Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

  • 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1440 Bekeken

Reputatie 2
Badge

@proximus gisteren 8/1 is er een technieker langs geweest om onstabiel internet op te lossen. De b-box 3 werd vervangen door een  B-box 3V+ en de lijn werd sw matig nagekeken. Gisterenavond leek alles ok maar vandaag terug dezelfde problemen - internet valt regelmatig uit (niet de WiFi). 
graag zo snel mogelijk een finale oplossing - probleem zit blijkbaar op de lijn. 


88 reacties

Reputatie 2
Badge

Bbox reset gedaan en WiFi booster op auto en terug ok momenteel; maar gisterenavond lukte die procedure niet …. blijft een trial and error ...

Reputatie 2
Badge

@HadewychT @DaisyS gelieve commerciële   Proximus team contact te laten opnemen met belgium.hoc@nokia.com om die package switch te doen - zojuist antwoord gekregen dat Proximus dit moet aanpassen.

menige andere optie is dat ik me inschrijf bij Telenet ...

Reputatie 2
Badge

Voor de Proximus commerciële groep: Gelieve dit ASAP door te geven of me een adres/link te geven waar ik de info naar toe moet sturen:

To: Eric.de.ripainsel@proximus.com

 

From: "Van De Velde, Tony TV. (Nokia - BE/Antwerp)" <tony.tv.van_de_velde@nokia.com>
Date: Monday, 29 March 2021 at 14:57
To: Alexander Bosmans <alexander.bosmans@nokia.com>
Cc: "DE RIPAINSEL Eric (SAL/SPV)" <eric.de.ripainsel@proximus.com>, "HOC, Belgium (Nokia - Global)" <belgium.hoc@nokia.com>
Subject: RE: Internet problemen bij Proximus

 

Alex,

If you want, you can use this e-mail as confirmation that it is ok from Nokia point of view, but Nokia has no action or role in this process.

 

Perhaps Eric in CC can help explain why Proximus would need any involvement from Nokia?

 

 

Tony Van de Velde

Global Client Service Management – Benelux & Poland
Nokia IT


Mobile: +32 475 694 601
Tony.tv.van_de_velde@nokia.com

 

From: Bosmans, Alexander (Nokia - BE/Antwerp) <alexander.bosmans@nokia.com> 
Sent: Monday, March 29, 2021 2:36 PM
To: HOC, Belgium (Nokia - Global) <belgium.hoc@nokia.com>
Cc: Van De Velde, Tony TV. (Nokia - BE/Antwerp) <tony.tv.van_de_velde@nokia.com>
Subject: Re: Internet problemen bij Proximus

 

Change package is indeed to ensure the Nokia payed part is maintain and therefore they asked Nokia to confirm the package switch. 

Kind Regards,

Alex



 

On 29 Mar 2021, at 14:21, HOC, Belgium (Nokia - Global) <belgium.hoc@nokia.com> wrote:

Hi Alexander,

 

Please note that Nokia has no responsibility besides making sure the employee is inserted in the HOC agreement database, so we only arrange the financial aspect, not the technical one.

 

 

The actual agreement for the internet connection is between the employee and the provider.

 

Kind regards,

Monique

 

____________________________

IT Client Service Management

Nokia Stategy & Technology

 

This message (including any attachments) contains confidential information intended for a specific individual and purpose, and is protected by law. If you are not the intended recipient, you should delete this message. Any disclosure, copying, or distribution of this message, or the taking of any action based on it, is strictly prohibited without the prior consent of its author

 

-----Original Message-----
From: Bosmans, Alexander (Nokia - BE/Antwerp) <alexander.bosmans@nokia.com
Sent: Monday, March 29, 2021 1:38 PM
To: HOC, Belgium (Nokia - Global) <belgium.hoc@nokia.com>
Cc: Van De Velde, Tony TV. (Nokia - BE/Antwerp) <tony.tv.van_de_velde@nokia.com>
Subject: Re: Internet problemen bij Proximus

 

Hi,

 

I need to switch from current old Proximus package to an up to date and cheaper package Flex - Proximus told me that this needs to be requested bij Nokia since they pay part of the internet cost. 

I am not able to switch this myself directly with Proximus. 

 

Thanks to handle this request the soonest possible. 

 

Kind Regards,

Alex

 

> On 19 Jan 2021, at 15:02, HOC, Belgium (Nokia - Global) <belgium.hoc@nokia.com> wrote:

 

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Vermoedelijk heeft Nokia een eigen contactpersoon binnen Proximus en is hij/zijook degene die dit voor jou in orde kan brengen. 

