Beantwoord

"Mailbox locked"


Ik kan noch via laptop, noch via smartphone, noch via webmail nieuwe e-mail binnenhalen.

Communicatie vanuit Proximus is zoals steeds quasi nihil. Bij het proberen aanmelden op Proximus Webmail krijg ik enkel de boodschap "Mailbox locked".

Ik kan geen connectie meer maken met de mailserver.

Mijn klantennummer is 605797886.

Graag z.s.m. ondersteuning en rechtzetting, aub.
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 14 May 2018, 09:22

Bekijk origineel

39 reacties

Is dit bij je thuis dat je dit probleem hebt, in dit geval reboot eens je bbox door 5 seconden zijn stroom te onderbreken, en probeer dan eens terug.
M'n bbox of m'n internetverbinding hebben daar niets mee te maken. Ik heb geen problemen met m'n internetverbinding.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met wijzigingen in het monitoringsysteem dat Proximus heeft lopen en dat m'n mailaccount onterecht staat gevlagd als 'abnormaal'. Dit soort vage problemen duikt trouwens altijd op tijdens de nacht van zaterdag op zondag of op zondagochtend, niet toevallig momenten waarop netwerkbeheerders veelal onderhoud plegen of andere ingrepen verrichten.

Ik zou met m'n bericht vooral graag een deskundig iemand van de helpdesk bereiken om het nodige recht te zetten of te resetten.
Nee natuurlijk heb je daarvoor geen probleem met internetverbinding, heeft niks met een probleem van internetverbinding te maken maar wel dat het Wan IP adres bij een geblokkeerde mailbox gelinkt kan staan en daarom kan het opgelost geraken door de bbox te rebooten, is een kleine moeite om te proberen even (5sec ) de stroom uittrekken en terug laten opstarten, enfin je doet er uiteraard je goesting mee maar bij mij is het al zo gelukt om een geblokkeerde mailbox te deblokkeren en daarom wou ik je deze tip meegeven.
Dat lijkt inderdaad een optie. Bedankt voor de suggestie.
De hoger gesuggereerde oplossing heeft geen soelaas gebracht (met m'n smartphone over 4G mails binnenhalen, lukte trouwens gisteren ook niet).

Met andere woorden, graag met spoed een tussenkomst vanuit Proximus aub.
Reputatie 7
Badge +4
Nico, de 3 mailboxen via je klantennummer staan inderdaad momenteel gelocked, omdat er vanop deze account teveel spam werd verstuurd. Aangezien het de 4e keer was dat het paswoord moest worden gereset via de server staat deze nu momenteel voorlopig 'locked'.
Wij raden aan eerst al je toestellen te cleanen en scannen op virussen en spam. Als dit is gebeurd kan je ons dit doorgeven en dan laten wij dit door onze interne IT dienst terug open zetten. Grtjs, Charlotte.
Onderhoud op m'n laptop gebeurt wekelijks: dit houdt windows update, Windows Defender, Malwarebytes Anti-Malware, Malwarebytes AdwCleaner en CCleaner.

Ik heb wel n.a.v. dit probleem onder meer m'n Google-account, waarvoor m'n skynet.be-mailaccount stond aangegeven als primair e-mailadres, nu volledig losgekoppeld van m'n Google-account.
Reputatie 7
Badge +4
Nico, ik heb dit aan de bevoegde instantie doorgegeven. Als alles gecleaned is, zal dit door hen terug unlocked worden. Grtjs, Charlotte.
Het onder houd gebeurt wekelijks, ik heb de afgelopen weken geen ongewone zaken vastgesteld bij gebruik.

Op https://haveibeenpwned.com/ krijg ik ook het volgende resultaat: Good news — no pwnage found!
No breached accounts and no pastes (subscribe to search sensitive breaches).

Ik ontvang geregeld commerciële e-mail en spam waarbij ik de afzenders systematisch als ongewenste verzender aanduid.
Wat ik ook raar vindt is dat het bij mij terug in orde gekomen is door een reboot (al in totaal 3 maal voorgehad) of zou dit dan iets te maken hebben door het feit dat je het ww al 4 keer veranderd hebt (zoals aangegeven door Charlotte) !
Ik vind het verontrustend dat er vanuit Proximus weinig tot geen informatie wordt verschaft over het hoe en waarom. Naar mijn gevoel zit men te rommelen met allerlei instellingen op de eigen installaties met als gevolg dat accounts om allerlei redenen geblokkeerd raken.

