Vraag

"Markeren als GEEN Spam" heeft geen effect op toekomstige mails

  • 20 April 2022
  • 8 reacties
  • 139 Bekeken

Reputatie 1

Ik ontvang een bericht. Deze komt van een alias die de mail doorstuurt naar mijn proximus emailadres.

Deze belandt in de spam map.

Ik selecteer "Markeren als GEEN Spam".

De volgende keer weer hetzelfde.

 

Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat dit automatisch vertrouwd wordt??


8 reacties

louter ter info: je zou ook met mail regels kunnen werken denk ik, maar zelf nog nooit toegepast of geprobeerd.

Persoonlijk kijk ik ook regelmatig naar de spamfolder want af en toe komt er toch ene er terecht die zelfs belangrijk kan zijn, ook gebeurt dit net zoals in mijn skynet als met mijn gmail mail account en outlook mail account.

Ook daar werkt aanduiden als geen spam niet correct!

Reputatie 1

Ik had in het verleden al met regels geprobeerd. Het werkte niet.

Ik heb het net nogmaals geprobeerd. Maar weer geen effect.

Het lijkt of de bescherming te streng staat en dat wij dat niet kunnen wijzigen met regels of het e-mailadres toevoegen als ‘contact’.

Ik denk er nu juist aan dat hier een post een tijd geleden opgestart werd waar er opgemerkt werd dat inderdaad de regels niet niet goed werken in proximus/skynet mail, ten gevolge van de problemen die opgedoken zijn na de nieuwe proximus mail interface (andere leverancier) en waarschijnlijk dat het bij u dan ook niet werkt met regels, enfin dat denk ik toch dat dit de oorzaak is, maar de Prox forummedewerkers kunnen altijd dit eens navragen bij de juiste dienst wat er eventueel aan te doen is.

Reputatie 7
Badge +3

Vorige week kwamen de mails van de krant De Morgen ( ochtend update, middag update en avond update) plots steeds in de spamfolder terecht bij mij. Gedurende 5 dagen en telkens heb ik aangegeven dat dit geen spam is . Nu worden ze niet meer als spam gemarkeerd. Ik vermoed dat het nieuwe mail systeem geautomatiseerd is en afgesteld word op het gedrag/melding van de ontvanger i.v.m. de mails die in de  spamfolder terecht komen. ( alsook voor de spammails die niet gedetecteerd werden en in je mailbox terecht komen)

ik heb dit nochtans al altijd tot hiertoe aangeduid als spam in mijn mail account van skynet maar dit heeft geen enkel gevolg bij mij,  zoals je ook weet (cfr verschillende meldingen ivm problemen skynet/proximus mail) werkt niet alles bij skynet/proximus mail voor iedereen even goed of even slecht, dus eigenlijk zoals Proiximus al zelf aangehaald heeft moet ieder probleem geval per geval bekeken worden.

Sinds kort ook heel wat miserie met die spamfilter. Dagelijkse mails die ik tot een kleine maand geleden gewoon in mijn inbox kreeg, belanden nu telkens in de spam, en er lijkt geen enkele mogelijkheid om daar iets aan te doen. Afzender toevoegen aan contacten, telkens aangeven dat het geen spam is, dat haalt allemaal niks uit.

Volgens de help zou er zoiets bestaan als een “safe sender list”, maar dat vind ik bij mij dus nergens in de instellingen terug…

Probeer hier nu al een uur een manier te vinden om dit naar de klantendienst te sturen, maar dat blijkt gewoon onmogelijk.

Support contacteren is een lachertje, de chatbot draait in cirkeltjes rond (en denkt dat ‘e-mail’ te maken heeft met een voicemailbox), via deze pagina een mailtje sturen is onmogelijk (ook al staat dat bij de opties): begint al dat je als internetklant gevraagd wordt of je je telefoonnummer kent (?), en na veel te veel keer klikken beland je op een pagina die alleen nog het algemeen nummer van de klantendienst toont (vraag me dan af hoe doven en slechthorenden ooit ondersteuning kunnen krijgen), zelfs als je de optie ‘klacht indienen’ kiest kan dat enkel telefonisch.

Iemand een idee hoe je in godsnaam gewoon een mail kan sturen naar support?

ter info: ik heb die instelling ook nog niet teruggevonden het enigste wat ik vind is om dan met filters te werken

Functies van je mailbox | Proximus

zoals je zegt een mail versturen gaat zeker niet voor alles en kom terecht gewoon op hoe je proximus moet contacteren http://proximus.be/contact  waar je dan kunt bellen of chatten enz…

Het zal afwachten worden tot er morgen een PX forummedewerker hier terug langkomt morgen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Hairyken Kan je je email adres toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Reageer