Vraag

lange kabel rechtstreeks op modem

  • 20 May 2022
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Hallo,

 

aangezien ik meer en meer van thuis werk en Teams calls moet doen, toch maar eens beslist om een kabel te trekken ipv via het Wifi signaal te gaan.

Ik heb een kabel van ongeveer een 15 meter getrokken en aangesloten op een vrije poort op de modem/router van proximus zelf.  Maar dit werkte niet.  

Dan eens met een kabel tester eens getest of de kabel correct was en volgens dit toestel was de kabel effectief 100% correct.

Uiteindelijk had ik een zot idee dat ik ook nog een switch liggen had beneden (een 5 poort switch).  De kabel daarin gestoken en nu werkt het wel.  

 

Dus op zich ben ik tevreden, maar mijn vraag is nu: het signaal dat de proximus modem/router op een kabel steek, is dat te zwak om 15 meter te overbruggen?

 

Mvg


3 reacties

normaal kan je zelf tot 100m overbruggen.

heb je al eens een andere poort op de bbox geprobeerd  of de bbox al herstart = 5 sec de stroom onderbreken of anders eens gereset = 20 resetknopje achteraan ingedrukt houden.

IK heb destijds hetzelfde gedann met een kabel van 20M zonder probleem op een b box 3 V+

Reputatie 6
Badge +3

Normaal moet 90 tot 100meter met kabel kunnen.

Het kan wel zijn dat de kabel niet kwalitatief genoeg is om correct te communiceren met proximus. En dat op de switch per toeval dit wel nog lukt.

 

Een gewone  kabeltester test immers niet de kwaliteit van de kabel .

Kan natuurlijk ook de Proximus modem zijn die niet correct functioneert.

Probleem kan zelfs bij de computer of laptop zitten.

Moeilijk om vanop afstand hierover te oordelen.

 

 

 

Reageer