Beantwoord

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5/1/2021 avond

  • 6 January 2021
  • 8 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5/1/2021 avond

Heropstarten van b-box helpt niet

icon

Beste antwoord door Martin 6 January 2021, 13:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 2
Badge

@HadewychT super bedankt om dit na te kijken - apprecieer dat er actie werd genomen en de technieker is morgen welkom.

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Ik heb je lijn nagekeken en die is niet in orde. Ik zal hiervoor een technieker ter plaatse sturen morgen tussen 9 en 13u. De technieker zal u nog contacteren als hij onderweg is. Als deze afspraak u niet past kan u ze veranderen via My Proximus of via 080022700. 

Reputatie 2
Badge

@proximus kunnen jullie dit nakijken aub

Reputatie 2
Badge

Prima - hopelijk kunnen ze het oplossen want ik kan het nieuws niet eens volledig zien vanavond zonder al de onderbrekingen. Internet valt uit - vertraging- blokkering. Ik test telkens ook met iPhone en verbinding via WiFi faalt telkens. Tijdens de dag minder problemen gehad vandaag (ik werk van thuis en heb internet permanent nodig)

FYI: morgen kunnen de prox forummedewerkers dit verder behandelen voor u en zij kunnen dan eventueel beslissen om de bbox om te wisselen zoals je vraagt.

Reputatie 2
Badge

Reset of op of afzetten van one ssid blijkt niet te helpen. Wisselt Proximus een b-box3 om voor een b-box3v+? De OLT staat ter hoogte vanmijn perceelsgrens. Het moet sneller en zonder storing anders moet ik overschakelen naar Telenet. 

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor je antwoord - One SSID was al gedeactiveerd - in het verleden problemen mee gehad, afgezet en toen was alles terug stabiel.

Reset nog niet gedaan - momenteel werkt het weer - moet ook om van thuis te kunnen werken.

resetten kun je ook proberen door reset knopje achteraan 20 seconden ingedrukt te houden tot alleen de power led vooraan blijft oplichten.

Heb dit voor zowel via wifi en ook via bekabeld verbonden met de bbox 

als test kun je ook altijd proberen om one ssid uit te zetten op de bbox om vast te stellen of het daar mee iets te maken heeft

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden, als het lijkt dat het daar nis te maken heeft of de oorzaak gevonden werd)