Beste antwoord door Charlotte.D
Bekijk origineelMails niet ontvangen
Wij dachten aanvankelijk dat onze mailbox vol was maar bij controle op de webmail staat de mailquota op 47,93 MB van de totale beschikbare ruimte van 50GB...
We liepen hierdoor al heel wat zakelijke mails mis... Kan dit bekeken en bij voorkeur ook opgelost worden...
Alvast bedankt!
Vanherpe-Mahieu
@Mahieu : Hebben beide mailadressen die jullie hebben hetzelfde probleem ? Weet je of de mensen die een mail sturen ook een foutmelding krijgen ? Kan je ons dan een aantal voorbeelden doorsturen aub (mailadres verzender en ontvanger, datum en tijdstip en foutmelding). Dan kunnen we het laten nakijken.
ik heb sedert twee maand een mailbox bij proximus geopend maar kan enkel berichten verzenden maar geen ontvangen ben natuurlijk niet een specialist maar met g.mail heb ik nooit dergelijk probleem gekend. kan iemand mij helpen? beste dank bij voorbaat
Heb je de mailinstellingen eens nagetrokken zie : → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus
- Inkomende mailserver
- Type: IMAP
- Adres: imap.proximus.be
- Beveiliging: SSL
- Poort: 993
- Uitgaande mailserver
- Type: SMTP
- Adres: relay.proximus.be
- Beveiliging: STARTTLS of TLS
- Poort: 587
- Authentificatie: Ja
Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.
Ikzelf kamp momenteel ook met dit probleem. Een deel van de inkomende mails ontvang ik pas na meerdere uren tot zelfs enkele dagen. Erg vervelend …
Omdat het topic hier al wat ouder is, heb ik hierover een nieuw topic gestart: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/inkomende-mails-met-grote-vertraging-51741
Tegelijk wil ik hier graag vragen of dit probleem bij iemand anders opgelost geraakt is. En zo ja, hoe?
De verzender kreeg als bericht
5.1.2 Bad destination host 'DNS Hard Error looking up proximus.b (MX):
Reporting-MTA: dns;mailrelay107.isp.belgacom.be
Staus: 5.0.0 (permanent failure)
Weet de IT afdeling wat die foutmelding die ik heb doorgeven wil zeggen?
PS Deze personen/bank krijgen geen melding dat mail niet zou terecht gekomen zijn.
De laatste mail werd nadien aan mijn hotmail adres toegezonden en kwam direct binnen!
Aanvulling; de bank laat mij nu weten dat ze bij laatste poging toch een bericht van niet toezending ontvingen.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.