Vraag

Lijnprofiel blijft dalen

  • 13 September 2020
  • 36 reacties
  • 477 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 2

Ik ben een paar dagen weggeweest en deze topic jammer genoeg niet kunnen volgen en/of updaten.

Punt 1: Het was niet de bedoeling om hier een discussie op te wekken, tussen forumgebruikers :)

Punt 2: Is dat ik vroeger zeker hogere snelheden had, wel met 1 tv op hd nu 2  tv’s op hd.
Dat proximus beweert dat dit niet kan lijkt me straf, ik weet niet tot hoever hun database teruggaat maar de screenshot van 10/11/2019 bewijst dat ik dan hoger zat.

Ik herinner me dat wanneer ik hier kwam wonen ik nog hoger zat….(maar heb geen bewijzen)

Nu was de vraag gewoon kan het zijn dat er gebruikers bijgekomen zijn in onze straat of door onze 2 tv op HD te plaatsen dat de lijnsnelheid verminderd is van ons internet.

Dan is het probleem verklaard, want op zich heb ik geen last van traag internet ik vond het gewoon opvallen.

Het antwoord die ik nu krijg vind ik nogal zwakjes we hebben gekeken en het kan niet zijn, ofwel ben ik op de dool ofwel willen ze het achterste van hun tong niet laten zien :)
Het eerste geval zou kunnen maar dan verwacht je toch dat ze eens de moeite zouden doen om te kijken of ze dit kunnen verbeteren….

Zij moeten dit gewoon doorspelen naar de specialisten ter zake en daar om uitleg vragen hoe de vork juist in de steel steekt en ook meer uitleg of er op korte termijn er iets aan te verbeteren is want zo zullen we rondjes blijven draaien en blijf jij altijd even ver staan met je vraag.

Reputatie 5
Badge +1

@schaap69 ik begrijp je frustratie en geloof je eveneens, anders zou je hier niet de tijd nemen om een topic aan te maken. Zelf zit ik hier al 5 jaar te vechten om een upgrade van onze ADSL lijn te bekomen. Wij hebben spijtig genoeg geen enkel ander alternatief (geen andere operator). Als dat bij jou wel het geval is, kan ik je alleen maar aanraden om zo snel mogelijk van operator te verhuizen!

 

Hier is mijn snelheidstest van daarnet:

 

Wij kunnen zelfs geen 1 HD-zender bekijken en tegelijkertijd op internet surfen. Ik wil je probleem niet al te veel relativeren, maar er zijn er die er nog talloze keren erger aan toe zijn.

Zoals @Cvanloon hierboven al vermeldt: wisseloplossingen eens bestuderen!

Reputatie 2

@TimWitt ik had daarnet nog jou topic volledig gelezen, het is jammer dat ze mensen zo aan het lijntje houden….
Ik weet ook wel dat er mensen zijn die er erger aan toe zijn en dit is schandalig in deze tijden van thuiswerken en videochat.
iedereen betaald hetzelfde bedrag dus verwacht je dat er toch een minimum snelheid geleverd word.

In mijn geval was het gewoon uit interesse dat ik de vraag op het forum geplaatst heb.

Wat de alternatieven betreft heb ik het geluk dat ik in de zone woon van het proefproject Fiber@home van fluvius dus de optie voor sneller internet komt eraan tegen de tijd dat proximus in de kleinere gemeentes fiber zal leggen zijn we weer zoveel jaar verder :)

Orange is onder ander één van hun providers
→ https://glasvezel.fluvius.be/kies-helemaal-vrij-je-provider

Reputatie 6
Badge +2

Proximus moet het oplossen als er een probleem is. Volgens Proximus is er geen, volgens de klant wel. Zo zit dat muurvast. Heeft de klant last van wat hij krijgt bij Proximus. Krijgt hij waar voor zijn geld? Dat moet hij zelf weten.

Twee mogelijkheden zijn er dan : 

  • Proximus doet iets. Wat? Dat gaan ze niet op een forum zetten.
  • de klant doet iets. Dan heeft hij niet veel keuze want hij staat alleen tegen een grote speler. Zoals ik lang geleden al zei : de wisseloplossingen bestuderen. 
Reputatie 6
Badge +2

Ik denk niet dat ze nog echt in koperen draadjes investeren. Het is allemaal glasvezel wat je nu hoort. 

Iedereen wil nu telefoneren, internetten, tv zien en de klanten willen altijd meer. Die koperen draadjes zijn daar niet voor aangelegd.

Je moet wel vergelijken met wat uw abonnement zegt, ik heb internet maxi en dat is theoretisch 100 Mbps, in de praktijk is dat 70 Mbps.

 

Reputatie 2

Ok akkoord, er word geïnvesteerd in glasvezel...maar als je in een dorpje woont zit dat er niet aan te komen :)

Wat ik erg vind is dat ik vroeger op een hoger profiel zat, ik vermoed dat dit zakt doordat er nieuwe klanten bijkomen in onze straat, dusja je betaalt voor iets die steeds verminderd terwijl de prijs omhoog gaat...

Wie zou dit probleem trouwens anders kunnen oplossen !

En als ze dit niet kunnen, ook de reden geven waarom niet en ook erbij vermelden wat zij wel eventueel op korte termijn kunnen aanbieden  en dan kan  TS daar zelf zijn conclusies uit trekken en een standpunt innemen  zoals bv uitkijken of er eventueel andere wegen kunnen betreden worden, zo simpel zou dit altijd moeten zijn 

Maar we blijven zo wel in herhaling vallen en zouden we niet beter een verder reactie/onderzoek afwachten van proximus zelf...

Reputatie 6
Badge +2

Nieuwe klanten die meer willen. 
Juridisch heb je niets te zeggen : bij mij staat er maximum 100 Mbps, dus als je 0.1 Mbps krijgt heb je juridisch nog niets te zeggen. Zo slim zijn die contracten wel. Maar wie nooit iets zegt krijgt niet veel. 
Je moet wel goed de wisseloplossingen bestuderen (technisch en financieel) en dan eens gaan praten over uw situatie met de klantendienst. Ik ging vroeger bij een proximusshop en ik dacht dat zij daar nogal wat zelfstandigheid hadden.  Ik weet niet of dat nog bestaat. En uw visie verdedigen. Het komt er op aan te praten met iemand die iets kan en wil doen. Zeker niet aan de telefoon. En altijd op papier laten zeggen. En op het forum kunnen ze u weinig beloven, dan begint iedereen te klagen en te vragen.

dit is inderdaad aan Non Vectorised VDSL basis profiel in zone3

 

zone 3
700m - 1000m

Vectorised

30/10

vect+ DLM

60/15

NonVect

16,5/2

NonVect + DLM

30/4

Reageer