Beantwoord

Met BBOX 3 wifi niet onderling zichtbaar

  • 31 December 2016
  • 9 reacties
  • 488 Bekeken

Ik heb volgende opstelling:
- BBOX3 met wifi
- Windows computer, connecteerd via WIFI en heeft toegang tot het internet, netwerk instelling via DHCP
- Ubuntu computer, connecteerd via WIFI en heeft toegang tot het internet, netwerkinstelling via DHCP
De computers kunnen mekaar niet zien, ze kunnen mekaar zelfs niet pingen en SSH van windows naar Ubuntu kan dus niet.
- RaspberryPI connecteerd via UTP kabel op een poort en heeft toegang tot het internet, IP adres vast ingesteld.
Windows kan Raspberry _wel_ pingen en ook SSH werkte.
Ubuntu kan Raspberry pingen en ook SSH werkt.
Raspberry kan ook WIndows en Ubuntu pingen.

Ik heb ook speakers via wifi en wil vanaf een tablet naar de speakers streamen. Dat krijg ik ook niet voor mekaar.

Is het mogelijk dat de computers via WIFI verbinden mekaar niet zien? Is dat op te lossen?
icon

Beste antwoord door Wim VL 2 January 2017, 11:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
In principe moeten die elkaar wel kunnen zien, maar dit zijn IT instellingen op de pc's zelf en hier geven wij helaas geen ondersteuning voor.

MVG,

Wim
Zitten uw toestellen in hetzelfde subnet ? DHCP is niet noodzakelijk de sleutel tot succes.
Zijn de toelatingen en de detectiemethoden in de devices geactiveerd ?
Pingt ge de toestellen via een naam of via een IP nummer ?
Ondersteuenen alle toestellen SSH ? ergo, is die pipe-line geactiveerd ?
Reputatie 2
Badge
en kan je de SSID's eens nakijken of je via dezelfde SSID verbonden bent? Als beide PC's op dezelfde SSID zitten, zouden ze eveneens op hetzelfde subnet moeten zitten en elkaar dus zeker kunnen zien
Hey Yvo ik veronderstel dat je de laaste firmware op je b-box3 staan hebt, in de oudere FW was er sprake van ap isolation, dus best eens je software versie nagaan ook, al zou die wel automatisch op de b-box3 moeten komen te staan.
Wim, Als de via WIFI verbonden toestellen via DHCP hun netwerk instellingen krijgen, zouden die dan niet allemaal gelijk ingesteld staan, zoals Netmask, route,etc...? Hoe kan dit dan aan de instelling van de computers liggen? Ik hoop dat die BBOX niet elke computer anders instelt.

Ik vind het vreemd dat verbinden over de BBOX _wel_ gaat zodra 1 van de computers via UTP aan een poort hangt, en dat het niet lukt onder toestellen die allen via WIFI met de BBOX verbinden. Tussen computers die beide via UTP aan de BBOX hangen lukt onderling verbinden ook.
Martin,

Ik vind nergens een knop waarmee ik zelf de firmware van die BBOX kan upgraden. Ik veronderstel dat Proximus dit doet.
Regulus,

Ik ping via IP nummer. Sta me toe dat ik het resolven van de host name achterwege laat.
Hey yvo, normaal gebeurt dit automatisch door proximus, ik heb vroeger wel de nieuwe nog moeten zelf binnen halen door de modem te resetten maar misschien best eerst zien welke software die er nu op staat eerst uitlezen door naar de interface van je modem te surfen http://192.168.1.1 en login wachtwoord staat op een klever van je bbox modem.
reset bbox
Of je de laatste software versie hebt op je bbox kan je hier zien

Reageer