Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

• 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1450 Bekeken

Toon eerste bericht

88 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoe krijg ik dat in orde???

@HadewychT @YorickP @Martin 

resetten, maar dat zal je ald lang gedaan hebben veronderstel ik.

Ook de booster eens verplaatsen.
Als je de booster in zelfde lokaal van bbox zet blijft hij  dan wel zijn verbinding behouden.

Reputatie 2
Badge

@martin ja reset gedaan en booster staat naast Bbox  maar niets blijkt te helpen - probleem sinds gisterenavond

ook de bbox herstart / gereset 

anders kunnen de prox forummedewerkers beslissen om de booster te ruilen of om een technieker langs te sturen seffens als iemand van hen de draad hier opneemt!

zij kunnen ook natrekken of je lijn in order is tot aan je booster.

PS: je kunt na een reset van de bbox ook proberen om one ssid uit te zetten.

Reputatie 2
Badge

One SSID heb ik al eens afgezet gisteren en terug opgezet nadien. Dat helpt niet 

heb een vriend die bij Technicolor werkt ook al om advies gevraagd - die gaat horen bij testers op het werk. 

en om mijn PX packet aan te passen vandaag terug iemand aan de lijn gehad can PX maar moet dit via werkgever doen want ze krijgen het niet omgezet. Wat een geklungel en die van vorige week had me niets laten weten dat hij dit niet kon overzetten naar een up to date packet dat me dan goedkoper uitkomt … lang gaat dit alles niet meer mogen duren hoor ...

ik hoop ook dat de Prox forummedewerkers je seffens toch kunnen verder helpen.

De booster zou natuurlijk ook kunnen gewoon defect zijn.

Reputatie 2
Badge

Bbox reset gedaan en WiFi booster op auto en terug ok momenteel; maar gisterenavond lukte die procedure niet …. blijft een trial and error ...

Reputatie 2
Badge

@HadewychT @DaisyS gelieve commerciële   Proximus team contact te laten opnemen met belgium.hoc@nokia.com om die package switch te doen - zojuist antwoord gekregen dat Proximus dit moet aanpassen.

menige andere optie is dat ik me inschrijf bij Telenet ...

Reputatie 2
Badge

Voor de Proximus commerciële groep: Gelieve dit ASAP door te geven of me een adres/link te geven waar ik de info naar toe moet sturen:

To: Eric.de.ripainsel@proximus.com

From: "Van De Velde, Tony TV. (Nokia - BE/Antwerp)" <tony.tv.van_de_velde@nokia.com>
Date: Monday, 29 March 2021 at 14:57
To: Alexander Bosmans <alexander.bosmans@nokia.com>
Cc: "DE RIPAINSEL Eric (SAL/SPV)" <eric.de.ripainsel@proximus.com>, "HOC, Belgium (Nokia - Global)" <belgium.hoc@nokia.com>
Subject: RE: Internet problemen bij Proximus

Alex,

If you want, you can use this e-mail as confirmation that it is ok from Nokia point of view, but Nokia has no action or role in this process.

Perhaps Eric in CC can help explain why Proximus would need any involvement from Nokia?

Tony Van de Velde

Global Client Service Management – Benelux & Poland
Nokia IT

Mobile: +32 475 694 601
Tony.tv.van_de_velde@nokia.com

From: Bosmans, Alexander (Nokia - BE/Antwerp) <alexander.bosmans@nokia.com> 
Sent: Monday, March 29, 2021 2:36 PM
To: HOC, Belgium (Nokia - Global) <belgium.hoc@nokia.com>
Cc: Van De Velde, Tony TV. (Nokia - BE/Antwerp) <tony.tv.van_de_velde@nokia.com>
Subject: Re: Internet problemen bij Proximus

Change package is indeed to ensure the Nokia payed part is maintain and therefore they asked Nokia to confirm the package switch. 

Kind Regards,

Alex

On 29 Mar 2021, at 14:21, HOC, Belgium (Nokia - Global) <belgium.hoc@nokia.com> wrote:

Hi Alexander,

Please note that Nokia has no responsibility besides making sure the employee is inserted in the HOC agreement database, so we only arrange the financial aspect, not the technical one.

The actual agreement for the internet connection is between the employee and the provider.

Kind regards,

Monique

IT Client Service Management

Nokia Stategy & Technology

This message (including any attachments) contains confidential information intended for a specific individual and purpose, and is protected by law. If you are not the intended recipient, you should delete this message. Any disclosure, copying, or distribution of this message, or the taking of any action based on it, is strictly prohibited without the prior consent of its author

-----Original Message-----
From: Bosmans, Alexander (Nokia - BE/Antwerp) <alexander.bosmans@nokia.com
Sent: Monday, March 29, 2021 1:38 PM
To: HOC, Belgium (Nokia - Global) <belgium.hoc@nokia.com>
Cc: Van De Velde, Tony TV. (Nokia - BE/Antwerp) <tony.tv.van_de_velde@nokia.com>
Subject: Re: Internet problemen bij Proximus

Hi,

I need to switch from current old Proximus package to an up to date and cheaper package Flex - Proximus told me that this needs to be requested bij Nokia since they pay part of the internet cost. 

