Vraag

Mail delivery failure



Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien is er ook monitoring en wachtdienst tijdens het weekend, dus het probleem kan opgemerkt en nadien opgelost geweest zijn. Niet iedereen gaat dit melden op het forum. De prioriteit is het zo snel mogelijk oplossen van het probleem dan het bijhouden van klanten die problemen hadden.

ja maar in het weekend komen ze op het forum niet langs.

Reputatie 6
Badge +3

ICT-technici hebben ook wachtdiensten daar had ik het over, niet over de Proximus medewerkers die enkel van MA-VR aanwezig zijn op het forum (er zullen ook wel technici tussen zitten). Ik draai ook wachtdiensten die 1 week duren dit voor de incident response (ICT Security) en dan wordt je ook geïnformeerd door automatische systemen dat er een probleem is.

ja hoe dat juist zit bij proximus dat weet ik niet maar ik heb niet de indruk dat die tijdens een weekend voor zo’n zaken verwittigd worden

Reputatie 6
Badge +3

Dat hangt af of het over consultants gaat of over internen, dat is kwestie kostenplaatje. Consultants kosten in het weekend en tijdens de nacht meer geld. Ik ken ook niet de exacte situatie bij Proximus. Maar wanneer een server volledig uitvalt en er geen fallback dan zou het in principe verwittigd moeten worden. Er is natuurlijk een heel belangrijk onderscheid tussen een privé klant en een bedrijf.

Inderdaad want als je als privé klant niet belt of op een ander manier belt dat er problemen zijn dan zal er niet vlug vanzelf ingegrepen worden , maar als het algemene panne is bij tv dan zal de telefoon bij hen wel vanzelf rood gloeiend staan :slight_smile:

Reageer