Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

  • 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1425 Bekeken


Toon eerste bericht

88 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Aangezien ook ik een collega ben die enkel technisch nazicht doet vrees ik dat iemand anders contact met je zal moeten opnemen. Indien je dit wenst zal ik dit doorgeven.

Reputatie 2
Badge

@HadewychT nieuwe PX app geeft geen overzicht meer van devices … dus bovenstaand probleem is weg aangezien de nieuwe app die functionaliteit niet meer heeft.

Wifi probleem is niet echt opgelost met die conductor uit te zetten - misschien iets beter maar voor 5 januari werkte alles prima - sinds nieuwe b-box en aanpassing in straatkast is snelheid wat beter maar wifi niet  (heb nu een wifi booster ipv wifi bridge voor TV en daardoor is TV terug stabiel maar vroeger werkte dat prima met de wifi bridge van px). Dus die nieuwe B-Box wifi werkt niet smart genoeg. Geen idee of een technieker dit kan oplossen sinds 5/1 to nu zijn er al 3 verschillende langs geweest - 1 daarvan heeft het verschil kunnen maken door de fout in straatkast te corrigeren en heeft bij volgende bezoek dan die wifi booster geplaatst. Ik ga eerst zelf nog wat zaken bekijken alvorens je nog eens een technieker langs stuurt. 

Je mag alvast @DaisyS laten bellen volgende week om het PX pakket aan te passen naar een betere versie en ze moet er voor zorgen dat de tussenkomst betaling werkgever in orde blijft want dat is een vorige keer met aanpassing px pakket misgelopen en die miserie wil ik niet meer - omzetten naar andere provider gaat wel zonder problemen volgens collega’s.

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Heb je het al eesn opnieuw geprobeerd ? Blijf je deze fout dan krijgen ? En heb je de andere tips al bekeken ? 

Als niets helpt, kunnen we eventueel een technieker ter plaatse sturen voor verder nazicht. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Conductor staat wel degelijk uit. We zullen dus een andere oorzaak moeten zoeken. Je kan alvast deze tips eens bekijken. Indien dat niet helpt kunnen we dit verder bekijken. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Dit is aangepast op 24 feb. Ik zal het nog eens laten nakijken vermits je nog steeds hinder ondervindt. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT is die aanpassing gedaan? Ik merk nog geen verbetering…

Info: @Martin 

Reputatie 2
Badge

Hopelijk komt er snel een firmware update

Reputatie 7
Badge +4

@Martin bedankt voor de suggestie maar ik verwacht een firmware update rollout die dit probleem zou moeten oplossen. Geen idee wanneer maar Proximus medewerkers weten dit waarschijnlijk wel. @HadewychT ?

Er is momenteel een test bezig met nieuwe firmware, maar het is moeilijk om nu al te zeggen wanneer die dan uitgerold zal worden. Dit hangt af van de testresultaten. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Ik heb je conductor ook laten uitschakelen. Je zou binnen enkele dagen minder last moeten hebben met je wifi voor de Apple-toestellen.

Reputatie 2
Badge

@DaisyS @HadewychT … bijna 5/3 en problemen sinds 5/1: lijnfout werd opgelost maar wifi problemen cadeau gekregen samen met de kosten voor een wifi booster en plc adapters ….

Kan proximus dit oplossen of niet? ben het beu om telkens op iPhone, iPad  of mac de wifi te moeten afzetten en terug opzetten om internet toegang terug te hebben… Oorzaak heb ik opgegeven in dit forum - los het op aub

Reputatie 2
Badge

@DaisyS lees dit forum even aub - problemen WiFi - mogelijke oorzaak met foutieve landcode  heb ik al opgegeven. Wat gaat Proximus nu doen? Problemen sinds begin januari - rekeningen sturen jullie maar oplossingen geven zou beter zijn. Geduld geraakt op.  

hier lees ik dikwijls dat Prox voor wifi problemen met apple toestellen de “conductor” moet uitzetten op de bbox en dit zou ook invloed hebben zowel voor bbox als booster 

Reputatie 2
Badge

Ja hoor kan serieus storend werken waardoor je wifi al eens moet afzetten en terug op om goed te kunnen werken. Die landcode moet men kunnen aanpassen - ik weet alleen (nog) niet hoe dat moet. Dit probleem doet zich vooral voor met Apple devices. Zal morgen die wifi booster er eens uitsmijten en zien wat het geeft. Het is of de modem of die booster, mijn eigen router geeft geen landcode (Netgear)

Maar speelt dat dan een rol of dit DE of BE is voor de goede werking denk je?

Reputatie 2
Badge

@Martin Op een Macbook Functietoets + Wifi symbool en dat geeft je netwerknaam en de IP adressen, security setting BSSID, Channel en ook de land code.Ben nu bij mijn ouders (Telenet) en krijg ik wel degelijk BE als landcode - die Country code komt van de modem of misschien van de wifi booster van Proximus (dat laatste moet ik nog eens uitzoeken).

waar zie je dit ergens staan op je bbox “contry code: DE”

Reputatie 2
Badge

@HadewychT @Martin Aangezien ik nog steeds problemen heb met wifi (Apple toestellen) wat verder zaken onderzocht. Wat blijkt … De Proximus Modem Country code staat op DE en dat geeft conflicten. Hoe pas ik die aan naar BE?