Reputatie 2
Badge

@DaisyS inderdaad - Eric van Proximus heeft hier actie voor genomen - ik wacht nu op een voorstel van commerciële/financiële dienst Proximus 

Reputatie 2
Badge

@Martin @HadewychT @jonathandr @DaisyS wifi booster valt sinds dit weekend weer uit en krijgt geen verbinding met bbox. Enige dat helpt (tijdelijk) is bbox op en af zetten. De 5 ghz verbinding valt dus weg na een tijd. De booster staat op auto. One ssid ook al eens afgezet om uit te proberen aangezien er vroeger met de vorige bbox ook problemen mee waren. 
graag een oplossing want problemen blijven maar duren 

wanneer ik de oude WiFi bridge gebruik heb ik uiteindelijk hetzelfde probleem - dus eerder iets met bbox neem ik aan  

 

Reputatie 2
Badge

Gelieve alles te testen en technieker te sturen en liefst iemand die dit nu eens finaal kan oplossen. 
1. gesukkel sinds 5/1/2021

  • probleem zat in straatkast 
  • bbox vervangen
  • wifi booster geplaatst ter vervanging WiFi bridge 
  • tv valt uit (WiFi booster geen verbinding - staat zoals al jaren met de WiFi bridge in zelfde ruimt als de bbox
  • Na reset bbox kan ik half uur tv zien en dan valt het weer uit

  • 2. PX pakket kan men zogezegd niet aanpassen ook al is er toestemming werkgever om gedeeltelijke betaling verder te zetten. (Dit is in onderzoek en verwacht ik volgende week info over)
  1. Mijn geduld geraakt echt op … waarom moet ik zoveel betalen per maand en dan nog zoveel miserie …

is mijn enige oplossing dan echt om de telecom ombudsman aan te schrijven om dit alles aan te klagen en compensaties te krijgen en werkende verbindingen?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Gelieve alles te testen en technieker te sturen en liefst iemand die dit nu eens finaal kan oplossen. 
1. gesukkel sinds 5/1/2021

  • probleem zat in straatkast 
  • bbox vervangen
  • wifi booster geplaatst ter vervanging WiFi bridge 
  • tv valt uit (WiFi booster geen verbinding - staat zoals al jaren met de WiFi bridge in zelfde ruimt als de bbox
  • Na reset bbox kan ik half uur tv zien en dan valt het weer uit

  • 2. PX pakket kan men zogezegd niet aanpassen ook al is er toestemming werkgever om gedeeltelijke betaling verder te zetten. (Dit is in onderzoek en verwacht ik volgende week info over)
  1. Mijn geduld geraakt echt op … waarom moet ik zoveel betalen per maand en dan nog zoveel miserie …

is mijn enige oplossing dan echt om de telecom ombudsman aan te schrijven om dit alles aan te klagen en compensaties te krijgen en werkende verbindingen?

 

 

 

hi
ik kan hiervoor een afspraak inboeken al je wenst om it verder ter plaatse na te kijken
kan je een aantal voorkeurstijdstippen doorgeven waarop deze kan doorgaan ?

Reputatie 2
Badge

@jonathandr 

Beste,

Bedankt voor het voorstel - dit kan vandaag - morgen of zaterdag - zowel voormiddag als namiddag.

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr

Beste,

Bedankt voor het voorstel - dit kan vandaag - morgen of zaterdag - zowel voormiddag als namiddag.

ik heb een afspraak voor je gemaakt voor deze namiddag

Reputatie 2
Badge

Technieker is donderdag langs geweest en de bbox werd vervangen. Momenteel is alles terug ok. 
eerst geprobeerd met nieuwe booster maar daar lag het probleem niet - dus bbox was het probleem. 

hopelijk blijft het  inorde!

Vervangen door een bbox3v+ en was je vorige ook een bbox3v+ ?

Reputatie 2
Badge

@Martin Tot begin januari had ik het vorig type bbox die werd vervangen door een 3V+ en die bleek nu niet goed te werken dus weer vervangen door nieuwe  bbox 3V+

Nu mijn pakket nog aangepast krijgen zonder verlies tussenkomst werkgever, maar dat gaat men hopelijk volgende week oplossen als Eric van PX terug uit verlof is.
Prettig weekend!

 

Reageer