Vraag

Klacht: onvoldoende technische dienstverlening om internetverbinding te garanderen

  • 1 October 2022
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Vandaag -zaterdagnamiddag- valt de internetverbinding plots weg in ons buitenverblijf in de Belgische Ardennen.

Als remote thuiswerker moet ik maandag ter plaatse telewerken.

Na een eerste contact, en wat vragen om het probleem proberen op te lossen, met de vriendelijke en bekwame helpdeskmedewerker, wordt me gevraagd om een modemreset te doen die een half uurtje zal duren. Nadien zou ik teruggebeld worden om de checken of het probleem hiermee opgelost is.

Helaas maakt de modemreset geen verschil en krijg ik een tweede helpdeskmedewerker te pakken die aangeeft dat het probleem mogelijk te maken heeft met bekabeling buiten.

Het eerstvolgende ogenblik dat een technieker zou kunnen langskomen is op woensdag. Zoals ik al meldde: als remote thuiswerker moet ik maandag ter plaatse telewerken. Omdat het een buitenverblijf betreft zal er de overige weekdagen niemand aanwezig zijn.

Na aandringen wordt naar een oplossing gezocht om alsnog ten laatste maandagmorgen een interventie te organiseren, maar helaas, dit blijkt niet mogelijk wegens een volboekt agenda.

Tenzij ik 180 euro zou betalen om tijdens het weekend een onafhankelijke technieker te laten langskomen....

Hiervoor bedank ik vriendelijk, met de vraag of Proximus het kan maken om thuiswerkende mensen, die afhankelijk zijn van internet of things, 4 dagen in de kou te laten staan voor zij geholpen kunnen worden.

Alle respect voor de jonge helpdeskmedewerker die goed opgeleid was om de gevolgen van de beperkingen van Proximus bij de klant neer te leggen, maar deze situatie is gewoon onaanvaardbaar.

Ik hoop alsnog om op gepaste en tijdige wijze geholpen te worden.


4 reacties

Ter info: Hier komen pas morgen de proximus medewerkers terug langs op het forum.

Proximus kan eventueel ook ondertussen gratis datavolume op je smartphone laden, zodat je deze smartphone kunt gebruiken als hotspot om toch zo nog op het internet te kunnen.
Mss kun je ondertussen eens bellen naar de helpdesk 080022800 of ze dit kunnen doen.

Het G4/G5 netwerk in mijn regio/locatie is onvoldoende sterk om een stabiele en performante hotspot te garanderen.

Vandaar de dringende oproep om mijn DSL internet landlijn aan de praat te krijgen.

Alvast bedankt.

We zijn nu reeds woendag. Enige reactie te verwachten?

Reputatie 7
Badge +5

@Tricke Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Reageer