Beantwoord

Lijn valt de laatste dagen gewoon uit

  • 2 January 2021
  • 19 reacties
  • 294 Bekeken

Reputatie 1
Badge

We hebben nu al een paar maal voorgehad dat onze lijn, vooral tijdens de avond, gewoon uitvalt zonder reden.

De modem heeft geen enkel lichtje meer (dus geen tv, geen wifi).

Modem werd reeds meerdere malen heropgestart.

Modem herstart zichzelf.

Iemand enig idee?

Grt uit Kampenhout

icon

Beste antwoord door DaisyS 18 January 2021, 15:45

Bekijk origineel

19 reacties

Dat wordt hier inderdaad frequent gemeld door Prox klanten da laatste tijd, eigenlijk denk ik dat het ook veel te maken heeft sedert corona en iedereen meer thuis bezig is op het internet met streamen.

Maar je schrijft:

De modem heeft geen enkel lichtje meer (dus geen tv, geen wifi).

Als dat waar is en de power led ook niet oplicht op dat moment dan is het meer te zoeken in de bbox zelf of zijn voedingsadapter of stopcontact waard de stekker van de voedingsadapter insteekt (bv slechte contacten) hen je de bbox ook al eens herstart door de netstekker van zijn voedingsadaptre 10 sec uit te trekken.

 

Reputatie 1
Badge

Hallo Martin,

 

Bedankt voor je snelle antwoord.

Probleem doet zich vooral ‘s avonds voor, lijkt mij dus minder met corona te maken te hebben.

Ik probeer het eens met de bbox van de netstekker te halen.

Mvg

 

Proximus forummedewerkers kunnen maandag als ze hier terug langskomen ook je lijn eens testen en dan kunnen ze onderbrekingen ook ‘s avonds of op ander moment vaststellen.

Reputatie 7
Badge +5

@C Ocker Heb je zoals aangeraden de modem al eens herstart?

Reputatie 1
Badge

Ja, maar lijn is gisteren nogmaals heropgestart uit zichzelf.

Meestal tussen 20u en 20u30

Kan de lijn eens getest worden?

Mvg 

Reputatie 7
Badge +5

@C Ocker Ik heb je lijn zelf al eens uitgemeten en daar zie ik geen problemen op. Kan je de modem eens resetten zoals hier staat uitgelegd? Indien dit niet helpt zullen we je modem omruilen.

Reputatie 1
Badge

Ok, zal wel pas deze avond zijn. Ik laat jullie iets weten

 

Reputatie 1
Badge

Na het resetten van de mode en een week test draaien is hij opnieuw uitgevallen.

Moet de modem omgeruild worden of is er een ander probleem met de lijn?

 

Reputatie 7
Badge +5

@C Ocker Ik heb je een nieuwe modem opgestuurd.

Reputatie 1
Badge

Hallo,

 

Enig idee hoe en wanneer deze bij ons zal aankomen? Heb niets ontvangen van Proximus qua verzending of levering?

Mvg

 

Reputatie 1
Badge

Helaas niets meer gehoord van Proximus.

Reputatie 7
Badge +5

@C Ocker Deze zal eerstdaags worden geleverd.

Reputatie 1
Badge

Beste,

Modem werd verzonden volgens uw bericht op 18.01.21...we zijn vandaag 22.01.21 en nog steeds niets ontvangen.

Heeft U voor ons een track & trace nummer zodat we een beetje kunnen volgen i.v.m. levering.

We hebben tot op heden ook geen enkele communicatie ontvangen van Proximus i.v.m. deze omwisseling (geen mail - geen brief - ...)

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +4

@C Ocker  door enorme drukte bij pakjesdiensten kan het zijn dat je hierdoor dit met enige vertraging ontvangen
we doen uiteraard ons best dit zo snel mogelijk bij je ter plaatse te krijgen

Reputatie 1
Badge

Ondertussen zijn we 23.01...22u58

Geen modem gezien

Wat wel : ERROR SYS_34

niets meer ...bye bye TV

Elke maand 200 euro van de rekening en service 0

Wat moet er nu nog gebeuren??? Niet afkomen met herstart modem, herstart decoder, reset di, reset dat, want dit is allemaal al uitgevoerd

Graag TV aub

 

 

 

@C Ocker  Ter info:

hier komt niemand langs,  die van proximus zelf is, tijdens het weekend, wel kun je bellen naar de helpdesk 080022800

Dan kan het zijn dat je de melding krijgt dat de fout gekend is en dan weet je dat ze op de hoogte zijn en er mee bezig zijn

PS: ik zie juist dat het op vele plaatsen voorvalt dus het zal niet alleen bij u zijn

 

Reputatie 7
Badge +4

@C Ocker Ik heb even opnieuw nagekeken waar je modem blijft. Er was iets misgelopen bij de levering. Onze excuses hiervoor. We hebben dit rechtgezet en je mag nu woensdag de nieuwe modem verwachten. 

Ondervind je nog steeds problemen met je TV ? Op beide decoders ? 

Reputatie 1
Badge

Beste,

Momenteel is de foutmelding “ERROR SYS_34” verdwenen en werkt de TV terug opnieuw

Mag ik je wel bedanken om dit na te kijken zoals het moet! (eindelijk iemand die je helpt bij Proximus)

Tegenwoordig wordt men bij Proximus gesust met “maar het is in orde hoor”.

De vorige Moderators konden toch hetzelfde zien wat jij nu zag? of ben ik verkeerd???

Klantendienst laat meer en meer de wensen over, spijtig dat ik het moet zeggen, maar ik ben natuurlijk niet alleen met deze mening zeker.

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +4

@C Ocker Ik ben blij te horen dat het ondertussen toch terug werkte. Hopelijk heb je je nieuwe modem ondertussen ontvangen en zijn de andere problemen daarmee ook opgelost.

Ik geef je feedback zeker door. 

Reageer