Ik blijf bij de vaststelling dat dit soort problemen systematisch tijdens het weekend opduiken. In eerdere, soortgelijke situaties heb ik via het wijzigen van het wachtwoord en/of het rebooten van de router het 'probleem' kunnen wegwerken.

Ik blijf er ook bij dat er op mijn toestellen en op mijn accounts van zaterdagavond naar zondagochtend niets is veranderd: ik kan dan ook niet anders dan vaststellen dat er enkel bij Proximus zelf iets veranderd is. Jammer genoeg blijft men hier ontzettend vaag over en doet men dit bij Proximus af alsof er enkel op de installatie van de klant een probleem is om de eigen verantwoordelijkheid trachten te ontlopen.
In een poging om zo veel mogelijk potentiële oorzaken uit de weg te ruimen, kan ik ook een alias van m'n e-mailaccount verwijderen.

Alleen, als ik me aanmeld bij My Proximus en vervolgens naar Proximus Mail wil navigeren om daar de alias te verwijderen, krijg ik de boodschap "U heeft geen mailbox. Om een mailbox te creëren moet u over een vast Internet product beschikken". Onder Mijn producten staat nochtans echt wel een Internet Maxi-abonnement. 🤔
Reputatie 7
Badge +4
Nico, ik heb hierboven de uitleg reeds gedaan. Omdat het wachtwoord van de mailboxen reeds te vaak is gereset door de automatische badge op de mailserver (doordat er vanop de accounts teveel spam werd verstuurd), staat de mailbox nu 'locked'. Wij hebben dit nu doorgegeven aan het IT team en als blijkt dat het probleem bij uw toestellen volledig is opgelost en deze volledig clean zijn van spam, zal de mailbox terug worden open gezet. Grtjs. Charlotte.
Beste Charlotte

1) Wat u hierboven hebt neergeschreven, is geen uitleg. Het hoe en waarom is nog steeds niet toegelicht.

2) Ik krijg nu een sms met de melding dat mijn wachtwoord door Proximus is gewijzigd, samen met een link naar een webpagina waar ik me eerst moet aanmelden - u raadt het al - met onder meer een wachtwoord, waar ik zelf niet over beschik. 😑 Met andere woorden, ik heb nog steeds geen toegang tot m'n mailaccount.

3) Ik kan onder My Proximus niet naar Proximus Mail navigeren want ik heb zogezegd geen vast internet-product. Euh, jawel, ik word er trouwens maandelijks voor gefactureerd.

Graag eindelijk op een duidelijke en efficiënte manier oplossingen hiervoor, aub. Desnoods via mobiel op 0488 98 57 49.
Mag ik nog een reactie verwachten?
Reputatie 7
Badge +4
Nico, we hebben dit om 10.05u aan onze IT dienst doorgestuurd. Zoals dan ook gemeld, als uw toestellen volledig spam vrij zijn, worden de mailboxen door hen terug open geplaatst. Tot dan kan ik helaas weinig doen. Grtjs, Charlotte.
"Als uw toestellen volledig spam vrij zijn": ik zie op mijn "toestellen" geen enkele reden om m'n e-mailaccount zomaar te blokkeren!

Ik zie in mijn account geen enkel spoor van spam-activiteiten van mijn kant.

Ik wil zo snel mogelijk terug kunnen beschikken over toegang tot mijn account aangezien ik dagelijks correspondentie ontvang die tijdig moet verwerkt worden (afspraken maken, facturen, ...).

Gelieve daar NU werk van te maken en mij niet met een of andere drogreden van een of andere vage 'IT-dienst' af te schepen.

Wat een f*cking service is dit tegen ca. 1.000 euro per jaar!
Hallo, een reactie graag!
En nog steeds geen enkele reactie vanuit Proximus.

Ik heb eergisteren, zoals mij telefonisch door een medewerker van Proximus (van de IT-Dienst?) werd opgedragen, via e-mail contact opgenomen met abuse@skynet.be en de hele kwestie nogmaals toegelicht.


Ik heb daarna een dossier nr. (namelijk 34058823) ontvangen.


Wegens uitblijven van enige inhoudelijke reactie, heb ik gisteren via abuse@skynet.be navraag gedaan over de status van deze kwestie, constructieve voorstellen gedaan (o.a. mij ten minste terug laten connecteren met de server voor inkomende mail) en gevraagd welke acties ik zelf nog kan nemen.


Tevergeefs, ik krijg geen enkele reactie, laat staan ondersteuning of hulp om dit op te lossen. Dit is inmiddels de vierde dag dat ik geen toegang meer heb tot mijn e-mails.