 

 

@HadewychT Inderdaad lees ik hier al een aantal keren dat conductor uitzetten vooral van nut is bij problemen met Apple toestellen,
maar klopt de uitleg die ik hier ook gelezen heb dat een ander gevolg is van die Apple toestellen als conductor actief staat, ook problemen kan geven op decoders?

Reputatie 2
Badge

@HadewychT @Martin hopelijk snel een update want inderdaad een probleem met iPhone en iPad. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 @Martin uitzetten van de conductor helpt vooral bij problemen met Apple toestellen, minder bij Android of andere. 

Ik heb zelf geen weet van een update van de b-box in het kort. Daarvoor zal ik me moeten informeren bij de verantwoordelijken hiervoor. 

Reputatie 2
Badge

@Martin bedankt voor de suggestie maar ik verwacht een firmware update rollout die dit probleem zou moeten oplossen. Geen idee wanneer maar Proximus medewerkers weten dit waarschijnlijk wel. @HadewychT ?

mss moet prox eens de conductor uitzetten op je bbox ? maar deze beslissing laat ik aan de Prox medewerkers over…..

Reputatie 2
Badge

Form forum “storingen”:
storingen sinds 5/1/’21 en ondertussen nieuwe modem - wifi booster en PLC adapter V2 duo - toch soms storing op TV die we vroeger niet hadden. Snelheid internet is soms ok. Ondertussen al 3 verschillende techniekers over de vloer gehad - eerste heeft de modem vervangen (mocht wel na al die jaren) de 2de in rij heeft een probleem gevonden in de straatkast (en die was er wel degelijk, een draad van een andere lijn op mijn paar, zelf gezien) en de NTP werd in huis vervangen, bij zijn 2de interventie werd er een wifi booster geplaatst ter vervanging van mijn oude wifi bridge en ook PLC adapter V2 duo aan mij verkocht …. Resultaat: ik wacht af of de snelheid door DLM nog zal verbeteren en misschien dan ook de TV storingen/blokkeringen gedaan zijn. 3de technieker stond er maandagmorgen maar eigenlijk heeft die niets gedaan want vrijdag was er pas iemand geweest - volgens hem was alles in orde …. Tsja toch zijn er fouten …

Mijn conclusie: Die wifi booster die maar een paar meter van mijn modem staat lijkt mij niet zo positief - link is niet altijd stabiel (soms oranje)  - oude wifi bridge was denk ik beter (3de technieker belde me gisteren en zei me om de booster dichterbij te zetten - Hallo PX - zal ik hem op de modem zetten? De PLC adapter V2 duo die zo’n 80€ kosten ter vervanging van mijn D-link power line maakt geen enkel verschil. Voordeel is wel dat nieuwe PLC adapter rechtstreeks in het stopcontact kunnen en een stekker in de adapter kan - de mogelijke snelheid (capaciteit) is ook hoger maar merk momenteel geen verschil (adapters nodig voor extra router in huis (ander kant van het huis) en ook daar gebeuren streamings mee - zoom meetings enz. vroeger nooit problemen mee gehad - niet met gamen door mijn zoon enz.
Ik bekijk het nog even maar heb toch de indruk dat er nog andere problemen zijn bij Proximus ..…

From ​​​​​@HadewychT 01/02/202
@Alex_015 De lijn naar buiten toe is in orde nu, wat vroeger niet het geval was. Je Booster en B-box moeten zeker niet dicht bij elkaar staan. Wat eventueel wel kan zijn is dat er een stoorzender is tussen beide toestellen. Je kan je booster zo vb best niet achter je TV-toestel zetten omdat de TV het wifi-signaal kan tegenhouden en verstoren. Heb je een mogelijkheid om hem wat te verplaatsen ?

En via de PLC’s ? Ondervind je daar ook storingen op je verbinding ?

Ik ga de feedback over de derde technieker die niets meer gedaan heeft ook doorspelen. Vermits u nog hinder ondervindt had hij dit zeker verder moeten controleren. Ook voor u kan ik opnieuw iemand langssturen om het verder te controleren. 

@HadewychT voorlopig moet je geen technieker meer sturen (toch bedankt om dit voor te stellen) - ik bekijk het nog even zelf. De wifi bridge die destijds achter de tv stond heeft altijd goed gewerkt - mss ga ik die wel terug gebruiken en die wifi booster verplaatsen (tenminste als de adapter van de wifi bridge nog werkt want die probeerde men er wel hardhandig uit te trekken om te vervangen met wifi booster (kabeltje wifi bridge voeding zat even geklemd achter de TV - heb de technieker doen stoppen en voorzichtig zelf de kabel er achteruit gehaald (0,5 min werk) - anders was de voedingskabel gewoon stuk getrokken - technieker zal er vanuit gegaan hebben dat die toch werd afgevoerd …. Die PLCs werken wel maar of ik die echt nodig had is maar de vraag - maar die zijn niet verloren en daar lig ik niet echt van wakker dat men die heeft vervangen - en heb die in apart wifi netwerk zitten want one SSID met de Px modem was een probleem met de vorige modem (en werd toen afgezet) en nu dit terug opstaat met de nieuwe modem gebeurt het wel eens dat verbinding naar internet toch niet ok is als ik terug thuis kom en verbonden ben met px wifi van de modem… wifi op iPhone of ander devices even op en af zetten lost het dan wel op maar dat is niet de bedoeling he - ook gemerkt bij mijn jongste zoon zijn iPhone ... dus niet aan een bepaald device gerelateerd.

Reputatie 2
Badge

Bedankt @DaisyS 

Reageer