I am not able to switch this myself directly with Proximus. 

Thanks to handle this request the soonest possible. 

Kind Regards,

Alex

> On 19 Jan 2021, at 15:02, HOC, Belgium (Nokia - Global) <belgium.hoc@nokia.com> wrote:

Reputatie 2
Badge

@Martin bedankt voor de suggestie maar ik verwacht een firmware update rollout die dit probleem zou moeten oplossen. Geen idee wanneer maar Proximus medewerkers weten dit waarschijnlijk wel. @HadewychT ?

Reputatie 2
Badge

@YorickP vrijdag 15/01/21 om 22u42 viel internet terug weg en dit daarna verschillende keren. B-box restart gedaan en laat op de avond was het terug ok. 
Op het moment dat internet uitviel stond alleen tv op en 2 iPhones actief verbonden. 
Internet probleem sinds 5/1/21 blijkt dus niet opgelost te zijn. 

Reputatie 2
Badge

@Martin @HadewychT @jonathandr @DaisyS wifi booster valt sinds dit weekend weer uit en krijgt geen verbinding met bbox. Enige dat helpt (tijdelijk) is bbox op en af zetten. De 5 ghz verbinding valt dus weg na een tijd. De booster staat op auto. One ssid ook al eens afgezet om uit te proberen aangezien er vroeger met de vorige bbox ook problemen mee waren. 
graag een oplossing want problemen blijven maar duren 

wanneer ik de oude WiFi bridge gebruik heb ik uiteindelijk hetzelfde probleem - dus eerder iets met bbox neem ik aan  

Reputatie 7
Badge +4

@Martin bedankt voor de suggestie maar ik verwacht een firmware update rollout die dit probleem zou moeten oplossen. Geen idee wanneer maar Proximus medewerkers weten dit waarschijnlijk wel. @HadewychT ?

Er is momenteel een test bezig met nieuwe firmware, maar het is moeilijk om nu al te zeggen wanneer die dan uitgerold zal worden. Dit hangt af van de testresultaten. 

Reputatie 3
Badge

@Alex_015  wat betreft  vriendelijkheid inderdaad een dikke pluim.  Alleen spijtig dat je bij een herhalend probleem terug “onderaan moet beginnen” via dit forum of 0800.  Meestal begint het dan met: steekt de stekker in het stopcontact. Een dossierbeheerder die je steeds kan contacteren met betrekking tot een ernstig probleem zou helemaal perfekt zijn. 

Reputatie 2
Badge

16/01/2021: nu liggen we er helemaal uit met internet blijkbaar. Als ik 0800 bel zegt dat die door een incident bij Proximus is (automatische boodschap). Ja jongens ben het beu hoor 

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Vermoedelijk heeft Nokia een eigen contactpersoon binnen Proximus en is hij/zijook degene die dit voor jou in orde kan brengen. 

Reputatie 2
Badge

@Philippe-dieter inderdaad ook mijn probleem is niet volledig opgelost en nog steeds (vooral ‘s avonds) af en toe geen internet - via dit forum krijg ik geen reactie meer van Proximus medewerkers en via de 0800 kost me teveel tijd. Dus @Proximus TV       @px Test de lijn en vervang de lijnkaart in de centrale of wat dan ook om dit op te lossen. 

Dan zullen ze er toch al mee bezig zijn om het op te lossen 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 @Martin uitzetten van de conductor helpt vooral bij problemen met Apple toestellen, minder bij Android of andere. 

Ik heb zelf geen weet van een update van de b-box in het kort. Daarvoor zal ik me moeten informeren bij de verantwoordelijken hiervoor. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT @Martin hopelijk snel een update want inderdaad een probleem met iPhone en iPad. 

Reputatie 2
Badge

@DaisyS inderdaad - Eric van Proximus heeft hier actie voor genomen - ik wacht nu op een voorstel van commerciële/financiële dienst Proximus 

@HadewychT Inderdaad lees ik hier al een aantal keren dat conductor uitzetten vooral van nut is bij problemen met Apple toestellen,
maar klopt de uitleg die ik hier ook gelezen heb dat een ander gevolg is van die Apple toestellen als conductor actief staat, ook problemen kan geven op decoders?

Reputatie 2
Badge

@Martin meer dan 3,5u ??

Een weekend zonder internet en al sinds 5/1/21 met onderbrekingen. Ik ga toch snel een technische oplossing moeten krijgen en volgende week alvast met de commerciële dienst spreken want ze mogen me compenseren. 

@Alex_015 ja het hangt natuurlijk af van wat de panne is natuurlijk, compensatie kun je inderdaad altijd vragen.

kan je hier niks uit afleiden of het een panne is in je regio → Proximus storing? Actuele storingen en problemen | Allestoringen 

Reputatie 2
Badge

@Martin ja er staat “ mogelijke storing bij Proximus”… vervelend - geen tv en morgen zou ik wat moeten kunnen werken - via hotspot dan maar weer waarschijnlijk 

Reageer