Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

  • 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1440 Bekeken

Reputatie 2
Badge

@proximus gisteren 8/1 is er een technieker langs geweest om onstabiel internet op te lossen. De b-box 3 werd vervangen door een  B-box 3V+ en de lijn werd sw matig nagekeken. Gisterenavond leek alles ok maar vandaag terug dezelfde problemen - internet valt regelmatig uit (niet de WiFi). 
graag zo snel mogelijk een finale oplossing - probleem zit blijkbaar op de lijn. 


88 reacties

Maandag kunnen de proximus forummedewerkers je lijn nog eens controleren op fouten als ze hier terug langskomen op het forum, ook kunnen ze indien nodig beslissen of er terug een technieker moet langskomen.

Reputatie 2
Badge

Ok dat zal inderdaad nodig zijn 

Reputatie 2
Badge

@proximus kan de lijn getest worden aub. Misschien toch een probleem tussen straatkast en inkomende aansluiting?

Reputatie 2
Badge

Vanavond werd ik opgebeld door de technieker die hier is geweest vorige vrijdag (8/1/‘21). Service minded - hij vroeg me naar de stand van zaken - spijtig had ik zaterdagavond terug internet problemen maar momenteel is alles stabiel. Zodra er terug problemen met internet zijn kom Ik terug via dit forum. Toch een pluim aan Proximus voor deze klantvriendelijke aanpak - het is geen evidentie om buitendienst techniekers ook nog eens de klant persoonlijk terug te laten opbellen na hun dagdienst. 

Reputatie 3
Badge

@Alex_015  wat betreft  vriendelijkheid inderdaad een dikke pluim.  Alleen spijtig dat je bij een herhalend probleem terug “onderaan moet beginnen” via dit forum of 0800.  Meestal begint het dan met: steekt de stekker in het stopcontact. Een dossierbeheerder die je steeds kan contacteren met betrekking tot een ernstig probleem zou helemaal perfekt zijn. 

Reputatie 2
Badge

@Philippe-dieter inderdaad ook mijn probleem is niet volledig opgelost en nog steeds (vooral ‘s avonds) af en toe geen internet - via dit forum krijg ik geen reactie meer van Proximus medewerkers en via de 0800 kost me teveel tijd. Dus @Proximus TV       @px Test de lijn en vervang de lijnkaart in de centrale of wat dan ook om dit op te lossen. 

Ter info: Aangezien ze dit met zoveel klanten voorhebben de laatste tijd, (cfr. al deze vergelijkbare klachten op het forum) zal het volgens mijn bescheiden mening niet zo simpel zijn als vervang de bbox of vervang de lijnkaart, want dan zouden deze problemen bij iedereen die het voor heeft, wel allang opgelost zijn, ik vind het alleen maar spijtig dat ze van Proximus uit geen woord reppen van waar het probleem zich situeert!

Reputatie 2
Badge

Ja men ging mij nog bellen omdat ik met een oud Px pakket zit blijkbaar - ga niets veranderen tot men dit heeft opgelost - alternatief is overschakelen naar concurrentie (ook daarvoor is alles voorzien in huis) - maar dit kan van de regen in de drop gaan zijn - ook daar heeft men in sommige areas veel problemen. Heb nog ooit de ombudsman ingeschakeld en dat werkt wel degelijk om zaken opgelost te krijgen maar ik wil eerst een antwoord horen van Proximus - heb echt geen zin of tijd om via 0800 met call centre agents te praten en standaard procedures toe te passen alvorens we iemand krijgen die er iets van kent. 

Reputatie 7
Badge +3

@Alex_015 

We hebben je aansluiting uitgemeten de meetresultaten zijn goed, de kwaliteit van het signaal is goed.

Valt het internet weg op verschillende apparaten of op één toestel?

 

Geert

Reputatie 3
Badge

@Alex_015   ik deel je mening volledig.  Ik werd ook reeds opgebeld voor…  een nieuwe formule.  Goedkoper er beter. Tjaaaa….    ik heb voorlopig bedankt.   Ik wil trouwens ook niet zomaar overstappen naar andere provider.  Ik vertrouw nog steeds op jullie maar laat ons aub niet in de kou staan (figuurlijk).   