Hoe kan ik in godsnaam in contact raken met iets of iemand bij Proximus die meewerkt om dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +4
Nico, wij hebben dit maandag doorgegeven aan de IT dienst, zoals ik maandag ook heb gemeld. De reden dat dit door ons niet kan worden geopend is omdat er reeds te vaak een automatische wachtwoord reset moest gebeuren vanop onze mailserver voor hetzelfde probleem. Dit is nu bij deze dienst in onderzoek om te zien of het probleem nu volledig van de baan is. Grtjs, Charlotte.
Tja, met alle respect, maar hier ben ik niets mee. U lijkt niet te begrijpen dat dit soort nietszeggende reacties de ergernis en frustaties over de aanpak van Proximus gewoon nog doet toenemen.

Er beweegt niets, er wordt niets gecommuniceerd naar mij toe, er wordt geen indicatie van een termijn gegeven tegen wanneer ik een oplossing mag verwachten, ....

Het is anno 2018 toch niet normaal om eenzijdig, zonder boe of ba, iemand volledig af te sluiten van een belangrijk communicatiekanaal?!

En als spam effectief het probleem is, waarom krijg ik dan niet de mogelijkheid om mij uitsluitend te connecteren met de server voor inkomende mail. Dat de connectie met de smtp-server geblokkeerd blijft zal mij dan verder worst wezen. Dit is gewoon het kind met het badwater weggooien.
Ik heb om 12u10 een sms ontvangen met het volgende bericht: "Beste klant, Proximus heeft het paswoord van uw emailaccount om veiligheidsredenen moeten wijzigen. Klik op proximus.be/mymail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen".

Bij het klikken op deze link, kom ik terecht op een pagina van MyProximus waar een van mijn e-mailadressen wordt vermeld (t.t.z. nico.ringoet@skynet.be) i.c.m. met een knop om verder te gaan. Na het drukken op deze knop, verschijnt een volgend scherm waar ik het wachtwoord moet invoeren.

Als Proximus mijn wachtwoord heeft gewijzigd en dit mij niet communiceert, hoe kan ik dan in godsnaam het juiste wachtwoord kennen om aan te melden?!

Niettemin (gissend dat ik op deze manier een nieuw wachtwoord kan kiezen, al is er maar één invoerveld i.p.v. de gebruikelijke twee velden bij het kiezen van een nieuw wachtwoord), probeer ik een volledig nieuw wachtwoord in te voeren waarna ik de melding krijg dat de login en/of wachtwoord verkeerd zijn.

Uit wanhoop probeer ik dan maar eens mijn oud wachtwoord in te voeren: tot mijn verbazing verschijnt een nieuw scherm waarbij het lijkt dat ik effectief nu aangemeld ben (Proximus had toch mijn wachtwoord gewijzigd)?! Na het volledig laden van de Proximus Mail-pagina krijg ik een pop-up met daarop de boodschap: "U heeft geen mailbox. Om een mailbox te creëren moet u over een vast Internet product beschikken."

DIT KAN TOCH NIET! Is er nog iemand bij Proximus die in de verste verte weet wat hij of zij aan het doen is. Men wijzigt het wachtwoord maar communiceert dit niet en geeft geen mogelijkheid om een nieuw wachtwoord te kiezen. Ondanks de zogezegde wijziging kan ik schijnbaar aanmelden met het 'oude' wachtwoord. en ik heb zogezegd geen vast internet product: waarom staat er onder meer op de Mijn producten-pagina en op mijn facturen het product Internet Maxi met referentie 101125644517?!
Zonet even telefonisch geprobeerd om een oplossing te krijgen … maar men had geen idee wat hiermee aan te vangen. Het advies beperkte zich tot "wachten", waarschijnlijk een weekje of twee.

Prachtig, gelukkig is er het quasi monopolie (onder de taalgrens) en het quasi duopolie (boven de taalgrens). Dan speelt kwaliteit geen rol ...
Reputatie 7
Badge +4
Indien u niet tevreden bent over de Px-dienstverlening (en als u vermoedt dat u geen fout gemaakt hebt), kunt u in 1e instantie bv. eventueel beroep doen op de ombudsdienst telecom voor bemiddeling
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Dat was ik zeker van plan. Niet dat ik mij illusies maak dat zo'n klacht veel uithaalt, consumentenrechten zijn anno 2018 niets meer waard dankzij 'the powers that be'. Ondernemingen, en zeker de grote, moeten op alle mogelijke manieren beschermd en geholpen worden, niet waar. Het zijn tot slot 'onze bedrijven', laat ik mij continu vertellen🤔.

Reageer