Vraag

Liegt proximus aan de telefoon??

  • 22 March 2022
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Ik ben opgebeld door iemand van proximus ivm fiber en of ik op de wachtlijst wil staan.

Omdat ik zelf al wat had opgezocht, wist ik dat fiber mij rond de 40 euro per maand ging kosten. Echter, de persoon aan de telefoon zei dat ik ook een fiber abonnement kan krijgen aan dezelfde voorwaarde als diegene die ik nu heb (internet start, 27,5). Echter, als ik wat zoekwerk verricht, kom ik op volgende website van proximus uit: https://www.proximus.be/dam/jcr:2cde007d-ed50-48e9-9ea2-36c99f12f1bc/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/contractfiche/contractfiche-nl/Internet/CS_Internet_Start_NL~2021-07-15-09-12-50~cache.pdf

 

Hier staat duidelijk dat internet start 27,5 is en fiber start 42,95. Moet ik hier nu uit concluderen dat de proximus tegen mij liegt en mij iets wil aansmeren dat dus een pak duurder is?

 

Of is dit niet iemand van proximus zelf en of andere onderaannemer ? De persoon heeft wel mijn gegevens etc dus de info van proximus is aanwezig bij deze persoon. 

Rare zaken en ik heb het gevoel dat proximus dus liegt en bewust ook info verzwijgt over fiber (het is al heel moeilijk om de prijslijsten te vinden online).
 

De proximus persoon ging mij nog terugbellen, maar ik ben dus geneigd om al vrij bot te antwoorden…

 

 


3 reacties

ter info: kan ook een proximus reseller zijn die je opgebeld heeft  

heb je al gecheckt op fiber  → Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

Na wat langer zoeken, het volgende gevonden: https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/r-orphans/wettelijke-informatie.html#/610d674e-6b09-42cf-bec7-ef09eb5aad19 ; Internet Start & Internet Fiber 50(PDF, 46Kb) 

Er bestaat dus toch blijkbaar fiber 50 aan dezelfde prijs (die zelfs nog zakt). Al snap ik niet waarom al die info zo ver weggestoken zit.

Daarbij blijf ik het raar vinden dat ik zomaar opgebeld wordt. Komt allemaal nogal louche over. Ik vraag mij ook af of ze mij telefonisch dan een contract aansmeren of er nog papierwerk aan te pas komt.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Flor12 

het verschil in prijs voor iemand die van internet start naar internet start fiber gaat (moet gaan omdat kopernet wordt afgesloten) is erg groot, vandaar een aangepaste offerte.

excuses als het niet zo duidelijk overkomt.  Een mens is idd erg voorzichtig tegenwoordig door al die phishing mails/telefoons.

via de shops kan je de meest recente info ook krijgen.

Groeten

tina

 

Reageer