Skip to main content
Vraag

Lijntest


vroeger kon ik een lijntest doen, kan dit nu niet meer
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

16 reacties

Martin
  • 34013 reacties
  • 4 februari 2019
Voor de bbox3 van sagemcom bestaat er wel een tool om je lijnwaarden uit te lezen voor ene van Technicolor lukt dit niet.
Je actuele lijnwaarden waarop je modem synchroniseert kun je hier zien:
http://myproximus.be

  • Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 4 februari 2019
ik heb een bbox2
waar op myproximus vind ik de waarden

Martin
  • 34013 reacties
  • 4 februari 2019
Zit je nog op ADSL mss , eens checken hier wat Proximus aangeeft wat je lijn als snelheid aankan:
http://proximus.be/internetsnelheid
Normaal zal je wel de bbox2 kunnen omruilen voor een bbox3 maar dit laat ik verder aan het Proximus team over.

Je kan ook je lijnsnelheid ongeveer weten door een http://speedtest.net uit te voeren en deze daar op die site aflezen wat je downloadsnelheid is.
Voorbeeld: (dit is wel via wifi-2.4 gemeten op ± 10m van de bbox3 )


Je actuele lijnwaarden waarop je modem synchroniseert kun je hier zien:
http://myproximus.be > mijn producten > Internet comfort (of start of Maxi, volgens je abo ) >
naar beneden scrollen tot aan "snelheid"


  • Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 12 februari 2019
Ik heb TV ontvangst
Ik heb een BBOX2 en amper 1 to 4mbit downloadsnelheid
Heb ik een slechte lijn of ligt het probleem aan mijn verouderde BBOX2 , hoe kan ik die vervangen?

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 12 februari 2019
hi

Kan je ons via prive je klantennr of lijnnr doorgeven ?
dan kan ik je verbinding even nakijken

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

mvg

  • Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 12 februari 2019
mijn lijnnummer is 0**** [Edit Wim: graag via privébericht (klikken op link in vorig bericht)]

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 12 februari 2019
ik heb even je lijn gecontroleerd en zie geen fouten hierop, je zou ook een hogere snelheid moeten halen dan 1-4 mbps

ondervind je deze snelheid via wifi of kabel ?

  • Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 12 februari 2019
ik ondervind die snelheid via kabel

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 12 februari 2019
modem rebooten/resetten heb je al gedaan vermoed ik
heb je ook al eens getest via een andere ethernetkabel of op een ander toestel ?

  • Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 13 februari 2019
Modem resetten is al gebeurd.
Ook al andere kabel en toestel gebruikt.
Ook al laptop aangesloten via modem direct bij aansluitpunt na uitschakeling van al de rest.

Martin
  • 34013 reacties
  • 13 februari 2019
De bbox2 is toch aan het van zijn verhaal dus omruilen met bbox3 staat er toch aan te komen...

  • Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 13 februari 2019
Wat doe ik, naar de telefoonwinkel gaan voor omruiling met uw mail?

Martin
  • 34013 reacties
  • 13 februari 2019
Nee dat gaat niet meer via de proximus winkel, deze worden opgestuurd via UPS of via de Post, je moet gewoon afwachten tot hier iemand van het proximus team je hierbij verder helpt.

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 529 reacties
  • 13 februari 2019
Marc, bezorg je ons via privébericht even je GSM-nummer, en een UPS-punt waar we de nieuwe modem naartoe mogen sturen? Dat punt kies je via deze link.

  • Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 13 februari 2019
Heb de gevraagde gegevens doorgestuurd, alles ontvangen en ok?

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 529 reacties
  • 13 februari 2019
Goed ontvangen, antwoord volgt zo dadelijk ook privé nog 🙂 !