Beantwoord

Mailbox Windows live mail

  • 13 July 2016
  • 7 reacties
  • 2031 Bekeken

Als ik inlog op MyProximus krijg ik via “Mijn Berichten” en vervolgens via “Mijn e-mails lezen en schrijven” toegang tot mijn inkomende en uitgaande mails.
De inkomende en uitgaande mails werden door mij geklasseerd in verschillende mappen.
Ik heb recent windows live mail geïnstalleerd op mijn pc. Maar, in windows live mail verschijnen enkel de e-mails die op MyProximus nog niet werden geklasseerd en die daar dus nog in het “Postvak In” staan. De e-mails die werden geklasseerd in de verschillende mappen van MyProximus verschijnen niet in windows live mail.
Is het mogelijk de mappen (en de bijhorende mails) van MyProximus te integreren in windows live mail?
icon

Beste antwoord door Elsa 13 July 2016, 23:38

Bekijk origineel

7 reacties

Je moet IMAP gebruiken ipv POP dan zal je de mappen kunnen inladen en wordt alle gesynchroniseerd
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-pc-of-mac.html
en ook
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_imap_vs_pop3/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/waarom-is-imap-beter-dan-pop3.html
Blijkbaar voorziet Windows Live mail 2012 standaard enkel een POP en geen IMAP. Ik zal een ander mailprogramma installeren. Merci voor je antwoord Elsa.
Toch wel, want ik werk er mee met IMAP, zowel voor Hotmail (outlook) en gmail enz....
Als ik in Windows Live mail 2012 in de menubalk klik op "Accounts", vervolgens op "Eigenschappen" en dan op "Servers", dan krijg ik een invulkader dat start met volgende tekst:
"Voor inkomende e-mail gebruik ik een POP3 -server" Die "POP3" staat wel in een invulkader, maar ik kan die "POP3" niet overschrijven, noch deleten.
Vervolgens staar er: "Inkomende e-mail (POP3): .................". Die "POP3" staat er als standaard tekst. Na het dubbele punt heb ik al geprobeerd om "imap.proximus.be" in te vullen. Maar dan krijg ik een foutmelding als ik Window Live mail opstart (geen inkomende mails).
Als ik "pop.skynet.be" invul, dan lukt het wel (maar de mails uit de mappen op MyProximus krijg ik dus niet = mijn oorspronkelijk probleem)
Je moet het volgende aanvinken (in het zwart omlijnd) en dan kan je alles zelf invoeren:
NB: ik heb de Engelstalige versie maar principe blijft het zelfde
FILE/OPTION/Email Acount/Add/Email Account->

Joepie. Het is gelukt. Héél veel dank Elsa. Zonder jouw hulp zat ik nog altijd met mijn handen in mijn haar. Merci.
Reputatie 4
Badge +2
Joepie. Het is gelukt. Héél veel dank Elsa. Zonder jouw hulp zat ik nog altijd met mijn handen in mijn haar. Merci.

Gelukkig heb je die dan nog 😉

Reageer