Beantwoord

Mails met URL komen niet aan

  • 17 October 2017
  • 31 reacties
  • 876 Bekeken

Reputatie 1
Hallo aan iedereen.
Sedert een tweetal weken heb ik een eigenaardig maar vooral vervelend probleempje. Als ik een mail met URL of hyperlink stuur naar een Skynet adres, komt die mail niet aan. Hij staat nochtans in de box bij mijn verzonden items. Verder lijkt die onderweg in de lucht opgegaan. Als ik diezelfde mail stuur met "platte tekst", dus zonder URL, dan komt die mail onmiddellijk ter bestemming. Het probleem stelt zich niet bij andere providers zoals Gmail, Telenet, Hotmail, iCloud,... Enkel de bestemmelingen met een Skynet adres krijgen de mail met URL niet.
Ter info: ik werk zelf al zo'n 20 jaar met Hotmail, (mijn man met Skynet.) en heb in 't verleden nooit problemen gehad. Kan iemand mij a.u.b. verder helpen? Bedankt!
icon

Beste antwoord door RobrechtB 21 October 2017, 08:32

Bekijk origineel

31 reacties

Als je met een ander toestel zo'n mail verstuurt naar een skynet mail adres komt die dan ook niet toe?
Of als je op het zelfde toestel ipv met je mail applicatie, via http://webmail.proximus.be zo'n mail verstuurt komt die dan toe ?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Nadine, het is ook mogelijk dat er een false positieve wordt gegeven op de url die je in de email plaatst. Heb je dit ook als je een email doorstuurt met bijvoorbeeld www.google.be er in ?
Reputatie 1
Beste Martin en Robrecht, veel dank voor jullie antwoord. Inmiddels tests gedaan : van een andere toestel (smartphone) komt de mail met URL ook niet aan.
Wat een false postive word is, weet ik niet. Wat ik wel weet, dat er geen enkele mail met hyperlink of URL aankomt, ook niet degene met het standaard "Verzonden vanuit Mail met Windows 10".
Ik ben ook al te rade gegaan bij een kennis die heel wat van IT afweet en zijn antwoord was: "dit email adres is compleet verouderd! Wordt niet meer ondersteund." Hij raadt me aan om een Gmail adres aan te maken met een link bij instellingen, waar het ‘oude’ email adres’ doorgestuurd wordt naar het nieuwe adres. 't Is waar, mijn email adres is al 20 jaar oud... Wat denken jullie?
Reputatie 7
Badge +4
Dat heeft er niets mee te maken. Of je email adres al 20 jaar bestaat of niet. Wat ik bedoel met de false positive is. Dat onze firewall/anti virus mogelijk de url's in je emails aanvinkt als gevaarlijk en hier door de emails niet toelaat.

Dit gebeurt met emails waar in een URL staat die en slechte reputatie heeft. Deze worden dan door Cisco tegen gehouden. Vandaar dat ik je aanraad eens bijvoorbeeld te proberen met www.google.be

Wat je ook kan doen is via privé bericht (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) ons de volgende info door te sturen van welk email adres naar welk skynet adres + tijdstippen en dan vragen wij aan onze ingenieurs om eens te kijken waarom ze niet doorgaan.
Reputatie 1
Ha! Ik zie dat de mail met www.google.be wel goed aankomt. Ook een test naar mijn Flickr account (ook één van de veiligste sites ter wereld) lukt!
De andere links die ik bijvoorbeeld wil doorsturen, zijn: een handtekening met de URL van mijn eigen website, de link naar een te lezen krantenartikel,...
Stuur ik nog een privébericht?
Reputatie 7
Badge +4
Je mag ze doorsturen en dan laten we het na kijken. Maar het zal vast wel ergens een probleem zijn met een al dan niet terechte false positive. Staat in je email gewoon een link of ook reclame? Daar het soms gebeurt dat de adds die ook in de email staan een slechte reputatie hebben.
Groeten,Robrecht
Reputatie 1
Ik stuur de info door.
Op de email staat steeds onderaan een handtekening met de URL naar mijn eigen website, geen afbeelding. En... na een aantal tests begint het er op te lijken dat de meeste links de aflevering van de mails tegengaan. De homepage van een krant gaat door, de homepage van de plaatselijke begrafenisondernemer dan weer niet,...
BTW .. er staat toevallig toch geen streepjeslijn (-----) boven handtekening in je email ? (of ergens anders?)
Het (oude?) e-mail protocol knipt alles onder de streepjeslijn weg ...
Reputatie 1
Neen, er staat geen streepjeslijn boven de handtekening, die heeft er ook nooit gestaan. Ik wacht nog steeds met spanning de bevindingen van de Proximus ingenieurs af... Er zullen inmiddels heel wat Skynet gebruikers zijn die verschillende mails gemist hebben - van wie dan ook.
Reputatie 6
Badge +3
Wat ik hier lees is dat het in Windows 10 mail app het onmogelijk is om een URL (link) of zoals in dit artikel hyperlinks in een mail handtekening te zetten: https://support.office.com/nl-nl/article/Een-handtekening-maken-in-E-mail-voor-Windows-10-c07a46ad-8258-45b1-926a-4429a0aa1f9a Probeer eens een ander mailprogramma.
Ik vind trouwens W10 Mail alles behalve... ik gebruik het in ieder geval niet meer.....
Reputatie 1
Bedankt voor het meedenken, maar ik gebruik Windows Mail slechts zelden. Een vriendin van mij gebruikt een Mac en ze heeft precies hetzelfde voor: een deel van haar mails met link raken niet tot bij een Skynet-gebruiker.
Reputatie 7
Badge +4
Wij hebben ondertussen feedback gekregen.

the mail was drop due to malicious URL found in the mail.
please ask customer to chck his webserver.

