Vraag

Lijnprofiel blijft dalen

  • 13 September 2020
  • 36 reacties
  • 480 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Als je hierop afgaat zou dit dus willen zeggen dat je lijnsnelheid inderdaad zou hoger geweest zijn dan 30Mbps.

zeker als je via wifi gemeten hebt met welke app heb je dit gemeten en was dit op wifi-2.4 of op wifi-5.0 

Reputatie 2

Jammer genoeg zoals gezegd geen screenshots van vroeger, de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik dan 2 decoders had die niet op hd stonden.

Volgens de site kon ik dan 3 decoders plaatsen 1 hd en 2 sd , ondertussen zegt de site 2 hd decoders.

In bijlage nog een screen die ik uit de app op mijn gsm gehaald heb, dit is dus niet met een netwerkkabel...

 
Reputatie 7
Badge +4

Ik heb nu net de historiek nagekeken en de lijn heeft altijd op een voorzien profiel van 16,5 gestaan.

Doordat de kwaliteit van de lijn goed is staat de lijn dankzij onze automatische badge op 25Mbps, maar hoger heeft deze snelheid nooit gestaan. 

heb je mss ooit snelheden boven de 30Mbps gehaald !

Reputatie 2

@WenzelR gegevens zijn aangevuld.

@Martin ik ben bijna zeker dat ik vroeger een Vectorised lijn had, en een hoger profiel jammer genoeg geen screenshot van. Wat de afstand naar de centrale betreft dit klopt ik dacht op een goeie 800m te zitten.

@schaap69 Kan je even in je profielgegevens het nummer toevoegen onder “Telefoonnummer” van de lijn waar je dit op hebt?

dit is inderdaad aan Non Vectorised VDSL basis profiel in zone3

 

zone 3
700m - 1000m

Vectorised

30/10

vect+ DLM

60/15

NonVect

16,5/2

NonVect + DLM

30/4

Reputatie 7
Badge +4

@schaap69

onderstaande is de snelheid die u minstens sinds uw aansluiting x jaar geleden zou moeten hebben gehad = startsnelheid 

15,4 Mbps download - 1,9 Mbps upload

Ik vermoed dat dit overeenkomt met het lijnprofiel (LP281) 16.5/2 voor een “non vectorised lijn op een afstand van 700 à 1000 m van een LEX (uitrusting in een gebouw telefooncentrale) 

Het Dynamisch Line Management systeem (DLM) kan deze snelheid verhogen in functie van de testresultaten bekomen via automatisch lopende testen 

De te behalen snelheden zijn functie van de afstand tot de straatkast (KVD/ROP) of LEX/LDC, van de kwaliteit van de distributiekabel waarin uw koperpaar zich bevindt (diameter koperpaar, herstellingen aan deze distributiekabel, ...) en van de bezetting/gebruik van deze distributiekabel (aantal klanten)

Indien er werken aan en/of storingen op de distributiekabel gedetecteerd worden, kan de DLM uw snelheid tijdelijk terug verlagen tot een niveau (>=startsnelheid) waarop geen problemen meer gedetecteerd worden

Indien u een Sagem BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met de Saagemtool als user met het user password op uw Bbox de situatie meer in detail bekijken

https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432?shareUid=773d6e421e234c8d802fa0289a808066

De belangrijkste parameters zijn

current/max bit rate down/up in Mbps

noide margin down/up in dB (indien » 10 dB is het verhoging in principe nog mogelijk)

ROP/modem compatible/vectorised yes/no 

profile name

DLM/repair profile yes/no

bv.

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/geen-dlm-51322

 

Bovenstaande snelheden zijn deze te bekomen bij een rechtstreekse aansluiting in ethernet/utp-kabel op Bbox en waarbij allle andere apparaten uitgeschakeld zijn)

Het gebruik van WiFi kan u resultaten negatief beïnvloeden indien er meerdere/vele WiFi-netwerken in uw omgeving actief zijn (= bij voorkeur WiFi 5.0/ac gebruiken)

Er komt in het weekend niemand van Proximus langs op dit publieke forum

Proximus-medewerkers op dit forum kunnen u inlichten over eventueel geplande werken op koorte/midellange termijn (+/-6 maand) teneinde uw snelheid te verhogen (=  omschakeling naar een vectorised lijn)

 

@Cvanloon

de minimale in België wettelijk opgelegde snelheid is nog steeds 1 Mbps down (cfr. website BIPT)

er is evenwel een EU directive 2020 die minstens 30 Mbps eist 

de vraag is wanneer deze door de wetgever/regelgever gaat opleggen 

Reputatie 6
Badge +2

Nieuwe klanten die meer willen. 
Juridisch heb je niets te zeggen : bij mij staat er maximum 100 Mbps, dus als je 0.1 Mbps krijgt heb je juridisch nog niets te zeggen. Zo slim zijn die contracten wel. Maar wie nooit iets zegt krijgt niet veel. 
Je moet wel goed de wisseloplossingen bestuderen (technisch en financieel) en dan eens gaan praten over uw situatie met de klantendienst. Ik ging vroeger bij een proximusshop en ik dacht dat zij daar nogal wat zelfstandigheid hadden.  Ik weet niet of dat nog bestaat. En uw visie verdedigen. Het komt er op aan te praten met iemand die iets kan en wil doen. Zeker niet aan de telefoon. En altijd op papier laten zeggen. En op het forum kunnen ze u weinig beloven, dan begint iedereen te klagen en te vragen.

Reputatie 2

Ok akkoord, er word geïnvesteerd in glasvezel...maar als je in een dorpje woont zit dat er niet aan te komen :)

Wat ik erg vind is dat ik vroeger op een hoger profiel zat, ik vermoed dat dit zakt doordat er nieuwe klanten bijkomen in onze straat, dusja je betaalt voor iets die steeds verminderd terwijl de prijs omhoog gaat...

Reputatie 6
Badge +2

Ik denk niet dat ze nog echt in koperen draadjes investeren. Het is allemaal glasvezel wat je nu hoort. 

Iedereen wil nu telefoneren, internetten, tv zien en de klanten willen altijd meer. Die koperen draadjes zijn daar niet voor aangelegd.

Je moet wel vergelijken met wat uw abonnement zegt, ik heb internet maxi en dat is theoretisch 100 Mbps, in de praktijk is dat 70 Mbps.

 

Reageer