Vraag

Mail berichten verdwenen

  • 3 October 2020
  • 18 reacties
  • 635 Bekeken

Vreemd geval. Gisteren 2/10/2020 Outlook afgesloten zonder problemen. Deze morgen Outlook geopend en… alle berichten van 2/10/2020 tot en met 28/11/2018 zijn verdwenen. (Ik maak gebruik van IMAP) Rap gekeken op webmail van Proximus, daar hetzelfde, zelfde berichten niet te vinden. Iemand een uitleg? Wordt de server zomaar geledigd zonder de gebruikers te verwittigen?


18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Servers worden nooit geledigd. Als mails verdwenen zijn op de mailserver is dit omdat een ander toestel (ingesteld op POP3), de mails heeft binnengetrokken. 
Is er enkele dagen geleden een oud toestel gebruikt waar de mailbox vroeger onder POP3 werd gebruikt?

Beste Charlotte. D : Neen, geen enkel ander (oud) toestel gebruikt. En dan zelfs, mocht dit gebeurt zijn, zou het mail adres hierop onder IMAP ingesteld zijn. Dus POP3 werd niet gebruikt.

Reputatie 7
Badge +4

Dan moeten de emails via de webmail nog terug te vinden zijn. Emails verdwijnen op de mailserver pas nadat een emailaccount verwijderd wordt (18 maanden na opzeg van een abo). Anders gaan hier van Proximus uit geen wijzigingen op gebeuren.

Beste Charlotte. D : Als ik u goed begrijp zouden de verdwenen berichten nog terug te vinden zijn op de mailservers van Proximus. Dus volgende vragen : hoe dit bekomen, welke procedure hiervoor indienen, waar en bij wie aanvragen? Hoe lang duurt dit?

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemiddag

 

De webmail = rechtstreekse link naar onze mailserver is: Klik hier

 

Als je hierop gaat inloggen moeten je mails daarop terug te vinden zijn. Als dit niet het geval is dan moet het probleem toch aan een toestel te wijten zijn. 

Sinds enkele weken zijn inkomende mails in mijn proximus account niet zichtbaar in de inbox. Ik weet dat er mails zijn binnengekomen want deze worden automatisch doorgestuurd naar een ander email adres. Echter, deze instelling heb ik pas gemaakt nadat ik vaststelde dat er geen emails te zien waren in de inbox. In de verzonden items kan ik de doorgestuurde mails wel zien. 

Dit probleem doet zich voor op alle toestellen ( PC, GSM, tablet)

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@Wilfried Wuyts Kun je eens kijken via de webmail of je daar de mails wel vind? Link webmail

Nee, op de webmail zijn de binnengekomen berichten ook niet te zien in de inbox, wel bij de verzonden berichten als doorgestuurd.

 

Wilfried

Reputatie 5
Badge +2

@Wilfried Wuyts  Ja nu ze doorgestuurd worden dan zie je ze niet in je inbox. Maar de oudere mails wel?

Recent stelde ik vast dat al mijn verzonden mails, verzonden vóór 22 maart 2023, verdwenen waren uit Outlook.  Op de Webmail van Proximus waren ze ook verdwenen. Op vrijdag 31 maart nam ik telefonisch contact op met de Helpdesk. Men beloofde mij een oplossing te zoeken binnen de 48 uur. Op zaterdag belde men me terug. Daaruit bleek dat de dienst bevoegd inzake de Webmail niet werkt in het weekend. Men belt mij terug op dinsdag 4 april. Ik was te laat om op te nemen en bijgevolg sprak men een boodschap in om mij mee te delen dat het probleem opgelost was. Mocht dit niet het geval zijn dan moest ik terugbellen. Heb ik gedaan: opnieuw de volledige uitleg. De persoon zou me terugbellen binnen het kwartier. Was inderdaad het geval, maar wel iemand anders die me belde. Terug volledig verhaal. Resultaat: het kan zogezegd niet opgelost worden. Wat moet ik nu doen?

@jlernoult 

Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@jlernoult 

even voor de duidelijkheid het gaat over de verzonden mails die verdwenen zijn, niet de ontvangen mails in Postvak IN?

 

Geert

@GeertC 

Inderdaad enkel de verzonden mails zijn verdwenen.

Reputatie 5
Badge +2

@jlernoult Is dit via de webmail van proximus zelf of via een mailprogramma?

@Michael V Ik stelde eerst vast dat ze verdwenen waren op mijn laptop. Ik wilde ze recupereren via de webmail van Proximus, maar daar waren ze ook verdwenen. Antwoord: op beide verdwenen.

Reputatie 7
Badge +4

@jlernoult Zou het kunnen dat je op 1 toestel je ‘verzonden items’ hebt verwijderd, eventueel door ergens op een pop-up te klikken ? Als je dit op 1 PC verwijderd wordt, is dit op alle toestellen en in webmail verwijderd. 

@HadewychT Toch niet bij mijn weten.

Reputatie 7
Badge +4

@jlernoult Ik zal het voor je laten nakijken op onze mailservers (ticket IM12207008) 

Reageer