Beantwoord

"Mailbox locked"


Ik kan noch via laptop, noch via smartphone, noch via webmail nieuwe e-mail binnenhalen.

Communicatie vanuit Proximus is zoals steeds quasi nihil. Bij het proberen aanmelden op Proximus Webmail krijg ik enkel de boodschap "Mailbox locked".

Ik kan geen connectie meer maken met de mailserver.

Mijn klantennummer is 605797886.

Graag z.s.m. ondersteuning en rechtzetting, aub.
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 14 May 2018, 09:22

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik begrijp je frustratie en wil je niet als idioot benaderen, maar ik stel een vraag die voor mij een verklaring kan zijn waarom je mailbox steeds opnieuw geblokkeerd werd. In plaats van ervan uit te gaan dat we de schuld op iemand willen afschuiven, kan je er ook gewoon van uitgaan dat we je willen helpen en hiervoor extra informatie vragen om zelf een duidelijker beeld van de situatie te krijgen.

Feit is dat er vanop je mailbox spam verstuurd werd, dit kan 2 oorzaken hebben zoals mijn collega Thomas reeds eerder vermelde, in het geval dat je ww ergens bekend is en je veranderd je wachtwoord nooit naar iets anders zal de spam inderdaad blijven verstuurd worden.

Ik kan je mailboxen terug open zetten op voorwaarde dat je deze keer natuurlijk niet terug hetzelfde wachtwoord instelt. Ik zal je via privé bericht de nieuwe wachtwoorden per mailbox doorsturen.
Tot voor kort wist ik helemaal niet dat mijn wachtwoord effectief door Proximus was gereset aangezien (1) er - afgezien van standaard, erg summiere sms'jes - geen toelichting hieromtrent werd gegeven door Proximus en (2) de webpagina waarnaar wordt gelinkt vanuit de sms helemaal niet leek op wat ongeveer alle andere actoren op het web gebruiken als pagina om een (nieuw) wachtwoord in te stellen (onder meer met 2 velden voor de invoer van het wachtwoord). Daarom zal ik waarschijnlijk tot op heden onbewust telkens het 'oude' wachtwoord gebruikt hebben (en dus onbedoeld gekozen hebben als 'nieuw' wachtwoord) omdat het geenszins duidelijk was dat de pagina die eruit ziet als reguliere aanmeldpagina ook wordt gebruikt als pagina om een nieuw wachtwoord in te stellen. Als jullie nu eens eindelijk de pagina voor het instellen van een nieuw wachtwoord er laten uitzien als een pagina die voor deze doeleinden wordt voorzien door ongeveer alle andere bedrijven, organisaties en instellingen op het internet, zouden we al een heel eind verder staan.

Bovendien kan ik sinds een tiental dagen nu helemaal niets meer instellen als gebruiker: volgens MyProximus heb ik geen vast internet product (meer) en bijgevolg geen e-mailaccounts. Als er nu nog iets moet ingesteld worden, zal het bijgevolg door jullie moeten gebeuren.

Hou aub op met mij als een idioot te benaderen. ik weet best wat ik uitspook met een computer. Jullie zouden beter je energie steken in het objectief onder de loep nemen van de eigen werkmethoden en -systemen en communicatie daaromtrent.

Ik ga hier trouwens niet opnieuw het hele verhaal doen. Na een tiental dagen geen toegang tot mijn e-mailaccounts te hebben, na een tiental dagen zonder fatsoenlijke inhoudelijke uitleg vanuit Proximus te hebben gekregen en na een zestal dagen van volledige radiostilte vanuit Proximus, dacht ik dat het niet onredelijk was om nog eens navraag te doen over de stand van zaken en de vorderingen die Proximus hopelijk heeft geboekt in tussentijd.

Ik zou het appreciëren dat er dan niet steeds - op het ridicule af - getracht wordt om de schuld op de klant af te schuiven maar dat ook eens de hand in eigen boezem wordt gestoken. Maar dat is ijdele hoop, lijkt me. Een schande is het ...
Reputatie 7
Badge +4
Nico,

Wanneer we je mailbox terug open zetten, veranderde je dan telkens terug je wachtwoord naar hetzelfde oude wachtwoord? Indien je wachtwoord reeds in gebruik is door personen met malafide doeleinden, kan dat de reden zijn dat je mail blijft spam sturen terwijl jij niets meer vindt op je pc.
Update?
Dat zal ik doen, maar aangezien de gemiddelde behandelingstermijn bij de ombudsdienst blijkbaar 52 dagen is, zal dit in de praktijk weinig soelaas bieden in mijn huidig probleem.

