Vraag

Mailbox geblokkeerd


Reputatie 1
Badge

Sinds deze morgend kan ik niet meer in mijn mailbox via outlook.

Een poging via webmail geeft mij volgend bericht “Mailbox geblokkeerd”

Via mijn telefoon kan ik wel in mijn mail

Iemand enig idee wat hier aan de hand is


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ik heb je voorstel doorgespeeld naar de verantwoordelijke dienst hiervoor. 

@HadewychT 
In een (ver) verleden heb ik dat ook ooit aan de hand gehad. Mijn PC was helemaal toen zelfs niet besmet (oef!) en alles is in orde gekomen via de helpdesk en een nieuw paswoord.

 

Maar mijn vraag:

waarom is het niet mogelijk via mail of sms een boodschap te sturen zodat de abonnee tenminste toch weet wat er aan de hand is? Zoals hier uit dit topic blijkt wat het voor mij indertijd ook denken aan een al dan niet tijdelijk defect en verder raden en gokken wat er zou kunne schelen. dan een paar dagen zonder mail om tenslotte toch maar de helpdesk te raadplegen. Zeker in deze tijden waar vele facturen en belangrijke documenten via mail worden verzonden of aangekondigd - ik doel op echte documenten en geen phishing - kan de PX-werkwijze ook financiële gevolgen hebben voor de abonnee in kwestie.
Een simpel berichtje zou alleszins getuigen van klantvriendelijkheid, nietwaar?

Het blokkeren is onder ander  ook gekoppeld aan je IP adres….

Goed dat je dat opwerpt, Martin, want ik was net aan het denken van stel dat niet de pc is gehackt, maar iemand mee surft op je wifi. Maar die iemand zou dan een ander IP-adres hebben, niet waar? Of het zou de IP-range moeten zijn (we weten immers niet waar topicstarter zijn smartphone raadpleegt  - kan ook elders of via 3G/4G)
 

Reputatie 1
Badge

zie onder

Reputatie 1
Badge

Na het wijzigen van mijn paswoord krijg ik het volgende bij het inloggen op proximus webmail :

Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord

Op mijn telefoon, waar ik niets heb gewijzigd komt mijn mail wel binnen

 

Reputatie 1
Badge

NIeuw paswoord ingegeven. 

→ MAILBOX GEBLOKKEERD

Wie kan hier nog aan uit?

Reputatie 7
Badge +4

@C Ocker Je mailbox is tijdelijk gelocked door ons omdat er veel spam gestuurd wordt via uw account. Dit kan erop wijzen dat je PC besmet is. Je kan hem best volledig (laten) controleren zodat hij zeker virusvrij is. Als dit gebeurd is, mag je ons terug contacteren zodat je paswoord opnieuw gereset kan worden en je mailbox terug opengezet kan worden door de bevoegde dienst. Je kan ons contacteren via 080022800 of hier op het forum (kan soms iets langer duren voordat je hier antwoord krijgt)

Reputatie 1
Badge

Inderdaad Mutlie. Meestal weet je zelf niet waar het probleem zit, tot je plots geblokkeerd bent.

Maar dan begint het pas. Waar zit het probleem?

  • webmail Proximus out (wat niet vreemd zou zijn)
  • update ergens?
  • nieuw paswoord aanvragen….maar dan wordt je opnieuw geblokkeerd met een nieuw pasw

Vandaag de dag komt alles via mail (ebox, fakturen, etc..). Ik vind het dan ook raar dat Proximus zomaar je mailbox eventjes offline zet….zonder bericht

Een klein bericht zou idd niet misstaan

Wat dan wel het vreemde aan het ganse verhaal is dat er via mijn telefoon wel mails verstuurd kunnen

worden en ontvangen worden

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kan hier je IP-adres  van de  zwarte lijst bij Proximus laten verwijderen 

Zelf je IP-adres verwijderen van de blacklist bij Proximus

U kunt tot drie keer per week een geautomatiseerde verwijdering van uw IP-adres uit onze zwarte lijst aanvragen.

We blokkeren IP-adressen om onze netwerkinfrastructuur te beschermen bij de detectie van:

  • spam/phishing verstuurd door een van onze klanten,
  • massamailing/overschrijding van het aantal toegestane gelijktijdige verbindingen (drie met een PTR record),
  • waarschuwingen (printers, beveiligingssystemen, enz.).

hier ook nog wat uitleg op de proximus site → Je IP-adres staat in onze blacklist | Proximus

Reageer