Beantwoord

Mailbox: Mail Delivery System

  • 21 August 2016
  • 15 reacties
  • 3780 Bekeken

Ik krijg constant mails binnen van de volgende vorm : Mailer-Daemon@gatewayetc.............

Mail Delivery System

Ik kan deze niet blokkeren omdat het tweede deel (@gateway31.etc) steeds verandert. Hoe kan ik deze e-mails tegenhouden.
Ik denk dat ik aan proximus ga vragen om mijn mailbox te verwijderen of te blokkeren. Ik wordt er echt stapelgek van. Heeft er iemand hiervoor een oplossing ?
Het lijkt erop of iemand mijn webmail gebruikt op spam te versturen?
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 August 2016, 18:21

Bekijk origineel

15 reacties

zie => https://www.google.be/#q=mailer+daemon+spam&lr=lang_nl
op het ander forum bv : https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=35779
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

dit lijkt inderdaad op spam. Je kan deze blokkeren, maar indien het domein telkens verandert is het inderdaad zeer moeilijk om dit tegen te houden. Eventueel kunnen we altijd je alias proberen veranderen en zien of dit helpt.

MVG,

Wim
Mss best ook meteen het wachtwoord veranderen als ze deze moesten gehackt hebben!?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb nog wat verder gekeken en de mailbox was inderdaad onlangs gesloten omwille van spam te versturen, echter ondertussen al weer geopend. Is het paswoord gereset geweest en pc gecontroleerd op virussen?
hey,

Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties.

Mijn alias had ik reeds gewijzigd, maar het probleem bleef en heb deze dan verwijderd.
Ik denk dat het beter is mijn mailbox te verwijderen. Ik heb nog 3 andere mailboxen en daar is er geen probleem. Het nadeel is dat ik mijn email adres verlies, maar zo erg vind ik dat niet, ik heb reeds een andere aangemaakt.
Via de link van Elsa ben ik er bijna zeker van dat het geen virus is. Mijn mailbox is gehackt en that's it.
Ik ga de technische dienst vragen om mijn mailbox te verwijderen. Wat denken jullie ?
Reputatie 7
Badge +4
In principe als we je van een nieuw wachtwoord voorzien en er staat geen virus of dergelijke op een van de toestellen waarmee je de mailbox beheert is de hacking afgelopen.
OK,

Dan ga ik eerst eens mijn wachtwoord veranderen, we zien dan wel.
Ik ben er bijna zeker van dat er geen virus op mijn pc zit, deze is 5 dagen oud en er staat anti-virus op, zoals ook mijn andere toestellen.
Ik heb mijn wachtwoord deze morgen veranderd. Er zijn tot nu toe nog 3 mails doorgekomen, wat al een hele verbetering is natuurlijk.
Wat kan ik nog doen om deze mails volledig te stoppen? Is het zinvol om nog eens van wachtwoord te veranderen? (ik heb het oude maar met één letter vervangen)
Reputatie 7
Badge +6
fb647555, wacht nog even tot morgen voor alle zekerheid. De mails die je krijgt zijn het resultaat van (ongewilde) SPAM mails die verstuurd worden vanuit jouw mailbox maar wordt tegengehouden. Mogelijk zit hier een kleine vertraging op en dus kunnen dit nog mails zijn die eigenlijk nog van VOOR je wachtwoord reset zijn.

Ik wil je er ook nog even op wijzen, dat dit meestal het gevolg is van een virus op je computer welke deze SPAM mails verstuurt welke resulteren in deze "Mailer-Daemon@gatewayetc" mails die jij op jouw beurt binnen krijgt. Gezien je account ook reeds staat gevlagd raad ik je ten zeerste aan je computer grondig te laten nakijken en zelfs eventueel te formateren. Zolang je een virus om je computer hebt staan is het nutteloos je wachtwoord te wijzigen gezien je computer dit wachtwoord kan uitlezen uit je mailclient (Windows Live mail, Outlook, etc).
Ok, we zien morgen wel
Maar een virus op een computer van 5 dagen? Dan scheelt er toch iets met de kwaliteit van mijn anti-virus zou ik zeggen.
Misschien toch eens met gratis versie de computer laten scannen :=> https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
Ik heb intussen tweemaal mijn wachtwoord veranderd, ik krijg nog steeds enkele mails binnen, veel minder weliswaar maar toch vervelend.
Ik heb ook mijn pc laten scannen op die antivirus van hierboven.
Wat kan ik nog doen?
Reputatie 4
Badge +2
En hoeveel bedreigingen heeft dat programma (malwarebytes) nu gevonden ?
geen bedreigingen
Ik krijg af en toe nog enkele mails binnen, voorlopig ga ik het hierbij laten.
Af en toe van paswoord veranderen is dus aan te bevelen.

Bedankt aan alle medewerkers.

Reageer