Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

• 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1422 Bekeken

Reputatie 2
Badge

@proximus gisteren 8/1 is er een technieker langs geweest om onstabiel internet op te lossen. De b-box 3 werd vervangen door een  B-box 3V+ en de lijn werd sw matig nagekeken. Gisterenavond leek alles ok maar vandaag terug dezelfde problemen - internet valt regelmatig uit (niet de WiFi). 
graag zo snel mogelijk een finale oplossing - probleem zit blijkbaar op de lijn. 

88 reacties

Ter info: Aangezien ze dit met zoveel klanten voorhebben de laatste tijd, (cfr. al deze vergelijkbare klachten op het forum) zal het volgens mijn bescheiden mening niet zo simpel zijn als vervang de bbox of vervang de lijnkaart, want dan zouden deze problemen bij iedereen die het voor heeft, wel allang opgelost zijn, ik vind het alleen maar spijtig dat ze van Proximus uit geen woord reppen van waar het probleem zich situeert!

Reputatie 2
Badge

Ok dat zal inderdaad nodig zijn 

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr

Beste,

Bedankt voor het voorstel - dit kan vandaag - morgen of zaterdag - zowel voormiddag als namiddag.

ik heb een afspraak voor je gemaakt voor deze namiddag

Reputatie 2
Badge

Vanavond werd ik opgebeld door de technieker die hier is geweest vorige vrijdag (8/1/‘21). Service minded - hij vroeg me naar de stand van zaken - spijtig had ik zaterdagavond terug internet problemen maar momenteel is alles stabiel. Zodra er terug problemen met internet zijn kom Ik terug via dit forum. Toch een pluim aan Proximus voor deze klantvriendelijke aanpak - het is geen evidentie om buitendienst techniekers ook nog eens de klant persoonlijk terug te laten opbellen na hun dagdienst. 

Reputatie 2
Badge

@Martin Tot begin januari had ik het vorig type bbox die werd vervangen door een 3V+ en die bleek nu niet goed te werken dus weer vervangen door nieuwe  bbox 3V+

Nu mijn pakket nog aangepast krijgen zonder verlies tussenkomst werkgever, maar dat gaat men hopelijk volgende week oplossen als Eric van PX terug uit verlof is.
Prettig weekend!

Reputatie 2
Badge

Ja men ging mij nog bellen omdat ik met een oud Px pakket zit blijkbaar - ga niets veranderen tot men dit heeft opgelost - alternatief is overschakelen naar concurrentie (ook daarvoor is alles voorzien in huis) - maar dit kan van de regen in de drop gaan zijn - ook daar heeft men in sommige areas veel problemen. Heb nog ooit de ombudsman ingeschakeld en dat werkt wel degelijk om zaken opgelost te krijgen maar ik wil eerst een antwoord horen van Proximus - heb echt geen zin of tijd om via 0800 met call centre agents te praten en standaard procedures toe te passen alvorens we iemand krijgen die er iets van kent. 

Reputatie 2
Badge

Hopelijk komt er snel een firmware update

Reputatie 2
Badge

@proximus  17/1/21: deze morgen rond 8u was er plots terug internet. Zou graag willen weten of dit nu volledig is opgelost- oorzaak ligt duidelijk buiten het huis, ook andere mensen in de buurt hebben al een tijdje problemen met internet en sinds gisteren rond 15u tot deze morgen volledig zonder internetverbinding. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT is die aanpassing gedaan? Ik merk nog geen verbetering…

Info: @Martin 

Maandag kunnen de proximus forummedewerkers je lijn nog eens controleren op fouten als ze hier terug langskomen op het forum, ook kunnen ze indien nodig beslissen of er terug een technieker moet langskomen.

Reputatie 2
Badge

@GeertC Internet bleef ok deze avond - Webex meetings - tv - laptops enz. Ok Maar heel soms nog storing  door interferentie: blokkering beeld of ruis op tv. Als dit niet erger wordt is het ok. Ik volg het op en laat wel iets weten mocht het echt nog problemen geven. Bedankt voor de genomen acties - ook bedankt aan @Martin als moderator. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Aangezien ook ik een collega ben die enkel technisch nazicht doet vrees ik dat iemand anders contact met je zal moeten opnemen. Indien je dit wenst zal ik dit doorgeven.

