Beantwoord

Mails niet ontvangen

  • 18 January 2018
  • 29 reacties
  • 1753 Bekeken

Enkele mensen lieten mij weten dat zij mij een mail hebben gestuurd. Ik heb deze niet ontvangen. Gecheckt bij webmail maar daar ook niets terug te vinden. Iemand een idee hoe dit komt?
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 18 January 2018, 13:59

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Anne, ik heb dit doorgegeven aan ons IT team, als ik hier meer info over krijg laat ik dit onmiddellijk weten. Kan je voor alle zekerheid nog even testen of je vanuit je webmail naar jezelf emails kan sturen? Groetjes, Charlotte
Reputatie 7
Badge +4
Er blijkt op dit ogenblik ook wel een probleem te zijn waarbij meerdere klanten moeilijkheden hebben om mails te ontvangen. Onze diensten zijn dit aan het uitzoeken en lossen dit zo snel mogelijk op. Wacht dus nog even af. Vermoedelijk heft het daar ook mee te maken en zal het vanzelf terug in orde komen.
Reputatie 7
Badge +4
Anne, kan je eens een email sturen naar jezelf om te zien of deze email toekomt? Grtjs Charlotte
De mails die ik niet ontving was in voorbije dagen. Kan dit nog een gevolg zijn van de storingen van vorige week? Is vervelend als niet weet of je mails al dan niet toekomen.
Reputatie 7
Badge +4
Anne, vorige week kon dit een probleem zijn, maar dit probleem is sinds vorige week volledig opgelost. Groetjes, Charlotte
Reputatie 7
Badge +4
En wanneer werd deze mail verstuurd?
Vanochtend. Kan u dit oplossen of kan u dit doorgeven aan de technische dienst?
Reputatie 7
Badge +4
Er is alvast op het versturen en ontvangen geen probleem gemeld. Is dit één bepaalde persoon die niet kon mailen naar u?
Reputatie 7
Badge +4
Kan je die personen vragen om dit nog even opnieuw te proberen? Grtjs
Reputatie 7
Badge +4
Ja. Laat het ons weten indien het met andere al dan niet lukt. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Het probleem zou ondertussen nochtans opgelost moeten zijn. Kan je me wat meer details doorgeven (mailadres verzender, tijdstip, mailadres ontvanger) ? Dan kan ik dit verder laten onderzoeken.
Ook wij ondervinden al een hele tijd problemen met het ontvangen van mails.
Wij dachten aanvankelijk dat onze mailbox vol was maar bij controle op de webmail staat de mailquota op 47,93 MB van de totale beschikbare ruimte van 50GB...
We liepen hierdoor al heel wat zakelijke mails mis... Kan dit bekeken en bij voorkeur ook opgelost worden...

Alvast bedankt!
Vanherpe-Mahieu
Reputatie 7
Badge +4
@Zenobie : Ondervind je hier nog steeds problemen mee ?
@Mahieu : Hebben beide mailadressen die jullie hebben hetzelfde probleem ? Weet je of de mensen die een mail sturen ook een foutmelding krijgen ? Kan je ons dan een aantal voorbeelden doorsturen aub (mailadres verzender en ontvanger, datum en tijdstip en foutmelding). Dan kunnen we het laten nakijken.

ik heb sedert twee maand een mailbox bij proximus geopend maar kan enkel berichten verzenden maar geen ontvangen   ben natuurlijk niet een specialist maar met g.mail heb ik nooit dergelijk probleem gekend.  kan iemand mij helpen?  beste dank bij voorbaat

@swafrans 

Heb je de mailinstellingen eens nagetrokken zie : → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

Ikzelf kamp momenteel ook met dit probleem. Een deel van de inkomende mails ontvang ik pas na meerdere uren tot zelfs enkele dagen. Erg vervelend …

Omdat het topic hier al wat ouder is, heb ik hierover een nieuw topic gestart: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/inkomende-mails-met-grote-vertraging-51741

Tegelijk wil ik hier graag vragen of dit probleem bij iemand anders opgelost geraakt is. En zo ja, hoe?

zitten ze mss in de spam ?
Nee, heb ik nagekeken. Het rare is dat ik wel mails ontvang maar blijkbaar niet allemaal.
Dat lukt wel
Net opnieuw een mail die ik niet ontving.
De verzender kreeg als bericht
5.1.2 Bad destination host 'DNS Hard Error looking up proximus.b (MX):
Reporting-MTA: dns;mailrelay107.isp.belgacom.be
Staus: 5.0.0 (permanent failure)
Testmail gestuurd via webmail en dat lukte ook
2 personen die ik weet
Een skynet en een telenet adres
De ene persoon heeft het opnieuw geprobeerd en dat is gelukt de andere kan ik niet bereiken.
Weet de IT afdeling wat die foutmelding die ik heb doorgeven wil zeggen?
Ik heb hetzelfde probleem, vorige week melden mij 2 personen dat ze mijn mail niet ontvangen hadden en met een bepaalde bank instelling waarvan ik een nieuw wachtwoord moet ontvangen lukt het na +/-10 pogingen hun niet om mij dit toe te zenden. Vandaag nog van een andere persoon telefonische melding met vraag of ik haar e mail ontvangen heb...........nee dus.
PS Deze personen/bank krijgen geen melding dat mail niet zou terecht gekomen zijn.
De laatste mail werd nadien aan mijn hotmail adres toegezonden en kwam direct binnen!
Aanvulling; de bank laat mij nu weten dat ze bij laatste poging toch een bericht van niet toezending ontvingen.

Reageer