Meerdere IP adressen per mac via WiFi

  • 20 November 2013
  • 0 reacties
  • 91 Bekeken


Beste,



Bij ons thuis hebben we een BBox-2 en ik had graag geweten hoe ik deze instel zodat ik meerdere IP adressen per MAC kan krijgen van de dhcp server. Ik draai namelijk 2, soms 3, virtuele machines (voor educatieve doeleinden) op mijn laptop en ik zou graag hebben dat deze, zonder al te veel problemen, deel uit kunnen maken van het thuisnetwerk (folders scharen, op afstand beheren via remote desktop en/of een SSH verbinding, ...). Ik krijg er namelijk maar één van en dat is het ip voor mijn WiFi.



Om te virtualizeren gebruik ik Virtualbox. De netwerkkaart voor de VMs staan ingesteld op bridge adapter, maar zoals gezegd wordt er geen IP toegewezen aan deze VMs. Ik heb wel al de host-only verbinding met de wifi in windows gebridged, met succes, maar die 'foefelaré' is niet zo waterdicht als gehoopt (internet, geen internet, internet, geen...). Over ethenet gaat dit dan weer wel maar is ongeloofelijk onpraktisch.



Methode die ik als option of last resort wil gebruiken is:

Het instellen van statische adressen op de VMs (Ik vermoed dat dit dan adressen moeten zijn die buiten de dhcp range liggen, 192.168.1.64 tem 192.168.1.254)



Iemand enig idee hoe ik dus meerdere IP adressen per MAC kan verkrijgen?



Dank bij voorbaat



Jan





PS. ik ben er al in geslaagd om in de BBox-2 te telnetten, maar hoe kun je dit bvb. op SSH kunt zetten (dus alleen te verbinden via SSH) en de VDSL gegevens uit te lezen? Die van ADSL lukt maar mits we VDSL gebruiken heb ik daar niets aan.

0 reacties

Geen reactie

Reageer