Klacht: Fout in stopzetting diensten door proximus

  • 17 January 2022
  • 1 reactie
  • 17 Bekeken

Hey Proximus;

het is blijkbaar onmogelijk om jullie gewoon een email te sturen met mijn misgenoegen, dus denk ik dat dit mijn enige mogelijkheid is, naast een stap verder te gaan en Test Aankoop in te schakelen…

Op 12/01 gebruik ik jullie online formulier om een stopzetting van mijn Internet en TV aan te vragen. In dat formulier geef ik aan dit VANAF 01/02 graag uit te voeren. 
Blijkbaar hadden jullie niet genoeg geduld en, naarstig als jullie zijn, hebben jullie de uitknop al vanaf 14/01 ingedrukt… Erg handig als je 7/7 vanuit thuis werkt en een online job hebt…

Geen probleem, dan bellen we even naar de klantendienst. Het leuke hieraan is dat de vriendelijke robot van de helpdesk ons eraan herinnert dat je ook veel zaken online kan regelen…

 

Helpdeskmedewerker #1: Geen probleem meneer, ik zie hier inderdaad dat ze uw diensten te vroeg hebben stop gezet, ik activeer ze meteen opnieuw.

Enkelen uren later nog steeds geen internet. 
 

Helpdeskmedewerker #2: Oei, ik begrijp dat dit lastig is, iets stopzetten is erg gemakkelijk; het opnieuw activeren iets minder… ik verbind u door met een expert…. wachtmuziek…. 15minuten… LIJN VERBROKEN….

Ik bel opnieuw

Helpdeskmedewerker #3: Ah, ik zie hier inderdaad een aanvraag tot heractiveren, maar mijn collega heeft dit niet correct uitgevoerd, ik doe de stappen even opnieuw, weet wel dat dit tot enkel uren kan duren, het is beter dat u morgen vroeg terug belt moest het nog niet in orde zijn. … Graag leg ik u ook even elk lichtje op uw modem uit… Uiteraard kan deze vlijtige medewerker niet weten hoe technisch ik zelf aangelegd ben… maar dat was ECHT NIET NODIG… 

De volgende dag… nog steeds niets. 

Helpdeskmedewerker #4: Ik zie hier inderdaad een nieuwe aanvraag, maar mijn collega heeft deze niet correct aangemaakt… ik verbind u door…. wachtmuziek… 15minuten… LIJN VERBROKEN…

Helpdeskmedewerker #5: Ik verbind u door…. 15minuten… LIJN VERBROKEN….

Helpdeskmedewerker #6: Ik zie hier inderdaad dat de collega de order niet juist heeft verwerkt… Ik pas het aan, aangezien het bijna weekend is hoop ik voor u dat de wijzigingen nog voor 00u00 doorgevoerd worden, anders belt u zaterdag maar even terug, want zo zijn wij, zelfs op Zaterdagen kunnen wij u te woord staan, u kan ook steeds chatten met onze Facebook account (WAAR NOG NOOIT IEMAND MIJ EEN ANTWOORD HEEFT GESTUURD BTW)

Zaterdag, 13u… Nog steeds niets…

Helpdeskmedewerker #6: Idd, niet juist, ik regel het voor u, dat kan wel zeker tot maandag duren.

Maandag… rara ? 

Helpdeskmedewerker #7: Nee, het klopt inderdaad, de order staat in het systeem maar om die correct door te voeren zal.u eerst gebeld moeten worden door 1 van onze 2de lijn helpdeskmedewerkers (DAT IS NIEUWE INFO ?)… Ik kan u 1TB aan mobiele data toekennen, zo kan u tenminste verder werken via 4G en uw telefoon, u krijgt hierover een SMS met de bevestiging…. DANK U !

OF TOCH NIET ?!

1u later ontvang ik idd een SMS… om me te informeren dat mijn datalimiet van 6,5Gb bijna opgebruikt is…

Helpdeskmedewerker #8: Oei, oké, ja, wat mijn collega vergat te melden is dat de TB aan data, tot 24u kan duren vooraleer u deze ontvangt… Deze medewerker had ook graag geïnformeerd naar waarom ik niet mijn diensten mee verhuisde en dat als ik dat deed, ik van een korting EN een GLOEDNIEUWE LAPTOP kan genieten… ik bedankte deze medewerker graag voor het aanbod, maar zei zo vriendelijk als dat ik het nog kon opbrengen dat ze die goedkope rommel mochten houden... Wat ik voor u kan doen is u DOORVERBINDEN… met de technische dienst, zij kunnen u een gratis injectie van 5gb doen… dan kan u tenminste verder werken… ik verbind u door…. 15 minuten wachtmuziek… LIJN VERBROKEN !!!!

Oké; dan bel ik zelf de technische dienst

Helpdeskmedewerker #9 (van de technische dienst): Kan u mij even heel het verhaal doen mnr…. Ja hoor… oké… ik kan hier 2,5Gb activeren, en ik trek de kost af van uw factuur, want dat komt er natuurlijk meteen bij…. goed, doe maar, ik wil gewoon kunnen werken…… Ah, oei, een probleem ik verbind u… WAAACHT ! ik leg uit dat ik liever even wacht zonder wachtmuziek…. dat begreep hij… 10minuten stilte aan de lijn…. en daar isie terug ! HOEZA ! Maar met slecht nieuws… omdat er een lopende order zou zijn ivm het activeren van mijn pakket, kunnen er voorlopig géén extra Gb worden toegekend aan mijn abonnement…. sorry.

Ik heb zo’n vermoeden dat dit opgelost gaat zijn tegen dat ik verhuis, dit is trouwens de korte versie. . .

Dus jah; ik weet ook niet hoe ik deze circus act moet formuleren als een formele klacht… maar bij deze.


This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

@RandyVie 

dit werd inmiddels via een ander topic en via collega’s afgehandeld.

Groeten

Tina