Beantwoord

lynksys router achter Bbox 3

  • 6 February 2021
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo,

Ik probeer een TPLink router AC1200 te installeren met volledige routerfunctionaliteit achter de bbox3.

Als basis gebruikte ik deze handleiding:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/je-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html

Voor ik aan de slag ging stelde ik vast dat ik niet over het paswoord van mijn internetverbinding beschikte (paswoord van internet zelf, dus bijbehorend bij de login zoals psXXXXXX@SKYNET.

Via myproximus > Mijn producten > internet > instellingen heb ik dat paswoord dan gewijzigd.

Stom van me: ik vergat dit aanvankelijk ook in de bbox3 aan te passen (misschien werd dat automatisch geupdated, dacht ik nog?). Nadat ik de bbox opnieuw had opgestart, werkte het internet dus niet. Dan maar de 0800-helpdesk gebeld: zeer vriendelijke man die alles terug resette. Nadat ik mijn plan had uitgelegd zei hij dat ik niets aan de eigen router of bbox3 moest veranderen, behalve dan op eigen router wifi netwerken opzetten en eventueel de wifi van de bbox3 uitschakelen.

Ondertussen internetwachtwoord toch opnieuw gewijzigd en deze keer ook aangepast in de bbox3. Dat werkt dus, ook na herstart.

Maar: ik kan nog steeds geen internet krijgen op de eigen router: deze is correct verbonden naar de bbox. Een PPPoE-verbinding aanmaken met de juiste inloggegevens werkt niet, er wordt geen IP-adres toegewezen. Als ik de router automatisch het protocol van de ISP laat opvragen geeft die ‘Dynamic IP’ aan (een optie zonder inloggegevens). Dit werkt echter ook niet, niets wil verbinden en de router krijgt geen internet en geen IP-adres toegewezen van de bbox3. Heb ook de standaard IP van de router al veranderd om zeker uit de bbox range te blijven. Die staat standaard op 168.192.1.1 en de router heb ik op 192.168.2.1 gezet evenals de DHCP range aangepast

Wat loopt er hier mis?

icon

Beste antwoord door Sebastiaan_04 6 February 2021, 19:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Als je nu eens de pppoe uitzet op je bbox en dan pppoe opzet in je router dan zou je toch een internetverbinding moeten hebben

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Reputatie 4
Badge +1

Ik vraag excuus, ik ben stom geweest, pas na plaatsen topic viel mijn frank.

Ik had de router de hele tijd op de WAN I.p.v. de LAN van de bbox aangesloten. Me stupid!  Na correctie werkt alles nu als een fluitje van een cent. Mods mogen dit topic dus markeren als 'opgelost' of verwijderen. 

Niet erg,  missen is is nog altijd menselijk en valt wel bij iedereen eens voor.

Het voornaamste is dat het werkt.