Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

• 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1450 Bekeken

Toon eerste bericht

88 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Alex_015 

We hebben je aansluiting uitgemeten de meetresultaten zijn goed, de kwaliteit van het signaal is goed.

Valt het internet weg op verschillende apparaten of op één toestel?

Geert

Reputatie 3
Badge

@Alex_015   ik deel je mening volledig.  Ik werd ook reeds opgebeld voor…  een nieuwe formule.  Goedkoper er beter. Tjaaaa….    ik heb voorlopig bedankt.   Ik wil trouwens ook niet zomaar overstappen naar andere provider.  Ik vertrouw nog steeds op jullie maar laat ons aub niet in de kou staan (figuurlijk).   

Reputatie 2
Badge

Bedankt om de lijn te testen - probleem doet zich voornamelijk ‘s avonds voor vanaf 19u ongeveer en op alle apparaten - merk het op tv en in bureel als er ‘s avonds nog zoom of teams meetings zijn door mij of mijn vrouw. 
dus zowel laptops - tv als iPhones en iPads 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt om de lijn te testen - probleem doet zich voornamelijk ‘s avonds voor vanaf 19u ongeveer en op alle apparaten - merk het op tv en in bureel als er ‘s avonds nog zoom of teams meetings zijn door mij of mijn vrouw. 
dus zowel laptops - tv als iPhones en iPads 

Ik zal een reset uitvoeren op het netwerk, kan je binnen 5 min. de bbox3 eens herstarten?

Normaal zou het hierna opgelost moeten zijn.

Geert

Reputatie 2
Badge

@HadewychT @Martin Aangezien ik nog steeds problemen heb met wifi (Apple toestellen) wat verder zaken onderzocht. Wat blijkt … De Proximus Modem Country code staat op DE en dat geeft conflicten. Hoe pas ik die aan naar BE?

waar zie je dit ergens staan op je bbox “contry code: DE”

Reputatie 2
Badge

Gelieve alles te testen en technieker te sturen en liefst iemand die dit nu eens finaal kan oplossen. 
1. gesukkel sinds 5/1/2021

• probleem zat in straatkast 
  • bbox vervangen
  • wifi booster geplaatst ter vervanging WiFi bridge 
  • tv valt uit (WiFi booster geen verbinding - staat zoals al jaren met de WiFi bridge in zelfde ruimt als de bbox
  • Na reset bbox kan ik half uur tv zien en dan valt het weer uit

• 2. PX pakket kan men zogezegd niet aanpassen ook al is er toestemming werkgever om gedeeltelijke betaling verder te zetten. (Dit is in onderzoek en verwacht ik volgende week info over)
  1. Mijn geduld geraakt echt op … waarom moet ik zoveel betalen per maand en dan nog zoveel miserie …

is mijn enige oplossing dan echt om de telecom ombudsman aan te schrijven om dit alles aan te klagen en compensaties te krijgen en werkende verbindingen?

Reputatie 2
Badge

@Martin Op een Macbook Functietoets + Wifi symbool en dat geeft je netwerknaam en de IP adressen, security setting BSSID, Channel en ook de land code.Ben nu bij mijn ouders (Telenet) en krijg ik wel degelijk BE als landcode - die Country code komt van de modem of misschien van de wifi booster van Proximus (dat laatste moet ik nog eens uitzoeken).

Maar speelt dat dan een rol of dit DE of BE is voor de goede werking denk je?

Reputatie 2
Badge

Herstart b-box gedaan - zal vanavond kunnen zien of het nu stabiel blijft

bedankt 

Reputatie 2
Badge

Ja hoor kan serieus storend werken waardoor je wifi al eens moet afzetten en terug op om goed te kunnen werken. Die landcode moet men kunnen aanpassen - ik weet alleen (nog) niet hoe dat moet. Dit probleem doet zich vooral voor met Apple devices. Zal morgen die wifi booster er eens uitsmijten en zien wat het geeft. Het is of de modem of die booster, mijn eigen router geeft geen landcode (Netgear)

hier lees ik dikwijls dat Prox voor wifi problemen met apple toestellen de “conductor” moet uitzetten op de bbox en dit zou ook invloed hebben zowel voor bbox als booster 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Conductor staat wel degelijk uit. We zullen dus een andere oorzaak moeten zoeken. Je kan alvast deze tips eens bekijken. Indien dat niet helpt kunnen we dit verder bekijken. 

Reageer