken en vervolgens op ok om op te slaan..
Om het MAC adres te verkrijgen open je opdrachtpromp door de windows toets samen ingedrukt te houden met R 
typ na open: cmd en druk op enter.
Typ vervolgens IPCONFIG /ALL en Enter
het MAC adres kan je terugvinden na PHYSICAL address.

dus dan moet ik deze pakken?

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.xx(Preferred)

Het is het ip adres van je pc/laptop waarop je minecraft draait dat je moet invoeren 192.168.1.X en best met een vast ip adres werken 

PC een vast IP adres geven , anders kan het zijn dat een ander apparaat of PC dat IP adres heeft gekregen.
Je kan dit instellen op jouw bbox:
my modem (Bbox Onthaalpagina) >   DHCP > Static IP adres daar moet je het MAC adres van je netwerkkaart van jouw PC koppelen aan het IP adres 192.168.1.X en op add static IP address  klikken en vervolgens op OK om op te slaan.

Om het MAC adres te verkrijgen open je opdrachtpromp
door de windows toets samen ingedrukt te houden met R toets 
typ na open: cmd en druk op enter.
Typ vervolgens IPCONFIG /ALL en Enter
het MAC adres kan je terugvinden na PHYSICAL address.

Reageer