Oct 17 15:38:45 mailgate222.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 143964416 URL http://taallessenengels.website2.me/ has reputation -6.0 matched Condition: URL Reputation Rule
Oct 17 15:38:45 mailgate222.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 143964416 Custom Log Entry: Malicious URL
Oct 17 15:38:45 mailgate222.isp.belgacom.be mail_logs: Info: Message aborted MID 143964416 Dropped by content filter 'URL_MALICIOUS' in the inbound table
Oct 17 15:38:45 mailgate222.isp.belgacom.be mail_logs: Info: Message finished MID 143964416 done

Je kan best eens contact opnemen met je website hoste door hun reputatie worden je emails met deze urls in tegen gehouden.
Reputatie 1
Kan ik doen, maar het verklaart niet waarom meer dan de helft van mijn mails met URL niet bij een een Skynet adres aankomt. Ik kan niet geloven dat het grootste deel van de plaatselijke middenstand e.d. met een "gevaarlijke URL" in hun webadres zit.
De echte spam krijgt mijn man met zijn zijn skynet adres dan wel massaal binnen, dus dat wordt er niet uit gefilterd. Ik begrijp het helemaal niet meer. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Het verklaart in ieder geval wel waarom de mails niet doorkomen: ze worden bij ons tegen gehouden vanwege de URLs en bij uitbreiding de reputatie van de host. Best toch even contact opnemen met bedrijf dat de hosting verzorgt.
Reputatie 1
Heb ik inmiddels gedaan en wacht op hun antwoord. 😉
Reputatie 6
Badge +3
Dat krijg je al je een mailserver al te streng instelt. Dan worden onschuldigen slachtoffer en worden ze geblokkeerd

Proximus zou beter hun blokkeringen aanpassen.
Reputatie 1
Ik zou ook graag zien dat een aantal blokkeringen opgeheven worden zodat mijn mails tenminste toch bij de geadresseerden terecht komen. (En wellicht zijn er een groot aantal Skynet gebruikers die er zich niet van bewust zijn dat ze mails missen...)
@ het Proximus team: kan daar voor gezorgd worden?
Alvast bedankt!
Ik heb gisteren ook nu per toeval van een vriend moeten horen dat mijn mail op zijn skynet mail adres niet toegekomen was!!!!
Ik vond het al raar dat hij er niet op gereageerd had!
en hoorde daar van anderen dat ze dit ook al ondervonden handen op hun skynet mail.
Reputatie 7
Badge +4
de blokkeringen kunnen jammer genoeg niet zomaar opgeheven worden aangezien dit de veiligheid van het entwerk in gevaar zou brengen
Reputatie 1
Gaan er dan niet veel mensen hun Skynet adres afdanken en een gmail adres ofzo aanmaken?
Echte spam raakt dan wel door de blokkering. Begrijpe wie het kan.
Reputatie 6
Badge +3
Proximus is wel een beetje onzin aan het vertellen. Hun filter staat verkeerd ingesteld en dan moet de klant het bekopen. Zonder enige verwittiging komen je mails niet meer aan ....
...
Reputatie 6
Badge +3
Het beeld is een beetje genuanceerder, wat er in dit geval gebeurd is dat op de hoster (bedrijf waar bedrijven en particulieren een website plaatsen) 1 bepaalde website geïnfecteerd is met een infectie. De ontwikkelaar van een anti-spam/phising filter kan dan het IP adres op een zogenaamde zwarte lijst blacklist plaatsen. Wat er moet gebeuren voor de desbetreffende URL een aanvraag tot herclassificatie zodat de website niet meer gedetecteerd wordt. In dit geval heeft de de filter van Proximus de website geblokkeerd omdat de website hoster een bepaalde reputatie heeft, veel kwaadaardige personen gebruiken gratis website hosters om malware te verspreiden.
Zo'n spamfilter houd rekening met verschillende parameters en niet alleen met url's uiteraard, waardoor de kans ook altijd bestaat dat er een false positief ontstaat.
Maar hoe wordt dan beslist dat de mail geblokkeerd wordt (dus de bestemmeling deze niet in zijn mailbox binnen krijgt) en in het ander geval dat hij spam van de mailbox terecht komt..
Reputatie 1
Inmiddels heb ik antwoord gekregen van de hoster en zij bevestigen de verklaring van familievandesype. Ze vrezen dat iemand misbruik gemaakt heeft van de website en dat ze nu op een zwarte lijst staan. Ze proberen dit onder controle te houden.. Goed, daar kan ik inkomen.
Maar... ik blijf het wel raar vinden dat andere mails met links ook niet afgeleverd worden. Geef toe: toch niet de helft van de websites is besmet met phishing software?!

Reageer