@proximus gisteren 8/1 is er een technieker langs geweest om onstabiel internet op te lossen. De b-box 3 werd vervangen door een B-box 3V+ en de lijn werd sw matig nagekeken. Gisterenavond leek alles ok maar vandaag terug dezelfde problemen - internet valt regelmatig uit (niet de WiFi). graag zo snel mogelijk een finale oplossing - probleem zit blijkbaar op de lijn.
Bladzijde 3 / 4
@proximus 17/1/21: deze morgen rond 8u was er plots terug internet. Zou graag willen weten of dit nu volledig is opgelost- oorzaak ligt duidelijk buiten het huis, ook andere mensen in de buurt hebben al een tijdje problemen met internet en sinds gisteren rond 15u tot deze morgen volledig zonder internetverbinding.
@Martin ja er staat “ mogelijke storing bij Proximus”… vervelend - geen tv en morgen zou ik wat moeten kunnen werken - via hotspot dan maar weer waarschijnlijk
@Alex_015 ja het hangt natuurlijk af van wat de panne is natuurlijk, compensatie kun je inderdaad altijd vragen.
Een weekend zonder internet en al sinds 5/1/21 met onderbrekingen. Ik ga toch snel een technische oplossing moeten krijgen en volgende week alvast met de commerciële dienst spreken want ze mogen me compenseren.
Dan zullen ze er toch al mee bezig zijn om het op te lossen
16/01/2021: nu liggen we er helemaal uit met internet blijkbaar. Als ik 0800 bel zegt dat die door een incident bij Proximus is (automatische boodschap). Ja jongens ben het beu hoor
@YorickP vrijdag 15/01/21 om 22u42 viel internet terug weg en dit daarna verschillende keren. B-box restart gedaan en laat op de avond was het terug ok. Op het moment dat internet uitviel stond alleen tv op en 2 iPhones actief verbonden. Internet probleem sinds 5/1/21 blijkt dus niet opgelost te zijn.
@YorickP wifi bridge reset gedaan volgens instructies maar probleem is daar niet volledig mee opgelost. Ik zal tijdens het weekend verder uittesten - ook met een rechtstreekse kabel om te zien of dit inderdaad komt door de WiFi bridge. Zowel WiFi bridge als decoder zijn ondertussen vele jaren oud. Wegvallen internet heb ik sinds lijn reset niet meer gezien.
@jonathandr blijkbaar is “Murphy” around want zonet een onderbreking gehad.
@YorickP decoder is via wifi bridge verbonden
@Alex_015 Fijn te horen dat Internet al naar behoren doet.
Is de decoder draadloos verbonden of rechtstreeks met kabel?
@GeertC Internet bleef ok deze avond - Webex meetings - tv - laptops enz. Ok Maar heel soms nog storing door interferentie: blokkering beeld of ruis op tv. Als dit niet erger wordt is het ok. Ik volg het op en laat wel iets weten mocht het echt nog problemen geven. Bedankt voor de genomen acties - ook bedankt aan @Martin als moderator.
Herstart b-box gedaan - zal vanavond kunnen zien of het nu stabiel blijft
bedankt
Bedankt om de lijn te testen - probleem doet zich voornamelijk ‘s avonds voor vanaf 19u ongeveer en op alle apparaten - merk het op tv en in bureel als er ‘s avonds nog zoom of teams meetings zijn door mij of mijn vrouw. dus zowel laptops - tv als iPhones en iPads
Ik zal een reset uitvoeren op het netwerk, kan je binnen 5 min. de bbox3 eens herstarten?
Normaal zou het hierna opgelost moeten zijn.
Geert
Bedankt om de lijn te testen - probleem doet zich voornamelijk ‘s avonds voor vanaf 19u ongeveer en op alle apparaten - merk het op tv en in bureel als er ‘s avonds nog zoom of teams meetings zijn door mij of mijn vrouw. dus zowel laptops - tv als iPhones en iPads
@Alex_015 ik deel je mening volledig. Ik werd ook reeds opgebeld voor… een nieuwe formule. Goedkoper er beter. Tjaaaa…. ik heb voorlopig bedankt. Ik wil trouwens ook niet zomaar overstappen naar andere provider. Ik vertrouw nog steeds op jullie maar laat ons aub niet in de kou staan (figuurlijk).
@Alex_015
We hebben je aansluiting uitgemeten de meetresultaten zijn goed, de kwaliteit van het signaal is goed.
Valt het internet weg op verschillende apparaten of op één toestel?
Geert
@Alex_015 wat betreft vriendelijkheid inderdaad een dikke pluim. Alleen spijtig dat je bij een herhalend probleem terug “onderaan moet beginnen” via dit forum of 0800. Meestal begint het dan met: steekt de stekker in het stopcontact. Een dossierbeheerder die je steeds kan contacteren met betrekking tot een ernstig probleem zou helemaal perfekt zijn.
@Alex_015 Zoals telefonisch is besproken komt de technieker, die bij u ter plaatse is geweest, terug langs.
@Philippe-dieter inderdaad ook mijn probleem is niet volledig opgelost en nog steeds (vooral ‘s avonds) af en toe geen internet - via dit forum krijg ik geen reactie meer van Proximus medewerkers en via de 0800 kost me teveel tijd. Dus @Proximus TV @px Test de lijn en vervang de lijnkaart in de centrale of wat dan ook om dit op te lossen.
@HadewychT@Martin Aangezien ik nog steeds problemen heb met wifi (Apple toestellen) wat verder zaken onderzocht. Wat blijkt … De Proximus Modem Country code staat op DE en dat geeft conflicten. Hoe pas ik die aan naar BE?
@HadewychT Inderdaad lees ik hier al een aantal keren dat conductor uitzetten vooral van nut is bij problemen met Apple toestellen, maar klopt de uitleg die ik hier ook gelezen heb dat een ander gevolg is van die Apple toestellen als conductor actief staat, ook problemen kan geven op decoders?
@HadewychT@Martin hopelijk snel een update want inderdaad een probleem met iPhone en iPad.
@Alex_015@Martin uitzetten van de conductor helpt vooral bij problemen met Apple toestellen, minder bij Android of andere.
Ik heb zelf geen weet van een update van de b-box in het kort. Daarvoor zal ik me moeten informeren bij de verantwoordelijken hiervoor.
@Martin bedankt voor de suggestie maar ik verwacht een firmware update rollout die dit probleem zou moeten oplossen. Geen idee wanneer maar Proximus medewerkers weten dit waarschijnlijk wel. @HadewychT ?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.