Beantwoord

mijn mails komen niet meer door

  • 21 January 2022
  • 72 reacties
  • 5445 Bekeken

hallo, Sedert +-10 dagen komen mijn mails niet meer door.

  • op webmail zie ik bij inbox staat hoeveel er nog moeten komen maar ze komen niet door
  • in de proximus app op Android idem ; ik zie de teller staan maar de mails niet
  • op iPad zie ik dan weer wel een aantal, niet alle, mails maar 90% er van staan er met ‘geen afzender’, geen onderwerp’, ‘dit bericht heeft geen inhoud’
  • in Outlook op pc staan ze helemaal niet
  • in Thunderbird op pc staan ze dan weer wel, maar net als op iPad staan ze daar leeg (geen afzender-onderwerp-inhoud)

duidelijk een probleem aan de kant van Proximus, niet aan mijn kant. Reeds 10d zo dus, 15/01 gemeld en omzeggens dagelijks bel of chat ik met support, krijg daar bevestiging dat er een probleem is, maar nog steeds geen oplossing. Ook beloftes van teruggebeld te worden worden niet gehouden.

Ben meer dan 40 jaar trouwe en goede klant en dus is dit wel een pijnlijke situatie.

Zoveel berichten, documenten (financieel, medisch, ...) worden enkel nog digitaal bezorgd, dus toch wel een prangend probleem.

‘k blijf pro Proximus maar het probleem mag nu wel eens opgelost geraken.

groet, Guido - Brugge

icon

Beste antwoord door Martin 27 January 2022, 18:44

Bekijk origineel

72 reacties

Voor wat betreft info over wat er zich (bij mij) precies voordoet:

  • Mozilla Thunderbird - volledig ge-updated (en time-out timer een hogere waarde gegeven): respons van mailserver; “IMAP4 server terminating connection”
  • sinds vandaag ook geen webmail meer (zowel met Firefox, Chrome als MS Edge getest op verschillende accounts)
  • Samsung email client op smartphone geeft geen enkel probleem (zowel zenden als ontvangen).Vreemd.

Hopelijk helpt deze info wat om de problemen op te lossen.

Reputatie 7
Badge +5

@Koen DT Kan je ons het email-adres waar het over gaat nog bezorgen?  Dan maken we daar een ticket voor aan.

Reputatie 1

Op PC (thunderbird) zijn de lege e-mails gedateerd op vandaag met uur van verzenden, op smartphone via Gmail zijn ze gedateerd op 1/1/1970 ?? Vannacht een hondertal van deze lege mails.

Straf dat de “leverancier” hier geen oplossing kan vinden op korte termijn gezien de frequentie waarmee dit fenomeen zich voordoet.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Gilbert_050 Kan je ons meegeven over welk email adres het exact gaat en sinds wanneer je dit voor hebt? Dan kunnen wij een ticket aanmaken voor de engineers.

Reputatie 1

Daisy,  adres ***@skynet.be. sinds een

Sinds een drietal dagen wat de blinde e-mails betreft. 

Maar reeds meerdere weken (maanden) is het laden van attachments zwaar verstoord. Duurt 15 à 20 sec om een attachment van 10Mb te openen. Wat ik vaststel is dat het maken van de verbinding met de mailserver(s) enorm veel tijd neemt . 10mb laden zou maar een fractie van sec. mogen duren.

Teruggaan naar toestand van 6 maand geleden zou veel kunnen oplossen en huidige software grondiger testen alvorens in netwerk te steken.

De problemen blijven maar aanslepen.

De webmail van Proximus is niet stabiel  met adres   webmail.ux.proximus   enz

Recente mails komen even binnen en verdwijnen terug na een minuut ;.Hierdoor verdwijnen ze na synchronisatie ook op de PC en de smartphone . Ook hier ontelbare lege mails op de smartphone  met datum 01.01.1970 ! 

De historiek op de webmail proximus is ok tot 13 jan en die blijft (gelukkig maar ).

Eigenaardig dat de prullenbak wel up to date is .

Afgelopen zaterdag werd reeds een ticket aangemaakt . Geen verder nieuws sindsdien .

