Vraag

Mails niet ontvagen

  • 28 June 2020
  • 9 reacties
  • 161 Bekeken

Sinds een week kan ik soms geen mails meer versturen. Ik krijg  pas na een dag deze mail terug dat het bericht niet afgeleverd is. In het bedrijf hebben wij 2 e-mailadressen en ze hebben allebei het probleem.
Zelf hebben wij niets veranderd aan de instellingen en er zijn geen fouten in de mailadressen. 

Waaraan ligt het probleem? Al gebeld naar de technische dienst, maar aan de telefoon konden ze mij niet verder helpen.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

 

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Secure Mail was een oude dienst van Belgacom om beveiligd e-mails uit te wisselen tussen 2 partijen. Dit is de website: http://postmaster.secure-mail.be/?c=SPFinformation&l=nl (is wel een website uit 2013) Zodat iemand anders die de mail zou onderscheppen de inhoud niet kan lezen. Momenteel werkt Proximus met Cloud Mail : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaql_cloud_mail_security/bedrijven-en-overheden/support/security-en-ict/veiligheid-en-bescherming/uw-e-mails-beveiligen/cloud-mail-security-instellen.html Enkel Proximus kan dit nakijken waarom je nu pas problemen hebt. Morgen komen ze pas terug online.

die krijgt je ook bij (ongewilde) Spam mails die verstuurd worden vanuit jouw mailbox.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Dan krijg je een andere foutmelding: 554 Access denied- Under investigation for spam abuse. Contact your email provider for more info (die start altijd met 5xx).

ik had dit eens gekopieerd vroeger dat was een antwoord van een proximus medewerker , dan zullen we zien wat hun antwoord wordt morgen.

Reputatie 7
Badge +4

hi @luc.verbruggen  kan je ons een aantal tijdstippen doorgeven van mails die problemen opleverden ?
dan kijken we dit verder na voor je

Beste

Ik heb enkele mails verstuurd die niet zijn aangekomen op 25 juni 10:34; 23 juni 14:45; 22 juni 20:14.

Zoals u ziet zijn het er veel. Het is moeilijk om de verstuurde mails terug te vinden aangezien ik de melding soms pas na 3 dagen ontving. 

 

 
Reputatie 7
Badge +4

@luc.verbruggen  is het mailadres waarmee je problemen ondervind hetzelfde mailadres als je account hier  op het forum ?
ik laat dit dan verder nakijken door ons IT team

Ja

@luc.verbruggen  is het mailadres waarmee je problemen ondervind hetzelfde mailadres als je account hier  op het forum ?
ik laat dit dan verder nakijken door ons IT team

 

 
Reputatie 7
Badge +4

@luc.verbruggen ok, ik laat dit verder nakijken door ons IT team

Reageer