Vraag

Mails veranderen steeds naar "ongelezen"

  • 17 December 2021
  • 38 reacties
  • 1308 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

38 reacties

onbegrijpelijk

een bedrijf als Proximus dat communicatie verkoopt, slaagt er niet in de fout met de herhaalde aanmeldingen van “ongelezen berichten” op te lossen ….. 

er kan niet over gecommuniceerd worden ? blijkbaar komt het toch meer voor ? en zelfs al bijna één maand ??? 

toch wel een beetje beschamend. 

 

Pol Lowette 

Het begint nu echt vervelend te worden met deze klachten. Ik kan niets weggooien en sinds vandaag komen de mails die ik verplaats naar mijn postbus, opnieuw terug in de inbox, maar worden ook getoond in de postbus.

De tijdsduur voor deze klachten is absoluut niet meer van deze tijd, denk dat ik maar een percentage € in ga houden

Geachte

Na exact 1 uur met wachtmuziek aan de telefoon gewacht te hebben heb ik het opgegeven en zet ik het op mail

Ik heb 2 skynet email adressen en 2 bij andere providers

Sinds enkele dagen veranderen “gelezen” mails steeds terug naar “Ongelezen”.

Ik gebruik IMAP en de instellingen zijn correct.

Het gebeurt enkel met mijn skynet accounts en niet met accounts van andere providers. Het probleem De oorzaak ligt duidelijk bij Skynet.

Hoe kan dit verholpen worden ?

Graag reactie

Met veilige groet

Dis Horemans

Bestuurder MD GROUP BV

Hier ook al e-mail (geen onderwerp)en mails die veranderen naar ongelezen ?

Alleen probleem met skynet.be

 

 

ik wil nog gaan kijken op hun website voor eventuele meldingen ivm mail problemen en die is ook down blijkbaar

Is proximus.be down right now?

 

It's not just you! proximus.be is down.

Hier zelfde probleem met mail sinds 2 dagen. Geen of slechte ontvangst. Versturen is geen garantie van ontvangst. Test gedaan met mail verzonden naar mezelf, na 1 uur nog niet ontvangen!!! Om maar te zwijgen over de synchronisatie. Ontvang wel geregeld bericht om wachtwoord in te voeren in Outlook. Heel vervelend. Consulteren van webmail op proximus dan maar, dit is ook een hele expeditie. Eerst tropenhelm op zetten, dan wachten op het verschijnen van het goede scherm, berichten van het genre gebruikersnaam of wachtwoord zijn niet correct, of Time out, verschijnen of bij geluk : zicht op ontvangen mail van … bijv eergisteren??? Heb ook eens een bericht gekregen dat mail naar een andere server werd overgezet - Welke??

Zijn als sinds de BGC tijd klant. We ontvangen hun factuur en andere facturen per mail. Quid als deze niet ontvangen en dus niet tijdig betaald worden? 

Wanneer eens een duidelijke uitleg van Proximus, wat ze zinnens zijn om te doen en wanneer er een oplossing komt of voorzien wordt?

“Gelezen” inbox e-mails worden bij IMAP synchronisatie opnieuw in een “ongelezen” toestand geplaatst. Dit gebeurt enkel met het @skynet.be emailaccount. 

Via de chrome webrowser, gebruik makende van het  myProximus web emailprogramma staan de inbox  e-mails in een “gelezen” toestand , dus ok.  Als ik echter gebruik maak van Outlook 2016 (met IMAP communicatie) of ik gebruik Android GMAIL (met IMAP communicatie) dan staan alle e-mails in een toestand “ongelezen”.

Terug de e-mails lezen/openen heeft geen zin. Na synchronisatie staan de e-mails terug “ongelezen”

Geen nieuwe emailprogramma’s in gebruik genomen. Ook geen e-mail setup gewijzigd.

 

Iedere tip is welkom.

Reputatie 7
Badge +5

@herman_042, @RoDo@FrankL22, @pol lowette, @proximan 

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Jullie mogen in de opmerkingen van je profiel toevoegen sinds wanneer deze problemen zich voor doen zodat we deze cases nog eens apart kunnen doorgeven aan onze engineers. 

Alvast onze excuses voor het ongemak!

Zolang de mailproblemen niet opgelost zijn bij proximus kun je zelf al moest er een tip zijn nog niet zeker zijn dat deze tip al niet na een paar dagen niet meer lukt.
Bij mij is het net omgekeerd geen enkel probleem met @skynet mail maar wel met mijn @proximus mail, dus zoals je ziet kan het alle kanten uit met die problemen.

Zal eerder aangegeven doet het probleem met gelezen mails, die weer naar ongelezen gezet worden zich voor op mijn iMac sinds 2½ wk, het deleten van mails welke weer in de inbox gezet worden sinds maandag

Hopelijk komt er snel een oplossing

 

Details:

Thunderbird, 3 imap accounts. Sinds 2.5 weken. Enkel problemen met skynet account, geen problemen met gmail of outlook accounts op Thunderbird. Thunderbird Repair functie herstelt eventjes inbox maar terug alles ongelezen bij eerstvolgende get message.

Reputatie 7
Badge +5

@FrankL22 , @RoDo Kunnen jullie dit toevoegen aan je forumprofiel? En het desbetreffende email adres? 

Ik ben dit topic een maand geleden op dit forum begonnen en nog nooit een reactie van de IT dienst van Proximus gekregen.

Wat voor een service is dit? Echt een bedrijf als Proximus onwaardig!

Misschien moet ik er eerst mee naar social media of ‘De inspecteur’ gaan om een reactie te krijgen laat staan een oplossing.