Dan besteed ik mijn beschikbare tijd in eerste instantie liever aan het switchen naar andere e-mailaccounts, inclusief overal nieuwe e-mailadressen doorgeven als contact en trachten te achterhalen wie/wat mij sinds zondag heeft trachten te bereiken via mijn skynet-accounts. Lijkt me een heerlijk klusje, ik kijk er nu al naar uit.🙄

Daarna gaan we de mogelijkheden bij de ombudsdienst en eventuele andere verhaalmogelijkheden eens onder de loep nemen. Tenzij er in de komende dagen natuurlijk een volledige ommezwaai komt in de aanpak bij Proximus maar daar geloof ik stilaan niet meer in … (los van het gegeven of het überhaupt wel oké is om een klant van +10 jaren à rato van ca. 1.000 euro per jaar te laten stikken gedurende al minstens 5 dagen).
Reputatie 7
Badge +4
Dus misschien best - zonder snelle en duidelijke feedback van Px- naar de ombudsdienst telecom stappen
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Tja, ik natuurlijk ook nog met Avira, Avast, Kaspersky, … gaan scannen maar ik veronderstel dat we stilaan kunnen besluiten dat daar niet het probleem ligt.

Tenzij het Pentagon of het Kremlin mijn accounts hebben gehackt, maar zó interessant ben ik nu ook weer niet😉

Jammer trouwens dat ik niet bij het Britse GCHQ werk, dan had ik mijn e-mails nog wél kunnen lezen.😁
ja als je al die software moet proberen dat op het internet te vinden is ben je wel nog een tijd zoet 😉
Maar ik veronderstel dat er al een security programma op je pc/laptop stond
Ook met Norton Security Scan werden geen bedreigingen gevonden ...
Bedankt voor de suggestie. Ik zal vanavond met Norton Security Scan ook eens een scan uitvoeren.
Bijkomende opmerking:
Als je Norton al staan hebt kun je Norton security scan natuurlijk niet installeren .
Reputatie 7
Badge +4
Vermis Px zelf Norton in optie als beveiliging aanbiedt, misschien er ook eens Norton Security scan tegenaan gooien
https://security.symantec.com/

Als aldaar ook niets gevonden moet worden, komt Px X, Y, Z misschien eens best met concrete duidelijke elementen (in private messages) om finaal vooruitgang te boeken
Dank voor uw reactie maar ik kan alleen herhalen wat ik voordien al heb aangebracht:

1. Ik heb geen enkel probleem met het feit dat Proximus haar systemen beschermt en maatregelen neemt wanneer er potentiële anomalieën worden gedetecteerd. Laat ons dit vooral duidelijk zijn.

2. Ik zelf zie, noch op smartphones, noch op laptop enig spoor van deze uitgaande mails. Hiermee beweer ik niet dat de spam die Proximus vaststelt er niet is, alleen dat ik hier geen sporen van kan vaststellen. Bijgevolg kan ik ook niet - ingeval ik zelf een doeltreffende maatregel tegen de spam zou genomen hebben (zie 3.) - vaststellen of dit het probleem heeft opgelost.

3. Ik heb al verschillende dagen op de laptops die in mijn gezin worden gebruikt, allerhande software laten draaien om de oorzaak te vinden en eventueel uit de weg te ruimen. Welke? Windows Defender, Bitdefender Antivirus, Malwarebytes Anti-Malware, Malwarebytes AdwCleaner en CCleaner. Geen van deze pakketten (nochtans geen onbekend producten, doorgaans aangeraden in allerlei tests) heeft ook maar de minste virus, trojan, tracker e.d. kunnen vinden. Hebt u concreet voorstellen voor andere acties die door mij kunnen uitgevoerd worden? Graag, gelieve ze mij dan wel te communiceren aangezien ik niet over telepathische gaven beschik.

4. Ik begrijp dat alle uitgaande mail van de getroffen mailaccounts tot nader order (en voor mijn part tot het einde der tijden) wordt geblokkeerd. Wat ik niet begrijp (en geen begrip voor kan opbrengen) is dat het mij op elke manier onmogelijk wordt gemaakt om mijn correspondentie op te volgen en de overstap naar volledig andere mailaccounts (niét bij Proximus, weest gerust!) door te voeren. Ik heb talloze redelijke en constructieve voorstellen overgemaakt (enkel connectie met server voor inkomende mail, automatisch antwoord naar afzenders van mail naar mijn getroffen accounts, enkel toegang tot inkomende mail via webmail-applicatie, ...). Jammer genoeg zonder enige reactie vanuit Proximus, laat staan enig concreet gevolg.

