Mijn ping is altijd hoog


Ik heb vandaag een speedtest gedaan die het volgende opleverde. U ziet dat de ping nogal aan de hoge kant is en de download en uploadspeed zijn nogal aan de lage kant.
Dit wordt altijd maar erger vandaag was het de hele dag even slecht terwijl dit vroeger maar enkel s ’avonds voorkwam. Gisteren is de tv ook weer uitgevallen. Gelukkig was het verholpen met het terug opstarten van de b-box. Aja en nog dit vroeger kwam dit niet voor. Er is al iemand langs geweest die zei dat er twee kabbels zijn aangesloten terwijl dit er vijf zouden moeten zijn. Dus ik blijf met het probleem zitten omdat proximus dit niet zal willen betalen want deze lijnen zitten onder de grond (zal niet goedkoop zijn) en indien ik een lijntest doe is de lijn oke.

10 reacties

Badge +4
Welke snelheid voorspellen ze voor op jou adres ?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input

Meestal wijst dit of wel getest via wifi of een slechte bekabeling in huis , slecht contact ad aansluitdoos .... etc.
Reputatie 6
Badge +3
Ben je via ethernetkabel verbonden met je modem als je die test doet?
WiFi en PLC's kunnen dit eventueel veroorzaken. Indien je echter rechtstreeks verbonden bent met de modem via kabel is er toch iets aan de hand. Dat zijn snelheden waarbij je normaal gezien geen TV kan krijgen. Dit lijken waarden die je normaal op een ADSL lijn ziet.

Doe inderdaad eens de test van RedsFan, dat zou een idee moeten geven van de snelheid die je mag verwachten.
snelheid die je mag verwachten en ook of je kan eventueel overschakelen naar VDSL 🤔
Dit is de te verwachten snelheid. Je ziet dat dit toch een eind hoger licht
Deze test heb ik wel uitgevoerd via wifi. Ik zal dit nog eens doen vanavond met de kabel want nu valt het plotseling weer goed mee.
de volgende test heb ik met de kabel gedaan van aan mijn bbox tot aan de pc;
Bij deze test zat ik als enigste op het internet met mijn laptop.
Reputatie 7
Badge +4
Je profiel staat op 30 Mbps , dus de laatste test die je krijgt lijkt mij normaal, probleem zal dan toch met de wifi te maken hebben, voor de wifi kwaliteit te verbeteren kan je hier eens kijken:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...
mijn downloadsnelhied is meestal normaal overdag maar s'avonds krijg ik zo van bovenstaande resultaten met 3 mbps als downloadsnelheid. ik heb nu nog eens een test gedaan via wifi en dan zal u zien dat dit bijna het zelfde is als via de kabel.
Reputatie 7
Badge +4
De downloadsnlheid is afhankelijk van verschillende factoren, als op het moment dat je de test doet bijvoorbeeld andere toestellen ook verbonden staan en internet gebruiken of je proximus Tv aanstaat heeft dit er natuurlijk een invloed op, vandaar dat als je een test doet best kijkt dat alle andere toestellen uitgeschakeld zijn op dat moment.

Reageer