Reputatie 7
Badge +4

@proximus  17/1/21: deze morgen rond 8u was er plots terug internet. Zou graag willen weten of dit nu volledig is opgelost- oorzaak ligt duidelijk buiten het huis, ook andere mensen in de buurt hebben al een tijdje problemen met internet en sinds gisteren rond 15u tot deze morgen volledig zonder internetverbinding. 

hi, heb je hiermee ondertussen nog problemen ondervonden ?
ik zie geen openstaande alarmen staan voor je omgeving, dus het problem zou zich niet meer mogen voordoen

Reputatie 2
Badge

@DaisyS Beste, aangezien ik een commerciële aanpak vraag mag je dit doorgeven - het zal daar van afhangen of ik bij Proximus blijf of niet - een deftig nieuw pakket en commerciële tegemoetkomingen. Zelf werk ik bij Nokia . 

Reputatie 6
Badge +3

@Alex_015 Fijn te horen dat Internet al naar behoren doet.

Is de decoder draadloos verbonden of rechtstreeks met kabel?

Reputatie 2
Badge

@jonathandr momenteel is het internet ok - gisterenavond soms nog kleine storingen op tv wat vroeger niet zo was - geen volledige onderbrekingen momenteel. 

Reputatie 2
Badge

@YorickP decoder is via wifi bridge verbonden 

Reputatie 2
Badge

@jonathandr blijkbaar is “Murphy” around want zonet een onderbreking gehad. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Kan je me je contactnummer nog bezorgen? Je mag dit in je forumprofiel plaatsen.

Reputatie 2
Badge

@HadewychT technieker is gisteren langs geweest en splitter werd vervangen (NTP 2007 vervanging opbouw) - problemen werden gezien in de straatkast. Er is lichte verbetering maar internet snelheid is nog te laag. TV hangt soms nog bij uitgesteld kijken en soms ruis ook bij gewoon TV kijken. Vergelijking gedaan met speedtest (rechtstreeks verbonden met kabel op modem) met collega’s die ook bij Proximus zijn aangesloten en duidelijk geen goede lijn bij mij. Zoom/teams/Webex meetings hebben soms een storing. zelf doe ik meestal audioconferenties maar mijn vrouw werkt ook met video. Zij is gisteren naar kantoor moeten gaan omdat het thuis niet werkbaar was. 
 Over de technieker zelf kan ik alleen maar positief zijn - hoop dat hij terug langs komt en een finale oplossing kan vinden. 

Reputatie 2
Badge

@DaisyS profiel bevat mijn mobiel nr

Reputatie 2
Badge

@YorickP telefoon gehad vorige week maar geen bevestiging per email of via myproximus wat men nu gaat aanpassen in pakket - neem aan dat het een flex pakket gaat worden en hoop dat men een compensatie voorziet…. zou ingaan op 1 april maar had graag inhoud enz gezien

Reputatie 2
Badge

@DaisyS lees dit forum even aub - problemen WiFi - mogelijke oorzaak met foutieve landcode  heb ik al opgegeven. Wat gaat Proximus nu doen? Problemen sinds begin januari - rekeningen sturen jullie maar oplossingen geven zou beter zijn. Geduld geraakt op.  

Reputatie 7
Badge +4

Gelieve alles te testen en technieker te sturen en liefst iemand die dit nu eens finaal kan oplossen. 
1. gesukkel sinds 5/1/2021

• probleem zat in straatkast 
  • bbox vervangen
  • wifi booster geplaatst ter vervanging WiFi bridge 
  • tv valt uit (WiFi booster geen verbinding - staat zoals al jaren met de WiFi bridge in zelfde ruimt als de bbox
  • Na reset bbox kan ik half uur tv zien en dan valt het weer uit

• 2. PX pakket kan men zogezegd niet aanpassen ook al is er toestemming werkgever om gedeeltelijke betaling verder te zetten. (Dit is in onderzoek en verwacht ik volgende week info over)
  1. Mijn geduld geraakt echt op … waarom moet ik zoveel betalen per maand en dan nog zoveel miserie …

is mijn enige oplossing dan echt om de telecom ombudsman aan te schrijven om dit alles aan te klagen en compensaties te krijgen en werkende verbindingen?

hi
ik kan hiervoor een afspraak inboeken al je wenst om it verder ter plaatse na te kijken
kan je een aantal voorkeurstijdstippen doorgeven waarop deze kan doorgaan ?

Reageer