Dringend tijd dat de oplossing er komt ! 

Reputatie 7
Badge +5

@Gilbert_050 Ik heb net een ticket aangemaakt voor onze collega’s.

Reputatie 7
Badge +5

@henri53 Zowel onze engineers als de leverancier zijn bezig met een oplossing.

Reputatie 1

@DaisyS   kreeg een bericht in mailbox dat je had gereageerd op mijn vorig antwoord.  Ik wou de e-mail openen en kreeg volgend bericht op scherm

 

Hier ook al maanden problemen met de webmail, ben al sinds 9u vanmorgen aan het proberen in mijn mail te geraken en lukt maar niet. De miserie is begonnen met de overgang naar het nieuwe webmail systeem, daarvoor nooit problemen gehad en nu bijna wekelijks dat ik er ofwel niet ingeraak, ofwel heel heel traag laad ofwel dat er sommige mails niet te openen zijn. Wou een bestelling online doen maar moest eerst account aanmaken op die website en dan je email bevestigen, iets wat normaal een formaliteit is, maar lukt nu gewoonweg niet. Hun mailfunctie is super onbetrouwbaar geworden.

@DaisyS heb mijn gegevens doorgestuurd via pm

Hier ook al maanden problemen met de webmail, ben al sinds 9u vanmorgen aan het proberen in mijn mail te geraken en lukt maar niet. De miserie is begonnen met de overgang naar het nieuwe webmail systeem, daarvoor nooit problemen gehad en nu bijna wekelijks dat ik er ofwel niet ingeraak, ofwel heel heel traag laad ofwel dat er sommige mails niet te openen zijn. Wou een bestelling online doen maar moest eerst account aanmaken op die website en dan je email bevestigen, iets wat normaal een formaliteit is, maar lukt nu gewoonweg niet. Hun mailfunctie is super onbetrouwbaar geworden.

@DaisySheb mijn gegevens doorgestuurd via pm

VOOR DE ZOVEELSTE KEER KOMT ER NA UREN VAN ZEVER EN PROBEREN DIT OP .Uw mailbox wordt gemigreerd naar de nieuwe Webmail. Het is daardoor tijdelijk niet mogelijk om in te loggen. Gelieve later opnieuw te proberen…...Ik vraag mijn eigen af hoeveel keer nog ze mijn mailbox gaan migreren ,,,dit is al de zoveelste keer weer …..en dan met mails zitten die al verstuurd moesten zijn…..

Inderdaad, dat krijg ik soms ook te zien van dat migreren, als je al geluk hebt dat hij zover geraakt, al maanden aan een stuk. Maar een oplossing vinden is blijkbaar geen prioriteit.

Bij deze krijg ik ook geen mails meer binnen en de oude niet meer open wat is het probleem

Ik heb sinds 2 dagen hetzelfde probleem.

Ik krijg bij al mijn emails  geen afzender, geen onderwerp.

Ik heb mijn email adres en wachtwoord al verwijderd en terug ingesteld , maar dat helpt niet.

Ik zou ook graag zo snel  mogelijk een oplossing krijgen.

Ik heb dezelfde problemen zoals hierboven beschreven. Deze problemen stellen zich reeds meerdere weken. Reeds meermaals contact opgenomen met de klantendienst van Proximus. Helaas nog steeds geen oplossing voor al de problemen. Als het nog lang duurt zal ik mij verplicht voelen om over te stappen naar een andere telecom operator. Ik ben reeds 30 jaar klant bij Proximus. Vroeger nooit problemen. Sedert de aanpassing van de Proximus webmail steeds dezelfde terug kerende problemen. Reactie van de Proximus techniekers: onze IT ers zijn er mee bezig. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Proximus het probleem niet kan maar ook niet wil oplossen. 

Louter ter info: UPDATE 18U Webmail inaccessible : De situatie wordt geleidelijk aan weer normaal | Proximus Forum

Besten,

mails tussen vandaag 25/1 en 30 december verdwijnen plots uit outlook client en iphone. 

Android ontvangt, op zelfde skynet adres hele resem berichten ‘geen onderwerp’, zonder enige manipulatie mogelijk.

verdwenen mails blijken onvindbaar (waaronder klantendossiers en offertes !!).

