Beantwoord

klant met twee adressen, één adres opgeven

  • 24 September 2019
  • 12 reacties
  • 410 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb één klantnummer bij Proximus, met daarbij twee adressen.
Op elk van die adressen heb ik “Pack Internet Comfort + TV”.
Deze situatie heeft enkele jaren bestaan, maar nu verlaten we het oudste van de twee adressen.
De nieuwe eigenaar wordt geen Proximus-klant – hij kiest voor Telenet.

Ik zal dus één deel van mijn contract opzeggen – en ik wil natuurlijk de andere delen van mijn contract behouden.
Hoeveel tijd is daarvoor nodig?
Wat moet ik doen met de apparatuur? (een “modem” en een b.box2).
Wat gebeurt er met de emailadressen (van het type @skynet.be) die we hebben? Zijn we zeker dat die blijven?
icon

Beste antwoord door AntonellaD 25 September 2019, 13:14

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag petervanavermaet,
Via www.proximus.be/opzeggen kan je de opzeg van de gewenste installatie aanvragen. Lang op voorhand hoef je de opzeg niet aan te vragen. Als je dit enkele dagen op voorhand doet, is het meer dan voldoende. Nadien krijg je via e-mail een bevestiging van de opzegging samen met de labels om de apparatuur binnen te brengen in een postpunt. De e-mailadressen die gekoppeld zijn aan de opgezegde installatie blijven nog 18 maanden actief staan. Als het niet de bedoeling is dat de e-mailadressen op den duur verdwijnen, kunnen we deze wel laten koppelen aan de installatie dat actief zal blijven. Laat je ons via deze weg na de opzeg hierover dan nog iets weten? Dank je wel.
Groetjes,
Antonella
Reputatie 1
Bedankt voor het antwoord. Ik had www.proximus.be/opzeggen al gezien, maar je kunt daar niet specifiëren over welk adres het gaat.

Wat betreft de emailadressen: wie moet ik contacteren om te zorgen dat ze allemaal aan het overblijvende adres gehangen worden?
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt voor het antwoord. Ik had www.proximus.be/opzeggen al gezien, maar je kunt daar niet specifiëren over welk adres het gaat. -> Deze info kan je noteren in het veld 'Eventuele opmerkingen' onderaan het opzegformulier.
Wat betreft de emailadressen: wie moet ik contacteren om te zorgen dat ze allemaal aan het overblijvende adres gehangen worden? -> spreek ons na de opzeg hierover aan via het forum door verder in te gaan op dit topic. Mijn collega's of ik zullen je hier dan mee verder helpen.


Groetjes,
Antonella
Reputatie 1
Bedankt.
Wat doe ik met de hardware? (modem en b.box2) Inleveren of achterlaten?
Die moeten ingeleverd worden aangezien je een opzeg doet
zie deze uitleg > klik hier en klik daar op "u hebt uw abonnement opgezegd"
Tenzij de proximus medewerkers mij tegenspreken kan dit bij een opzeg ook nog altijd binnengeleverd worden in een Proximus centrum.

NB: morgen kunnen de Proximus medewerkers je hierbij ook verder helpen.
Reputatie 1
Bedankt. Mijn aanduidingen van de hardware waren niet correct - het is een b.box2 modem en een V5 compact decoder.
Reputatie 7
Badge +3
Dag petervanavermaet,

Nadat de opzeg is uitgevoerd gaat u labels toegestuurd krijgen waarmee u het materiaal kan opsturen via de post.

Groetjes,Joel
Reputatie 1
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vrijdag 0800 22 800 gebeld.
De medewerkster heeft de opzeg geregeld - opzeg van die ene installatie, op 4 oktober. Volgens haar moest ik de apparatuur van de "opgezegde" installatie niet inleveren, gezien de leeftijd van de apparatuur.
Vervolgens heeft ze me doorgeschakeld naar een andere medewerkster. Die heeft de emailadressen "verhuisd", waar nodig, naar de andere installatie.
Ik heb achteraf een email gekregen ter bevestiging van de opzeg. Daarin worden de installatie en de datum ondubbelzinnig aangeduid. Er wordt ook gezegd "Het staat u vrij het materiaal te behouden of binnen te brengen voor recyclage.". Er is geen bevestiging over de nieuwe situatie van de emailadressen, maar de dame aan de telefoon wist duidelijk wat ze deed.
Reputatie 7
Badge +3
@petervanavermaet De opzeg zal gebeuren op 04/10/2019. Inleveren van de apparatuur is inderdaad niet nodig. Voor de e-mailadressen lijkt het me nog niet volledig in orde. Ik ga hierover even navraag doen bij de bevoegde dienst en dan kom ik hier nog op terug. Groetjes, Antonella
Reputatie 1
Bedankt om de e-mailadressen in orde te brengen. Ik zal opgelucht zijn als ik weet dat het helemaal in orde is.
Reputatie 7
Badge +3
@petervanavermaet Voor de e-mailadressen is het nu ook in orde. Ik heb hierover bevestiging ontvangen van de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella
Reputatie 1
Bedankt @AntonellaD

Reageer