Skip to main content

Hallo, Ik krijg sinds enkele dagen geen foto’s meer binnen van mijn camera’s op mijn GSM. Ze worden wel nog naar mijn FTP server gestuurd, dus de bewegingsdetectie werkt dus nog. Aan de mailinstellingen is er niets veranderd. SMTP server : relay.proximus.be ; SMTP poort : 25. Bij de test krijg ik dit : ‘cannot get initial OK message from server’.

Ook wanneer ik STARTTLS en poort 587 met Authenticatie gebruik krijg ik net hetzelfde.

Wat is er gebeurt ? en hoe kan ik dit oplossen ? Is er de laatste dagen iets veranderd bij Proximus ?

Met die werken op straat zal het wel niks te maken hebben aangezien voor de rest alles werkt.

zijn er poorten die je hebt moeten forwarden en staan die nog goed in je bbox


Hallo Martin,

Ik heb mijn modem al reeds opnieuw opgestart zoals jij hebt aangegeven maar het heeft niet geholpen. Ik heb mijn camera’s toch al enkele jaren en nooit problemen gehad, tot nu. Proximus heeft wel net daarvoor aan de straat aan het werken geweest maar weet niet of het hiermee heeft te maken. Al de rest werkt nog zoals het hoort.


ook hier eens kijken of je eventueel een oplossing tussen vindt

https://www.google.com/search?q=%22cannot+get+initial+OK+message+from+server%22

bv http://foscam.us/forum/cannot-get-initial-ok-message-from-server-alert-emails-broke-t19336.html  enz…..


Op hun site staat inderdaad dat je deze instellingen moet gebruiken

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
     

    Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Heb je de bbox al eens 10 sec zonder spanning gezet


Reageer