Nieuwe pas aangemaakt op  proximus mail (dacht dat dit een hack was), zelfde probleem online, mails zijn onvindbaar. 

Dringende oplossing gezocht aub !!

 

verplaatsen eenvoudige mails tussen mappen mogelijk maar grotere mails met bijlagen lijken zich in ‘limbo’ te bevinden. Dient ASAP geregeld te worden.

 

Gelezen mails worden opnieuw als ongelezen afgebeeld. Bij synchronisatie loopt mailteller op en neer en ongelezen mails komen ongemarkeerd terug.

@DaisyS 
14 dagen geleden ook de problemen met lege e-mails die hierboven ook beschreven worden.  Dat was nadien opgelost maar nu blijven mijn mails met twee dagen vertraging komen en blijven altijd op ongelezen staan.  Ik werk via outlook.    Via de webmail ook met twee dagen vertraging.  Daar blijven ze wel op ongelezen staan.    Dit enkel in de inbox.   Alle andere mappen bijven gelukkig wel behouden op gelezen staan

 

Reputatie 3
Badge +2

Zelfde probleem sinds gisteren. Daarvoor al ganse tijd lang wachten voor berichten met wat inhoud opladen. Nu staan alle mails als ongelezen en bij een gans aantal  nieuwe staat het uur  maar geen inhoud en een aantal van voordien  van iets voor het nieuwe jaar is er ook niet meer

@DaisyS  Bij mij wordt er steeds opnieuw gemeld dat er 2 mails niet gelezen werden, terwijl ze al een hele tijd gelezen zijn. Lees ik ze opnieuw, dan blijft dit proces zich herhalen.

  FYI: 

DaisyS schreef:

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Je mag in het “(privé) Ticket tekstveld” van je → ForumProfiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.

Alvast onze excuses voor het ongemak!

 

Reputatie 1

Het gaat alsmaar beter. Hoe meer escalatie hoe minder er werkt. Nu geen nieuwe mail meer op PC (Thunderbird). Connectie wordt niet meer gemaakt.

 

 

Foutbericht na verbonden met imap.proximus.be

Huidige bewerking op postvak IN is niet gelukt.

Mail server voor account xxxx@skynet.be antwoordde IMAP4 server terminating connection.

 

 

Mail via Gmail op smart-phone werkt nog wel voorlopig maar nog steeds ontvangst van honderden gost mails zonder inhoud.

 

Badge

Hier hetzelfde probleem. Ik krijg steeds mails zonder afzender en zonder onderwerp binnen. Die mails verdwijnen wanneer ze zin hebben en komen dan ook weer vanzelf terug.  Ik probeer mijn mailbox wat op te ruimen, maar mails die ik wis komen ook steeds terug. Ik zie ook dat er mails moeten binnenkomen, maar vind ze nergens terug. Mijn laatste mail dateert van vorige vrijdag.  Ik kan niet inloggen op webmail, omdat men mijn mails aan het overzetten zou zijn?  In mijn mail app zie ik dat er 100 ongelezen mails zijn. (Daar zit een heleboel genegeerde reclame bij die ik genegeerd maar niet gewist heb) In mijn postvak in staan echter slechts 10 mails in totaal. Het is dus een kluwen. 

Ik verwacht bovendien een paar belangrijke mails, maar vrees dat ik ze niet kan ontvangen…

Eigenlijk is het niet normaal dat een bedrijf zoals Proximus dit probleem zo lang laat aanslepen. De maandelijkse kost ligt meer dan hoog genoeg, en als dan blijkt dat je daardoor één of meerdere belangrijke mails misloopt, kan het niet door de beugel dat dit zo lang duurt. Ik ben zelf ook al heeeel lang Proximus-klant, maar als dit probleem niet snel opgelost wordt, moet ik wel naar een andere provider overstappen… 

Reputatie 7
Badge +3

@tommy77 

ik heb het doorgegeven aan de ITs, het wordt zo snel mogelijk voor je in orde gebracht.

 

 

Geert

Hier ook van dat om zot te worden, PROXIMUS DOE ER WAT AAN   

Reageer