Beantwoord

Mails niet ontvangen

  • 18 January 2018
  • 29 reacties
  • 1750 Bekeken

Enkele mensen lieten mij weten dat zij mij een mail hebben gestuurd. Ik heb deze niet ontvangen. Gecheckt bij webmail maar daar ook niets terug te vinden. Iemand een idee hoe dit komt?
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 18 January 2018, 13:59

Bekijk origineel

29 reacties

zitten ze mss in de spam ?
Nee, heb ik nagekeken. Het rare is dat ik wel mails ontvang maar blijkbaar niet allemaal.
Reputatie 7
Badge +4
Anne, kan je eens een email sturen naar jezelf om te zien of deze email toekomt? Grtjs Charlotte
Dat lukt wel
De mails die ik niet ontving was in voorbije dagen. Kan dit nog een gevolg zijn van de storingen van vorige week? Is vervelend als niet weet of je mails al dan niet toekomen.
Reputatie 7
Badge +4
Anne, vorige week kon dit een probleem zijn, maar dit probleem is sinds vorige week volledig opgelost. Groetjes, Charlotte
Net opnieuw een mail die ik niet ontving.
De verzender kreeg als bericht
5.1.2 Bad destination host 'DNS Hard Error looking up proximus.b (MX):
Reporting-MTA: dns;mailrelay107.isp.belgacom.be
Staus: 5.0.0 (permanent failure)
Reputatie 7
Badge +4
En wanneer werd deze mail verstuurd?
Vanochtend. Kan u dit oplossen of kan u dit doorgeven aan de technische dienst?
Reputatie 7
Badge +4
Anne, ik heb dit doorgegeven aan ons IT team, als ik hier meer info over krijg laat ik dit onmiddellijk weten. Kan je voor alle zekerheid nog even testen of je vanuit je webmail naar jezelf emails kan sturen? Groetjes, Charlotte
Testmail gestuurd via webmail en dat lukte ook
Reputatie 7
Badge +4
Er is alvast op het versturen en ontvangen geen probleem gemeld. Is dit één bepaalde persoon die niet kon mailen naar u?
2 personen die ik weet
Een skynet en een telenet adres
Reputatie 7
Badge +4
Kan je die personen vragen om dit nog even opnieuw te proberen? Grtjs
De ene persoon heeft het opnieuw geprobeerd en dat is gelukt de andere kan ik niet bereiken.
Weet de IT afdeling wat die foutmelding die ik heb doorgeven wil zeggen?
Reputatie 7
Badge +4
Ja. Laat het ons weten indien het met andere al dan niet lukt. MVG, Wim
Ik heb hetzelfde probleem, vorige week melden mij 2 personen dat ze mijn mail niet ontvangen hadden en met een bepaalde bank instelling waarvan ik een nieuw wachtwoord moet ontvangen lukt het na +/-10 pogingen hun niet om mij dit toe te zenden. Vandaag nog van een andere persoon telefonische melding met vraag of ik haar e mail ontvangen heb...........nee dus.
PS Deze personen/bank krijgen geen melding dat mail niet zou terecht gekomen zijn.
De laatste mail werd nadien aan mijn hotmail adres toegezonden en kwam direct binnen!
Aanvulling; de bank laat mij nu weten dat ze bij laatste poging toch een bericht van niet toezending ontvingen.
Reputatie 7
Badge +4
Krijg je andere mails dan toch nog binnen op je proximus-adres (Belgacom.net?) ?
En weet je welke foutmelding de bank dan exact kreeg ? Normaalgezien staat er in die mail een reden waarom die niet afgeleverd kan worden.
Reputatie 7
Badge +4
Er blijkt op dit ogenblik ook wel een probleem te zijn waarbij meerdere klanten moeilijkheden hebben om mails te ontvangen. Onze diensten zijn dit aan het uitzoeken en lossen dit zo snel mogelijk op. Wacht dus nog even af. Vermoedelijk heft het daar ook mee te maken en zal het vanzelf terug in orde komen.
Ik heb sedert gisteravond hetzelfde probleem. Gebeld naar proximusdiensten maar volgens deze man niets aan de hand!! De mails komen op geen enkel toestel binnen.
situatie: Ik ontving gisteravond een reactie op een mail die eerder ook naar mij verstuurd werd, maar de originele mail kwam deze nacht pas toe. Bleek dat er ondertussen een zestal mails niet in mijn mailbox zaten.
Deze nacht over een periode van verschillende uren kwam alles binnen.
Het probleem duurt echter verder. Deze namiddag ontving ik mails die vanmorgen om 8uur verstuurd werden. Dat zag ik pas als ik antwoordde op de mail. Nu net, komt een mail binnen die een half uur geleden verzonden werd...
Die melding die de bank kreeg ging blijkbaar op voor een ander e mail adres, voor deze ( meerdere ) die n belgacom account werden verzonden kregen zij geen melding dat deze onbestelbaar of niet afgeleverd zou zijn. Dinsdagavond hab ik dan toch van de bank een mail ontvangen maar al die andere dus nog steeds niet
Reputatie 7
Badge +4
Het probleem zou ondertussen nochtans opgelost moeten zijn. Kan je me wat meer details doorgeven (mailadres verzender, tijdstip, mailadres ontvanger) ? Dan kan ik dit verder laten onderzoeken.
Ik probeer het bij de bank op te vragen maar vrees dat dit niet evident is, enige wat ik nu kan meegeven is dat de verzender info@santanderconsumerbank.be is en mijn mail adres= de bedoelde ontvanger christan.coppens@belgacom.net
Ook wij ondervinden al een hele tijd problemen met het ontvangen van mails.
Wij dachten aanvankelijk dat onze mailbox vol was maar bij controle op de webmail staat de mailquota op 47,93 MB van de totale beschikbare ruimte van 50GB...
We liepen hierdoor al heel wat zakelijke mails mis... Kan dit bekeken en bij voorkeur ook opgelost worden...

Alvast bedankt!
Vanherpe-Mahieu

Reageer