Vraag

Lijnwaardes goed voor 100/35?

  • 23 October 2021
  • 13 reacties
  • 172 Bekeken

Hoi, zou ik met deze lijnwaarden nog kans kunnen maken op 100/35 of 40?

 

Vriendelijk bedankt :)

 

[code]
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   84.999 kbps
Upstream current bit rate:     34.997 kbps

Downstream max bit rate:       112.564 kbps
Upstream max bit rate:         41.187 kbps

Downstream attenuation:        16,4 dB

Downstream noise margin:       15,4 dB
Upstream noise margin:         9,6 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            405 m

Proximus profile name:         85/35
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
[/code]

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

100/35 : mijns inziens ja gezien attenuation (16 is kleiner dan 20 dB) en de noise attenuation  downstream (15 dB nog significant groter dan 10 dB)

Proximus medewerkers (moderatoren) komen pas vanaf maandag terug langs op dit publieke forum

@Lansa als je onlangs klant geworden bent of nieuwe bbox geplaatst werd, dan kan het zijn dat de DLM nog zijn werk niet volledig heeft kunnen doen om je evt te verhogen, je mag zeker op 14 dagen rekenen.

Aan de downstream noise margin te zien zou je nog kunnen verhogen maar als ik naar de downstream  max bit rate kijk dan is het twijfelachtig en upstream =40 daar vrees ik voor, maar de Prox forummedewerkers kunnen altijd de evaluatie van de DLM eens bekijken om te zien wat er eventueel nog mogelijk is en dit als ze maandag hier terug langskomen.

NB: DLM die de lijnen monitort en probeert om de snelheid te verhogen op voorwaarde dat uw lijn en die van andere klanten, die in de zelfde distributiekabel zitten, niet onstabiel wordt hierdoor.

Badge +4

Of men nu 35 of 40 up krijgt heeft momenteel geen belang, want uiteindelijk is het abo maar 20 Upload van flex. Maar ik vrees eerder bij het blijven op 85 down, men moet ongeveer een max bitrate hebben van 120 (jij 112) om een stabiele 100 te halen.

Er zijn er waarvan het met max 110 ook lukt, maar daarom dat ik hierboven geschreven heb :

“ maar als ik naar de downstream  max bit rate kijk dan is het twijfelachtig”

Laat ons hopen dat het voor @Lansa ook lukt met 112 ...

Bedankt voor de reacties allen! Laat ons hopen :D.

 

Het abbo is geen Proximus, maar ik dacht het hier te vragen omdat het een BBOX is.

 

 

Je bent een Scarlet of Edpnet klant dan waarschijnlijk?

 

EDPNET, ik had een tweedehandse BBOX gekocht.

TBI: Dan zou je best ook bij hen eens contact opnemen aangezien zij van Prox infrastructuur gebruik maken en zij voor het oplossen van problemen ook contact moeten opnemen met Proximus.

Maar aangezien je een andere bbox geplaatst hebt zal de DLM wel wat meer tijd nodig hebben om zijn evaluatie uit te voeren, hij vertrekt bij manier van spreken waar van nul.

Reputatie 6
Badge +2
Downstream current bit rate:   84.999 kbps

Upstream current bit rate:     34.997 kbps

Downstream max bit rate:       112.564 kbps
Upstream max bit rate:         41.187 kbps

 

Met deze lijnwaarden is 85/35 realistisch gezien het maximum dat je zal krijgen. Op meer moet je niet hopen.

Contact opnemen met EDPnet zal hierbij niets helpen, het is Proximus die de regeltjes bepaalt welke snelheden aan een lijn toegekend wordt. Een nieuwe TBF is ook zinloos.

Ik zou heel tevreden zijn met deze waarden, en een stabiele lijn. Beter dan een hogere snelheid, en dan een lijn die onstabiel wordt, fouten vertoont, af en toe uitvalt …

 

Er zijn er waarvan het met max 110 ook lukt, maar daarom dat ik hierboven geschreven heb :

“ maar als ik naar de downstream  max bit rate kijk dan is het twijfelachtig”

Ik zou de lijnwaarden wel eens willen zien van de persoon die 100 mbps gekregen heeft, met een max van 110. Dat zal een enige uitzondering zijn…

Zoals @RedsFan schreef, je moet een max hebben van120 mbps+ om op een 100 profiel terecht te komen.

Inderdaad dat zijn uitzonderingen en het was dan nog op Userbase dat ik het ergens moet gelezen hebben en denk trouwens als ik het mij nog goed herinner dat je daar ook zoiets dergelijks geantwoord hebt in de zin van dat het ook met minder dan 20% lukt zoals het vroeger het geval was.

En ik heb dit geschreven om toch nog een beetje hoop te geven :relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +4

@philippe_d 

ter info 

vectoring | Proximus Forum

Inderdaad plus zoals ik reeds aanhaalde zijn er een ruime tijd geleden ook zo’n voorbeelden geweest op Usebase zelf.

Badge +4

Deze hadden wel het voordeel  dat ze dicht bij de ROP zaten ( ± 140 m) terwijl hier de persoon +400m heeft met een attenuation van 17 dB …. mja idd raar soms.

Reageer