Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

  • 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1450 Bekeken


Toon eerste bericht

88 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb de gegevens doorgegeven zodat een commerciele agent u gaat terugbellen.

Reputatie 2
Badge

@jonathandr 

Beste,

Bedankt voor het voorstel - dit kan vandaag - morgen of zaterdag - zowel voormiddag als namiddag.

Reputatie 2
Badge

Een nota van mijn vrouw:

Internet sucks. Trage aansluiting. Geen beeld. Beeld dat stil hangt en dan alles weg. Ik ga weer naar kantoor moeten gaan. 
 

@HadewychT @proximus dit moet echt een oplossing krijgen dus. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Dit is aangepast op 24 feb. Ik zal het nog eens laten nakijken vermits je nog steeds hinder ondervindt. 

Reputatie 6
Badge +3

Best de Wifi Bridge eens resetten en opnieuw verbinden met de B-Box, de symptomen die u beschrijft komen vaak voor als er een slechte draadloze verbinding is.

 

Hoe de Wifi Bridge resetten kan u hier vinden:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-wi-fi-bridge-resetten.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm

Reputatie 2
Badge

@proximus @Martin @GeertC @jonathandr @HadewychT  internet is er maar veel te lage snelheid … Heb B-Box restart moeten doen vandaag om terug internet te hebben ….

0800 is veel te lang wachten - graag vandaag antwoorden of dit snel kan verbeteren … mijn geduld geraakt echt wel op (sinds 5/1 echt problematisch en ik was al niet tevreden over de snelheid ….)

 

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Ik zie dat onze technieker al contact met je heeft opgenomen en dat er opnieuw een afspraak is ingeboekt voor 25/01. 

Reputatie 2
Badge

@proximus kan de lijn getest worden aub. Misschien toch een probleem tussen straatkast en inkomende aansluiting?

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Ik heb je lijn nog eens getest. Ze synchroniseert wel aan 70Mbps, maar ik zie wel wat fouten op de lijn die voor die verbrekingen op internet en tv zouden kunnen zorgen. IIk zou hier graag opnieuw een technieker voor ter plaatse willen sturen. Ik heb een afspraak geboekt voor woensdag tussen 8 en 12.30u. Als u dit niet past kan u dit aanpassen via My Proximus of 080022700. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT bedankt om deze afspraak te plaatsen. Vorige technieker was niet uit de regio en kent dus niet de regio problematiek (begrijpelijk). Volgens mij moet men zoeken in de straatkast of verbinding van de kast naar connectie punt in huis. Als er geen probleem is in de centrale zelf natuurlijk. We zien woensdag wel. 

Reputatie 2
Badge

@Alex_015 Ik zie dat onze technieker al contact met je heeft opgenomen en dat er opnieuw een afspraak is ingeboekt voor 25/01. 

Ja heb naar 0800 gebeld maar nog eens wachten tot maandag -  technieker die gisteren langs kwam aan de lijn gehad en die zou morgen kunnen terug komen maar ondertussen heeft men via 0800 dit op maandag gezet met risico dat het weer een andere technieker is ….

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Ik zal eens informeren of het mogelijk is om deze afspraak te verplaatsen naar morgen. Ik kan dit niet garanderen maar ik probeer het.

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Er zijn geen storingen te zien op andere lijnen in de buurt. De technieker zal al de nodige testen doen om het probleem op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Heb je het al eesn opnieuw geprobeerd ? Blijf je deze fout dan krijgen ? En heb je de andere tips al bekeken ? 

Als niets helpt, kunnen we eventueel een technieker ter plaatse sturen voor verder nazicht. 

Reputatie 2
Badge

Form forum “storingen”:
storingen sinds 5/1/’21 en ondertussen nieuwe modem - wifi booster en PLC adapter V2 duo - toch soms storing op TV die we vroeger niet hadden. Snelheid internet is soms ok. Ondertussen al 3 verschillende techniekers over de vloer gehad - eerste heeft de modem vervangen (mocht wel na al die jaren) de 2de in rij heeft een probleem gevonden in de straatkast (en die was er wel degelijk, een draad van een andere lijn op mijn paar, zelf gezien) en de NTP werd in huis vervangen, bij zijn 2de interventie werd er een wifi booster geplaatst ter vervanging van mijn oude wifi bridge en ook PLC adapter V2 duo aan mij verkocht …. Resultaat: ik wacht af of de snelheid door DLM nog zal verbeteren en misschien dan ook de TV storingen/blokkeringen gedaan zijn. 3de technieker stond er maandagmorgen maar eigenlijk heeft die niets gedaan want vrijdag was er pas iemand geweest - volgens hem was alles in orde …. Tsja toch zijn er fouten …

Mijn conclusie: Die wifi booster die maar een paar meter van mijn modem staat lijkt mij niet zo positief - link is niet altijd stabiel (soms oranje)  - oude wifi bridge was denk ik beter (3de technieker belde me gisteren en zei me om de booster dichterbij te zetten - Hallo PX - zal ik hem op de modem zetten? De PLC adapter V2 duo die zo’n 80€ kosten ter vervanging van mijn D-link power line maakt geen enkel verschil. Voordeel is wel dat nieuwe PLC adapter rechtstreeks in het stopcontact kunnen en een stekker in de adapter kan - de mogelijke snelheid (capaciteit) is ook hoger maar merk momenteel geen verschil (adapters nodig voor extra router in huis (ander kant van het huis) en ook daar gebeuren streamings mee - zoom meetings enz. vroeger nooit problemen mee gehad - niet met gamen door mijn zoon enz.
Ik bekijk het nog even maar heb toch de indruk dat er nog andere problemen zijn bij Proximus ..…

From ​​​​​@HadewychT 01/02/202
@Alex_015 De lijn naar buiten toe is in orde nu, wat vroeger niet het geval was. Je Booster en B-box moeten zeker niet dicht bij elkaar staan. Wat eventueel wel kan zijn is dat er een stoorzender is tussen beide toestellen. Je kan je booster zo vb best niet achter je TV-toestel zetten omdat de TV het wifi-signaal kan tegenhouden en verstoren. Heb je een mogelijkheid om hem wat te verplaatsen ?