5. Het volledig gebrek aan tijdige, duidelijke, coherente en professionele communicatie met betrekking tot dit probleem. Ik verwijs o.a. naar:

- het niet melden van het probleem bij de vorige vier incidenten die sinds juni 2017 zouden plaatsgevonden hebben
- het niet duidelijk omschrijven van de aard en de omvang van het probleem (uitgaande spam, eerst 3, dan weer 4 getroffen accounts?)
- het niet reageren vanuit de 'abuse-dienst' op mijn initiële vraag en verdere vragen omtrent de stand van zaken
- het telefonisch (is dat wél veilig? hoe kan ik er mij van vergewissen dat het effectief een Proximus-medewerker was die mij belde?) doorgeven van één wachtwoord m.b.t. één account
- de nu dagelijkse nietszeggende sms-berichten rond 12u00 dat Proximus mijn wachtwoord heeft veranderd (in wat? voor welk van de getroffen accounts?) i.c.m. met een link naar de reguliere aanmeldpagina van MyProximus (met welke bedoeling?).

Ik blijf bij mijn huidig standpunt dat de aanpak van Proximus in deze schandelijk is en op geen enkele manier als constructief of klantvriendelijk kan beschouwd worden. Ik apprecieer het daarbij allerminst om door een deel van de betrokken Proximus-medewerkers als een idioot behandeld te worden. Gelet op de bovenstaande historiek lijkt het mij namelijk allerminst zeker aan welke zijde idiotie het sterkst aanwezig is.

Hoogachtend!
Reputatie 7
Badge +6
Nico, mijn excuses voor de hinder. Ik begrijp natuurlijk dat het zeer vervelend is om geen toegang tot je mailbox te hebben maar de stappen die ondernomen zijn en die mijn collega heeft uitgelegd zijn helaas wel noodzakelijk.
Je mailbox is al enkele keren 'gevlagd' voor het versturen van SPAM mail. Laatst, op 13-14 mei is deze 2 dagen op rij geblokkeerd. De eerste keer zetten we deze vaak zelf terug open, zoals nu ook gedaan was op 13/05, maar gezien deze de volgende dag meteen terug gevlagd geblokkeerd werd voor SPAM, is het duidelijk dat er meer aan de hand is en moeten er de nodige checks gebeuren door de achterliggende diensten en is het noodzakelijk dat je je toestellen nakijkt op spyware en virussen.

Je mailbox wordt echt niet voor niets geblokkeerd. Je mailbox verstuurde enorm veel mails op korte tijd (mailbombing) met inhoud die overeenkomt met SPAM/phishing. Hierdoor wordt het duidelijk dat ofwel:
  • Je computer/toestel waar je email is ingesteld geïnfecteerd is met spyware of virus die de mails genereert (meest voorkomend)
  • Je wachtwoord van je mailbox is achterhaald en gebruikt door personen met malafide doeleinden. (ook dit kan via virus/spyware op je toestel)
Om ons netwerk maar ook onze andere klanten te beschermen, blokkeren we tijdelijk de mailbox. Vandaar dat we ook aandringen om je toestellen na te kijken op spyware/virus gezien dit bijna altijd de oorzaak is. Ik hoop dat het zo alleszins wat duidelijk wordt.

Mijn collega's houden je verder op de hoogte.
Dat was ik zeker van plan. Niet dat ik mij illusies maak dat zo'n klacht veel uithaalt, consumentenrechten zijn anno 2018 niets meer waard dankzij 'the powers that be'. Ondernemingen, en zeker de grote, moeten op alle mogelijke manieren beschermd en geholpen worden, niet waar. Het zijn tot slot 'onze bedrijven', laat ik mij continu vertellen🤔.
Reputatie 7
Badge +4
Indien u niet tevreden bent over de Px-dienstverlening (en als u vermoedt dat u geen fout gemaakt hebt), kunt u in 1e instantie bv. eventueel beroep doen op de ombudsdienst telecom voor bemiddeling
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Zonet even telefonisch geprobeerd om een oplossing te krijgen … maar men had geen idee wat hiermee aan te vangen. Het advies beperkte zich tot "wachten", waarschijnlijk een weekje of twee.

Prachtig, gelukkig is er het quasi monopolie (onder de taalgrens) en het quasi duopolie (boven de taalgrens). Dan speelt kwaliteit geen rol ...
Ik heb om 12u10 een sms ontvangen met het volgende bericht: "Beste klant, Proximus heeft het paswoord van uw emailaccount om veiligheidsredenen moeten wijzigen. Klik op proximus.be/mymail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen".

Bij het klikken op deze link, kom ik terecht op een pagina van MyProximus waar een van mijn e-mailadressen wordt vermeld (t.t.z. nico.ringoet@skynet.be) i.c.m. met een knop om verder te gaan. Na het drukken op deze knop, verschijnt een volgend scherm waar ik het wachtwoord moet invoeren.

Als Proximus mijn wachtwoord heeft gewijzigd en dit mij niet communiceert, hoe kan ik dan in godsnaam het juiste wachtwoord kennen om aan te melden?!