Reputatie 2
Badge

Bedankt om de lijn te testen - probleem doet zich voornamelijk ‘s avonds voor vanaf 19u ongeveer en op alle apparaten - merk het op tv en in bureel als er ‘s avonds nog zoom of teams meetings zijn door mij of mijn vrouw. 
dus zowel laptops - tv als iPhones en iPads 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt om de lijn te testen - probleem doet zich voornamelijk ‘s avonds voor vanaf 19u ongeveer en op alle apparaten - merk het op tv en in bureel als er ‘s avonds nog zoom of teams meetings zijn door mij of mijn vrouw. 
dus zowel laptops - tv als iPhones en iPads 

Ik zal een reset uitvoeren op het netwerk, kan je binnen 5 min. de bbox3 eens herstarten?

Normaal zou het hierna opgelost moeten zijn.

 

Geert

Reputatie 2
Badge

Herstart b-box gedaan - zal vanavond kunnen zien of het nu stabiel blijft

bedankt 

Reputatie 2
Badge

@GeertC Internet bleef ok deze avond - Webex meetings - tv - laptops enz. Ok Maar heel soms nog storing  door interferentie: blokkering beeld of ruis op tv. Als dit niet erger wordt is het ok. Ik volg het op en laat wel iets weten mocht het echt nog problemen geven. Bedankt voor de genomen acties - ook bedankt aan @Martin als moderator. 

Reputatie 6
Badge +3

@Alex_015 Fijn te horen dat Internet al naar behoren doet.

Is de decoder draadloos verbonden of rechtstreeks met kabel?

Reputatie 2
Badge

@YorickP decoder is via wifi bridge verbonden 

Reputatie 6
Badge +3

Best de Wifi Bridge eens resetten en opnieuw verbinden met de B-Box, de symptomen die u beschrijft komen vaak voor als er een slechte draadloze verbinding is.

 

Hoe de Wifi Bridge resetten kan u hier vinden:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-wi-fi-bridge-resetten.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm

Reputatie 2
Badge

@YorickP wifi bridge reset gedaan volgens instructies maar probleem is daar niet volledig mee opgelost. Ik zal tijdens het weekend verder uittesten - ook met een rechtstreekse kabel om te zien of dit inderdaad komt door de WiFi bridge. Zowel WiFi bridge als decoder zijn ondertussen vele jaren oud. Wegvallen internet heb ik sinds lijn reset niet meer gezien. 

Reputatie 2
Badge

@YorickP vrijdag 15/01/21 om 22u42 viel internet terug weg en dit daarna verschillende keren. B-box restart gedaan en laat op de avond was het terug ok. 
Op het moment dat internet uitviel stond alleen tv op en 2 iPhones actief verbonden. 
Internet probleem sinds 5/1/21 blijkt dus niet opgelost te zijn. 

Reputatie 2
Badge

16/01/2021: nu liggen we er helemaal uit met internet blijkbaar. Als ik 0800 bel zegt dat die door een incident bij Proximus is (automatische boodschap). Ja jongens ben het beu hoor 

Dan zullen ze er toch al mee bezig zijn om het op te lossen 

Reputatie 2
Badge

@Martin meer dan 3,5u ??

Een weekend zonder internet en al sinds 5/1/21 met onderbrekingen. Ik ga toch snel een technische oplossing moeten krijgen en volgende week alvast met de commerciële dienst spreken want ze mogen me compenseren. 

@Alex_015 ja het hangt natuurlijk af van wat de panne is natuurlijk, compensatie kun je inderdaad altijd vragen.

kan je hier niks uit afleiden of het een panne is in je regio → Proximus storing? Actuele storingen en problemen | Allestoringen 

Reputatie 2
Badge

@Martin ja er staat “ mogelijke storing bij Proximus”… vervelend - geen tv en morgen zou ik wat moeten kunnen werken - via hotspot dan maar weer waarschijnlijk 

Reputatie 2
Badge

@proximus  17/1/21: deze morgen rond 8u was er plots terug internet. Zou graag willen weten of dit nu volledig is opgelost- oorzaak ligt duidelijk buiten het huis, ook andere mensen in de buurt hebben al een tijdje problemen met internet en sinds gisteren rond 15u tot deze morgen volledig zonder internetverbinding. 

Reageer