Beantwoord

Mailbox Skynet geblokkeerd

  • 4 November 2019
  • 6 reacties
  • 1036 Bekeken

Vreemde situatie. Relaas : Outlook blijft gebruikersnaam en paswoord vragen. Berichten ontvangen en versturen is onmogelijk. Controle van mail op via site Skynet geeft : Je mailbox is geblokkeerd. Dus maar bellen naar 0800 nummer. Hier wordt verteld : uw mail box is inderdaad geblokkeerd en zie dat dit al x-maal gebeurd is (??? Hallo dit is de eerste maal dat ik iets van merk), er wordt u een nieuw paswoord gegeven wijzig dit in Myproximus en gebruik een antivirus zoals bijv Norton om zoiets te voorkomen (??? tweede maal Hallo : ik gebruik sinds vele jaren een McAfee die uptodate is en wie gebruikt geen antivirus vandaag?). Nota genomen van nieuw paswoord, dit ook gewijzigd in Myproximus en, jawel alles werkt weer. Dit gebeurde twee dagen geleden. Deze morgen, mail komen binnen tot rond de middag, terug outlook die vraag naar gebruikersnaam, paswoord. Terug gecontroleerd via de site en ‘t was weer vandat : mailbox geblokkeerd. Dan maar teruggebeld naar het 0800 nummer. Krijg terug de melding : inderdaad uw mailbox is geblokkeerd (had ik ook al gezien). Ik vertel dat dit niet de eerste keer is. De vriendelijke dame vertelt dat er geen ICT specialist op het plateau aanwezig is en dat ze dit  morgen doorgeven om na te gaan en mij telefonisch op de hoogte houden, ondertussen geeft ze mij een nieuw paswoord met de vermelding van deze te wijzigen in Myproximus en toch een antivirus te gebruiken (??? zeg haar dat ik al een draaien heb), ondertussen had ik het nieuwe paswoord ingetikt maar de vermelding dat de mailbox geblokkeerd is bleef. Ik vertel haar dat waarop ze antwoord ga naar www.proximus.com/abuse om dit te deblokkeren. Daar staat een stappenplan dat je strikt moet volgen. Maar op deze site staan 2 mogelijkheden of “Delist IP” of “Report abuse”. De eerste dus ingevuld (achterhalen van IP adres, invullen van mailadres, enz), want hoe kun je iets versturen als je mailbox niet werkt? Krijg dan als antwoord +/- iets van dank U we zullen je later contacteren. Wat is later contacteren, hoe contacteren? Iemand een oplossing of een idee

icon

Beste antwoord door Charlotte.D 5 November 2019, 17:07

Bekijk origineel

6 reacties

Ter info: bij iemand anders  was het maar opgelost als ik het IPv6 invoerde ipv het IPv4 adres in onderstaande delist-ip link
> https://www.proximus.com/nl/investors/regulatory-information/abuse/delist-ip.html

dus best beide ip’s doorgeven om zeker te zijn.

Hello, bedankt, juist uitgetest, invullen van IPv6 -adres op de delist-ip link geeft “Please check your form input”. Zullen zeker al naar huis zijn. Triest.

Reputatie 7
Badge +4

@Borntorun Je mailbox is geblokkeerd omdat deze zou gebruikt zijn om spam te versturen. Het is dus aan te raden je pc eens te scannen op virussen of malware. Wanneer je pc volledig is nagekeken zullen we je nogmaals een nieuw wachtwoord geven dat je kan aanpassen in myProximus, je kan best wel een wachtwoord kiezen dat je hiervoor nog niet gebruikt hebt. Laat dus even weten wanneer je pc is nagekeken, dan pas ik het wachtwoord voor jou aan.

Beste SamuelD, ??? Heb McAfee antivirus constant draaien op de PC (de versie is ook up to date). Eens per week wordt deze volledig en dus grondig nog eens supplementair door dit programma gecheckt. (Een PC die vandaag zonder antivirus functioneert lijkt mij toch vreemd en riskant). Heb dus nu nogmaals een volledige en grondige scan uitgevoerd, screenprint hieronder. En gaf wat ik al vermoedde, er is geen enkel probleem op de PC gevonden. Suggestie??? Wordt mij een nieuw IP adres toegekend??? Moet een nieuw mail adres aangemaakt worden??? Quid als de mail nogmaals geblokkeerd wordt?

 

Reputatie 7
Badge +4

Wij hebben de mailbox unlocked en je kan de mailbox nu terug gebruiken. Maar we geven je graag nog deze gouden tip:

Log even in op je MyProximus en maak een nieuw wachtwoord aan voor je mailbox. Zo vermijd je verdere problemen. 

Bedankt. Hopelijk is nu alles verholpen

Reageer