graag zo snel mogelijk een finale oplossing - probleem zit blijkbaar op de lijn.
Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21
Wifi probleem is niet echt opgelost met die conductor uit te zetten - misschien iets beter maar voor 5 januari werkte alles prima - sinds nieuwe b-box en aanpassing in straatkast is snelheid wat beter maar wifi niet (heb nu een wifi booster ipv wifi bridge voor TV en daardoor is TV terug stabiel maar vroeger werkte dat prima met de wifi bridge van px). Dus die nieuwe B-Box wifi werkt niet smart genoeg. Geen idee of een technieker dit kan oplossen sinds 5/1 to nu zijn er al 3 verschillende langs geweest - 1 daarvan heeft het verschil kunnen maken door de fout in straatkast te corrigeren en heeft bij volgende bezoek dan die wifi booster geplaatst. Ik ga eerst zelf nog wat zaken bekijken alvorens je nog eens een technieker langs stuurt.
Je mag alvast
Als niets helpt, kunnen we eventueel een technieker ter plaatse sturen voor verder nazicht.
Er is momenteel een test bezig met nieuwe firmware, maar het is moeilijk om nu al te zeggen wanneer die dan uitgerold zal worden. Dit hangt af van de testresultaten.
Kan proximus dit oplossen of niet? ben het beu om telkens op iPhone, iPad of mac de wifi te moeten afzetten en terug opzetten om internet toegang terug te hebben… Oorzaak heb ik opgegeven in dit forum - los het op aub
hier lees ik dikwijls dat Prox voor wifi problemen met apple toestellen de “conductor” moet uitzetten op de bbox en dit zou ook invloed hebben zowel voor bbox als booster
Ja hoor kan serieus storend werken waardoor je wifi al eens moet afzetten en terug op om goed te kunnen werken. Die landcode moet men kunnen aanpassen - ik weet alleen (nog) niet hoe dat moet. Dit probleem doet zich vooral voor met Apple devices. Zal morgen die wifi booster er eens uitsmijten en zien wat het geeft. Het is of de modem of die booster, mijn eigen router geeft geen landcode (Netgear)

maar klopt de uitleg die ik hier ook gelezen heb dat een ander gevolg is van die Apple toestellen als conductor actief staat, ook problemen kan geven op decoders?
Ik heb zelf geen weet van een update van de b-box in het kort. Daarvoor zal ik me moeten informeren bij de verantwoordelijken hiervoor.
mss moet prox eens de conductor uitzetten op je bbox ? maar deze beslissing laat ik aan de Prox medewerkers over…..
Form forum “storingen”:
storingen sinds 5/1/’21 en ondertussen nieuwe modem - wifi booster en PLC adapter V2 duo - toch soms storing op TV die we vroeger niet hadden. Snelheid internet is soms ok. Ondertussen al 3 verschillende techniekers over de vloer gehad - eerste heeft de modem vervangen (mocht wel na al die jaren) de 2de in rij heeft een probleem gevonden in de straatkast (en die was er wel degelijk, een draad van een andere lijn op mijn paar, zelf gezien) en de NTP werd in huis vervangen, bij zijn 2de interventie werd er een wifi booster geplaatst ter vervanging van mijn oude wifi bridge en ook PLC adapter V2 duo aan mij verkocht …. Resultaat: ik wacht af of de snelheid door DLM nog zal verbeteren en misschien dan ook de TV storingen/blokkeringen gedaan zijn. 3de technieker stond er maandagmorgen maar eigenlijk heeft die niets gedaan want vrijdag was er pas iemand geweest - volgens hem was alles in orde …. Tsja toch zijn er fouten …
Mijn conclusie: Die wifi booster die maar een paar meter van mijn modem staat lijkt mij niet zo positief - link is niet altijd stabiel (soms oranje) - oude wifi bridge was denk ik beter (3de technieker belde me gisteren en zei me om de booster dichterbij te zetten - Hallo PX - zal ik hem op de modem zetten? De PLC adapter V2 duo die zo’n 80€ kosten ter vervanging van mijn D-link power line maakt geen enkel verschil. Voordeel is wel dat nieuwe PLC adapter rechtstreeks in het stopcontact kunnen en een stekker in de adapter kan - de mogelijke snelheid (capaciteit) is ook hoger maar merk momenteel geen verschil (adapters nodig voor extra router in huis (ander kant van het huis) en ook daar gebeuren streamings mee - zoom meetings enz. vroeger nooit problemen mee gehad - niet met gamen door mijn zoon enz.
Ik bekijk het nog even maar heb toch de indruk dat er nog andere problemen zijn bij Proximus ..…
From
En via de PLC’s ? Ondervind je daar ook storingen op je verbinding ?
Ik ga de feedback over de derde technieker die niets meer gedaan heeft ook doorspelen. Vermits u nog hinder ondervindt had hij dit zeker verder moeten controleren. Ook voor u kan ik opnieuw iemand langssturen om het verder te controleren.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.