En via de PLC’s ? Ondervind je daar ook storingen op je verbinding ?

Ik ga de feedback over de derde technieker die niets meer gedaan heeft ook doorspelen. Vermits u nog hinder ondervindt had hij dit zeker verder moeten controleren. Ook voor u kan ik opnieuw iemand langssturen om het verder te controleren. 

@HadewychT voorlopig moet je geen technieker meer sturen (toch bedankt om dit voor te stellen) - ik bekijk het nog even zelf. De wifi bridge die destijds achter de tv stond heeft altijd goed gewerkt - mss ga ik die wel terug gebruiken en die wifi booster verplaatsen (tenminste als de adapter van de wifi bridge nog werkt want die probeerde men er wel hardhandig uit te trekken om te vervangen met wifi booster (kabeltje wifi bridge voeding zat even geklemd achter de TV - heb de technieker doen stoppen en voorzichtig zelf de kabel er achteruit gehaald (0,5 min werk) - anders was de voedingskabel gewoon stuk getrokken - technieker zal er vanuit gegaan hebben dat die toch werd afgevoerd …. Die PLCs werken wel maar of ik die echt nodig had is maar de vraag - maar die zijn niet verloren en daar lig ik niet echt van wakker dat men die heeft vervangen - en heb die in apart wifi netwerk zitten want one SSID met de Px modem was een probleem met de vorige modem (en werd toen afgezet) en nu dit terug opstaat met de nieuwe modem gebeurt het wel eens dat verbinding naar internet toch niet ok is als ik terug thuis kom en verbonden ben met px wifi van de modem… wifi op iPhone of ander devices even op en af zetten lost het dan wel op maar dat is niet de bedoeling he - ook gemerkt bij mijn jongste zoon zijn iPhone ... dus niet aan een bepaald device gerelateerd.

Reputatie 2
Badge

@YorickP wifi bridge reset gedaan volgens instructies maar probleem is daar niet volledig mee opgelost. Ik zal tijdens het weekend verder uittesten - ook met een rechtstreekse kabel om te zien of dit inderdaad komt door de WiFi bridge. Zowel WiFi bridge als decoder zijn ondertussen vele jaren oud. Wegvallen internet heb ik sinds lijn reset niet meer gezien. 

mss moet prox eens de conductor uitzetten op je bbox ? maar deze beslissing laat ik aan de Prox medewerkers over…..

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Zoals telefonisch is besproken komt de technieker, die bij u ter plaatse is geweest, terug langs.

Reputatie 2
Badge

Bedankt @DaisyS 

Reputatie 2
Badge

Technieker is donderdag langs geweest en de bbox werd vervangen. Momenteel is alles terug ok. 
eerst geprobeerd met nieuwe booster maar daar lag het probleem niet - dus bbox was het probleem. 

hopelijk blijft het  inorde!

Vervangen door een bbox3v+ en was je vorige ook een bbox3v+ ?

Reputatie 2
Badge

@DaisyS @HadewychT … bijna 5/3 en problemen sinds 5/1: lijnfout werd opgelost maar wifi problemen cadeau gekregen samen met de kosten voor een wifi booster en plc adapters ….

Kan proximus dit oplossen of niet? ben het beu om telkens op iPhone, iPad  of mac de wifi te moeten afzetten en terug opzetten om internet toegang terug te hebben… Oorzaak heb ik opgegeven in dit forum - los het op aub

Reputatie 2
Badge

Vandaag geen tv - die WiFi booster blijft niet verbonden. WiFi bbox 2.4 ok maar 5 ghz is niet ok, geen verbinding. 
 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Ik heb je conductor ook laten uitschakelen. Je zou binnen enkele dagen minder last moeten hebben met je wifi voor de Apple-toestellen.

Reputatie 2
Badge

@HadewychT nieuwe PX app geeft geen overzicht meer van devices … dus bovenstaand probleem is weg aangezien de nieuwe app die functionaliteit niet meer heeft.

Wifi probleem is niet echt opgelost met die conductor uit te zetten - misschien iets beter maar voor 5 januari werkte alles prima - sinds nieuwe b-box en aanpassing in straatkast is snelheid wat beter maar wifi niet  (heb nu een wifi booster ipv wifi bridge voor TV en daardoor is TV terug stabiel maar vroeger werkte dat prima met de wifi bridge van px). Dus die nieuwe B-Box wifi werkt niet smart genoeg. Geen idee of een technieker dit kan oplossen sinds 5/1 to nu zijn er al 3 verschillende langs geweest - 1 daarvan heeft het verschil kunnen maken door de fout in straatkast te corrigeren en heeft bij volgende bezoek dan die wifi booster geplaatst. Ik ga eerst zelf nog wat zaken bekijken alvorens je nog eens een technieker langs stuurt. 

Je mag alvast @DaisyS laten bellen volgende week om het PX pakket aan te passen naar een betere versie en ze moet er voor zorgen dat de tussenkomst betaling werkgever in orde blijft want dat is een vorige keer met aanpassing px pakket misgelopen en die miserie wil ik niet meer - omzetten naar andere provider gaat wel zonder problemen volgens collega’s.

Reageer