Niettemin (gissend dat ik op deze manier een nieuw wachtwoord kan kiezen, al is er maar één invoerveld i.p.v. de gebruikelijke twee velden bij het kiezen van een nieuw wachtwoord), probeer ik een volledig nieuw wachtwoord in te voeren waarna ik de melding krijg dat de login en/of wachtwoord verkeerd zijn.

Uit wanhoop probeer ik dan maar eens mijn oud wachtwoord in te voeren: tot mijn verbazing verschijnt een nieuw scherm waarbij het lijkt dat ik effectief nu aangemeld ben (Proximus had toch mijn wachtwoord gewijzigd)?! Na het volledig laden van de Proximus Mail-pagina krijg ik een pop-up met daarop de boodschap: "U heeft geen mailbox. Om een mailbox te creëren moet u over een vast Internet product beschikken."

DIT KAN TOCH NIET! Is er nog iemand bij Proximus die in de verste verte weet wat hij of zij aan het doen is. Men wijzigt het wachtwoord maar communiceert dit niet en geeft geen mogelijkheid om een nieuw wachtwoord te kiezen. Ondanks de zogezegde wijziging kan ik schijnbaar aanmelden met het 'oude' wachtwoord. en ik heb zogezegd geen vast internet product: waarom staat er onder meer op de Mijn producten-pagina en op mijn facturen het product Internet Maxi met referentie 101125644517?!
Tja, met alle respect, maar hier ben ik niets mee. U lijkt niet te begrijpen dat dit soort nietszeggende reacties de ergernis en frustaties over de aanpak van Proximus gewoon nog doet toenemen.

Er beweegt niets, er wordt niets gecommuniceerd naar mij toe, er wordt geen indicatie van een termijn gegeven tegen wanneer ik een oplossing mag verwachten, ....

Het is anno 2018 toch niet normaal om eenzijdig, zonder boe of ba, iemand volledig af te sluiten van een belangrijk communicatiekanaal?!

En als spam effectief het probleem is, waarom krijg ik dan niet de mogelijkheid om mij uitsluitend te connecteren met de server voor inkomende mail. Dat de connectie met de smtp-server geblokkeerd blijft zal mij dan verder worst wezen. Dit is gewoon het kind met het badwater weggooien.
Reputatie 7
Badge +4
Nico, wij hebben dit maandag doorgegeven aan de IT dienst, zoals ik maandag ook heb gemeld. De reden dat dit door ons niet kan worden geopend is omdat er reeds te vaak een automatische wachtwoord reset moest gebeuren vanop onze mailserver voor hetzelfde probleem. Dit is nu bij deze dienst in onderzoek om te zien of het probleem nu volledig van de baan is. Grtjs, Charlotte.
En nog steeds geen enkele reactie vanuit Proximus.

Ik heb eergisteren, zoals mij telefonisch door een medewerker van Proximus (van de IT-Dienst?) werd opgedragen, via e-mail contact opgenomen met abuse@skynet.be en de hele kwestie nogmaals toegelicht.


Ik heb daarna een dossier nr. (namelijk 34058823) ontvangen.


Wegens uitblijven van enige inhoudelijke reactie, heb ik gisteren via abuse@skynet.be navraag gedaan over de status van deze kwestie, constructieve voorstellen gedaan (o.a. mij ten minste terug laten connecteren met de server voor inkomende mail) en gevraagd welke acties ik zelf nog kan nemen.


Tevergeefs, ik krijg geen enkele reactie, laat staan ondersteuning of hulp om dit op te lossen. Dit is inmiddels de vierde dag dat ik geen toegang meer heb tot mijn e-mails.


Hoe kan ik in godsnaam in contact raken met iets of iemand bij Proximus die meewerkt om dit op te lossen?
Hallo, een reactie graag!
"Als uw toestellen volledig spam vrij zijn": ik zie op mijn "toestellen" geen enkele reden om m'n e-mailaccount zomaar te blokkeren!

Ik zie in mijn account geen enkel spoor van spam-activiteiten van mijn kant.

Ik wil zo snel mogelijk terug kunnen beschikken over toegang tot mijn account aangezien ik dagelijks correspondentie ontvang die tijdig moet verwerkt worden (afspraken maken, facturen, ...).

Gelieve daar NU werk van te maken en mij niet met een of andere drogreden van een of andere vage 'IT-dienst' af te schepen.

Wat een f*cking service is dit tegen ca. 1.000 euro per jaar!
Reputatie 7
Badge +4
Nico, we hebben dit om 10.05u aan onze IT dienst doorgestuurd. Zoals dan ook gemeld, als uw toestellen volledig spam vrij zijn, worden de mailboxen door hen terug open geplaatst. Tot dan kan ik helaas weinig doen. Grtjs, Charlotte.
Mag ik nog een reactie verwachten?

Reageer