@proximus gisteren 8/1 is er een technieker langs geweest om onstabiel internet op te lossen. De b-box 3 werd vervangen door een B-box 3V+ en de lijn werd sw matig nagekeken. Gisterenavond leek alles ok maar vandaag terug dezelfde problemen - internet valt regelmatig uit (niet de WiFi). graag zo snel mogelijk een finale oplossing - probleem zit blijkbaar op de lijn.
Bladzijde 3 / 4
@Alex_015 Zoals telefonisch is besproken komt de technieker, die bij u ter plaatse is geweest, terug langs.
@Alex_015 Ik zal eens informeren of het mogelijk is om deze afspraak te verplaatsen naar morgen. Ik kan dit niet garanderen maar ik probeer het.
@Alex_015 Ik zie dat onze technieker al contact met je heeft opgenomen en dat er opnieuw een afspraak is ingeboekt voor 25/01.
Ja heb naar 0800 gebeld maar nog eens wachten tot maandag - technieker die gisteren langs kwam aan de lijn gehad en die zou morgen kunnen terug komen maar ondertussen heeft men via 0800 dit op maandag gezet met risico dat het weer een andere technieker is ….
@Alex_015 Ik zie dat onze technieker al contact met je heeft opgenomen en dat er opnieuw een afspraak is ingeboekt voor 25/01.
Een nota van mijn vrouw:
Internet sucks. Trage aansluiting. Geen beeld. Beeld dat stil hangt en dan alles weg. Ik ga weer naar kantoor moeten gaan.
@HadewychT@proximus dit moet echt een oplossing krijgen dus.
@HadewychT technieker is gisteren langs geweest en splitter werd vervangen (NTP 2007 vervanging opbouw) - problemen werden gezien in de straatkast. Er is lichte verbetering maar internet snelheid is nog te laag. TV hangt soms nog bij uitgesteld kijken en soms ruis ook bij gewoon TV kijken. Vergelijking gedaan met speedtest (rechtstreeks verbonden met kabel op modem) met collega’s die ook bij Proximus zijn aangesloten en duidelijk geen goede lijn bij mij. Zoom/teams/Webex meetings hebben soms een storing. zelf doe ik meestal audioconferenties maar mijn vrouw werkt ook met video. Zij is gisteren naar kantoor moeten gaan omdat het thuis niet werkbaar was. Over de technieker zelf kan ik alleen maar positief zijn - hoop dat hij terug langs komt en een finale oplossing kan vinden.
@Alex_015 Er zijn geen storingen te zien op andere lijnen in de buurt. De technieker zal al de nodige testen doen om het probleem op te lossen.
@HadewychT bedankt om deze afspraak te plaatsen. Vorige technieker was niet uit de regio en kent dus niet de regio problematiek (begrijpelijk). Volgens mij moet men zoeken in de straatkast of verbinding van de kast naar connectie punt in huis. Als er geen probleem is in de centrale zelf natuurlijk. We zien woensdag wel.
@Alex_015 Ik heb je lijn nog eens getest. Ze synchroniseert wel aan 70Mbps, maar ik zie wel wat fouten op de lijn die voor die verbrekingen op internet en tv zouden kunnen zorgen. IIk zou hier graag opnieuw een technieker voor ter plaatse willen sturen. Ik heb een afspraak geboekt voor woensdag tussen 8 en 12.30u. Als u dit niet past kan u dit aanpassen via My Proximus of 080022700.
@proximus@Martin@GeertC@jonathandr@HadewychT internet is er maar veel te lage snelheid … Heb B-Box restart moeten doen vandaag om terug internet te hebben ….
0800 is veel te lang wachten - graag vandaag antwoorden of dit snel kan verbeteren … mijn geduld geraakt echt wel op (sinds 5/1 echt problematisch en ik was al niet tevreden over de snelheid ….)
@jonathandr blijkbaar is “Murphy” around want zonet een onderbreking gehad.
@jonathandr momenteel is het internet ok - gisterenavond soms nog kleine storingen op tv wat vroeger niet zo was - geen volledige onderbrekingen momenteel.
@proximus 17/1/21: deze morgen rond 8u was er plots terug internet. Zou graag willen weten of dit nu volledig is opgelost- oorzaak ligt duidelijk buiten het huis, ook andere mensen in de buurt hebben al een tijdje problemen met internet en sinds gisteren rond 15u tot deze morgen volledig zonder internetverbinding.
hi, heb je hiermee ondertussen nog problemen ondervonden ? ik zie geen openstaande alarmen staan voor je omgeving, dus het problem zou zich niet meer mogen voordoen
@proximus 17/1/21: deze morgen rond 8u was er plots terug internet. Zou graag willen weten of dit nu volledig is opgelost- oorzaak ligt duidelijk buiten het huis, ook andere mensen in de buurt hebben al een tijdje problemen met internet en sinds gisteren rond 15u tot deze morgen volledig zonder internetverbinding.
@Martin ja er staat “ mogelijke storing bij Proximus”… vervelend - geen tv en morgen zou ik wat moeten kunnen werken - via hotspot dan maar weer waarschijnlijk
@Alex_015 ja het hangt natuurlijk af van wat de panne is natuurlijk, compensatie kun je inderdaad altijd vragen.
Een weekend zonder internet en al sinds 5/1/21 met onderbrekingen. Ik ga toch snel een technische oplossing moeten krijgen en volgende week alvast met de commerciële dienst spreken want ze mogen me compenseren.
Dan zullen ze er toch al mee bezig zijn om het op te lossen
16/01/2021: nu liggen we er helemaal uit met internet blijkbaar. Als ik 0800 bel zegt dat die door een incident bij Proximus is (automatische boodschap). Ja jongens ben het beu hoor
@YorickP vrijdag 15/01/21 om 22u42 viel internet terug weg en dit daarna verschillende keren. B-box restart gedaan en laat op de avond was het terug ok. Op het moment dat internet uitviel stond alleen tv op en 2 iPhones actief verbonden. Internet probleem sinds 5/1/21 blijkt dus niet opgelost te zijn.
@YorickP wifi bridge reset gedaan volgens instructies maar probleem is daar niet volledig mee opgelost. Ik zal tijdens het weekend verder uittesten - ook met een rechtstreekse kabel om te zien of dit inderdaad komt door de WiFi bridge. Zowel WiFi bridge als decoder zijn ondertussen vele jaren oud. Wegvallen internet heb ik sinds lijn reset niet meer gezien.
Best de Wifi Bridge eens resetten en opnieuw verbinden met de B-Box, de symptomen die u beschrijft komen vaak voor als er een slechte draadloze verbinding is.
@Alex_015 Fijn te horen dat Internet al naar behoren doet.
Is de decoder draadloos verbonden of rechtstreeks met kabel?
@GeertC Internet bleef ok deze avond - Webex meetings - tv - laptops enz. Ok Maar heel soms nog storing door interferentie: blokkering beeld of ruis op tv. Als dit niet erger wordt is het ok. Ik volg het op en laat wel iets weten mocht het echt nog problemen geven. Bedankt voor de genomen acties - ook bedankt aan @Martin als moderator.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.