Langdurige storing

  • 15 October 2018
  • 1 reactie
  • 126 Bekeken

Reputatie 1
Beste Proximus,

Bij deze wens ik mijn verhaal/lijdensweg (in ons geval gelukkig korte) te vertellen over een storing die vorige week donderdagochtend is begonnen.

Tijdens de ochtend viel plots ons internet/tv en vaste lijn weg. Bij het contacteren van de helpdesk, konden ze ons melden dat er werken voorzien waren die dag en dat we geduld moesten hebben. Later op de dag zou alles wel weer moeten werken.... Not! 's avonds nog steeds geen internet/tv of vaste lijn. Je kan al raden dat het geen leuke avond was met 3 puberende kinderen, waarvan twee online gamers en één YouTube junkie.

De vrijdagochtend was er nog steeds een storing en aangezien mijn vrouw die dag moest thuiswerken, was internet noodzakelijk. Na de helpdesk op te hebben gecontacteerd, werd mij opnieuw dezelfde boodschap meegegeven. Er waren die dag werken voorzien in onze straat en we moesten opnieuw geduld hebben.

Tegen de middag begon mijn "geduld" op te raken en ik voelde de bui al hangen dat we tegen de avond en tijdens het weekend nog steeds geen internet of tv zouden hebben. Mijn vrouw was ondertussen haar 4G aan het opgebruiken om toch nog iets te kunnen doen voor het werk. Ze had ook opgemerkt dat er een proximus camionette wat verder de straat stond. Ze heeft haar stoute schoenen aangetrokken en is de medewerkers gaan aanspreken met de melding dat wij een storing hadden. Zij waren zich niet bewust dat er iemand in de straat een storing hadden. Omdat ze toevallig toch autopech hadden, zijn ze bij ons komen kijken en hebben ze meteen kunnen vaststellen dat er iets niet klopte in een "wit kastje" in het begin van de straat. Ze hebben dit alsnog kunnen oplossen en we hadden weer internet en tv.

Ondertussen was ik al voor de 3e keer in contact met de helpdesk... daar begon ik me al wat meer op te winden (ook al weet ik dat de medewerkers er zelf niet veel aan kunnen doen). Opnieuw kreeg ik de boodschap dat ik "geduld" moest hebben, maar dat kon ik echt niet meer aanvaarden. Met de belofte dat ze mij een half uur later gingen terugbellen, ben ik richting mijn huis gereden en ben ik onze redders in nood (die ondertussen heb probleem hadden opgelost) gaan bedanken. Toen ze mij van de helpdesk belden, kon ik melden dat het probleem opgelost was. De helpdesk kon me wel melden dat ze me echt niet konden helpen, omdat ze geen technieker mogen sturen als er "iets" fout is in zo'n witte bak (op straat). Maw, moest mijn vrouw die mannen zelf niet hebben aangesproken, dan hadden we tot op vandaag nog steeds een storing.

Ik begrijp deze manier van werken absoluut niet... je wordt als klant volledig genegeerd en afgewimpeld met het woord "geduld". Het lijkt meer op het principe van: "laat een probleem maar liggen, dan raakt het wel vanzelf opgelost". Proximus zou best iets leren uit dit voorval en de diensten meer met elkaar laten communiceren.

Wel een dikke pluim voor de twee techniekers die zijn komen helpen!

Een hele dikke duim naar beneden voor het management van Proximus die niet doorheeft hoe ze met klanten moeten omgaan, ze gaan meer en meer klanten verliezen! Voorheen zou ik Proximus nog hebben aangeraden, maar sinds deze maand doe ik dit niet meer.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Tim,

Oprechte excuses dat dit zo gelopen is.

Ik zie dat er ondertussen nog contact is geweest met de klantendienst.

We nemen deze info mee als feedback voor de coaches van de technische diensten en de helpdesk.

mvg,

Tina

Reageer