limiet data sim

  • 27 March 2015
  • 7 reacties
  • 470 Bekeken

hallo,


wij hebben al een hele tijd een data-only sim (zit bij in ons comfort-pack) in gebruik en zijn hier heel tevreden over. Ik heb me direct een mifi (toestel waar je de sim kaart instopt en die dan een wifisignaal verspreidt) aangeschaft en die steekt altijd in mijn handtas. Overal internet dus.


Ik hou steeds het verbruik goed in het oog, maar heb toch schrik dat we een keertje over de limiet van 500mb zullen gaan. De kinderen houden het namelijk niet zo goed in de gaten als ze het gebruiken en het gebeurt wel eens dat we het toestelletje vergeten af te zetten. Dan zijn we thuis nog steeds via onze data-bundel aan het surfen ipv het gewone thuisnetwerk zonder dat we het door hebben


Nu vraag ik me af: kan ik hier een limiet op zetten zodat we niet over de 500mb kunnen gaan. Maw het zou dus gewoon moeten stoppen met werken voor die maand vanaf het moment dat de data-bundel opgebruikt is. Ik heb geen zin om een keer een factuur open te maken waar dan een meerprijs staat voor die data. Ik ben van het principe: 'als het op is, is het gedaan' en wachten we gewoon tot er een nieuwe maand begint.


Ik ben al eens gaan zoeken in my proximus, maar vind hier niets terug waar ik dit kan instellen.


Iemand die weet hoe ik het kan doen???

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Normaal als je in je pack ook nog een Smart GSM abonnement hebt met data bv; 1GB o meer, wordt er automatisch voortverbruikt op dit volume. Normaal krijg je dan wél een verwittiging per SMS naar die GSM/smartphone als er bv. 50% of bijna heet maximum is verbruikt. Nadeel is wél, dat dit bericht met ca. 4 uur vertraging komt....Echt veel helpen doet het dan ook niet.
Helga,


Je kan best een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


om te vragen of er een limiet kan ingesteld worden zodat je niet over je 500Mb gaat.
Helaas is het niet mogelijk om een limiet in te stellen op deze mobiele data-simkaart. U kan wel steeds het verbruik opvolgen via MyProximus en de MyProximus-app. U zal tevens waarschuwingsberichten ontvangen omtrent uw verbruik zoals sinjoor75 reeds melde. U kan deze tevens verder configureren via MyProximus, zodat u kan instellen wanneer deze berichten verstuurd zullen worden.
Met vriendelijke groeten, Fabio.
Beste Fabio,


Als ik surf op mijn laptop naar https://admit.belgacom.be" target="_blank zie ik daar het volgende staan:


Surflimiet in het buitenland gratis abonnement



Proximus beperkt uw dataverbruik in het buitenland standaard tot € 60/maand.

Wanneer u deze limiet bereikt, ontvangt u een sms en wordt uw verbruik geblokkeerd.

U kunt deze beperking naar eigen believen activeren en deactiveren.




maar dit slaat precies alleen op data verbruik in het buitenland !


en zie nergens iets staan om het ontvangen van berichten aan te passen.!


Mvg,


Elsa
Het is inderdaad zo dat u standaard een blokkering voor mobiel internet wordt geactiveerd, wanneer u het bedrag van 60 EUR heeft bereikt. Dit geldt echter enkel voor data roaming en is dus niet van toepassing binnen België.
Wat betreft instellingen van de sms-meldingen in verband met dit verbrui, vindt u hieronder de uitleg:
Pas online uw sms-meldingen aan of kies om er geen meer te ontvangen.
  • Indien u een factuur met een internet-, tv- of vastelijnabonnement hebt, kunt u dit doen door in MyProximus in de rubriek "Mijn Factuur & Verbruik" en vervolgens onder "Mijn lopend verbruik" op "Mijn belkrediet en extra kosten nakijken" te klikken.
  • Indien u een factuur met enkel gsm-nummers (en geen ander abonnement) hebt, kunt u uw sms-melding instellen via MyProximus.
De sms’en worden maximaal met een vertraging van 11 uur verstuurd en niet tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends.
Met vriendelijke groeten, Fabio.
Bedankt voor je uitleg Fabio
Reputatie 7
Badge +1

Reageer