Vraag

Klacht

  • 17 February 2022
  • 7 reacties
  • 168 Bekeken

Graag zou ik een email adres hebben om mijn klacht op te formuleren of moet ik al mijn grieven op dit forum doen in verband met een aansluiting die al sinds vorig jaar misloopt?

 

mvg kris


7 reacties

FYI: Proximus heeft geen mailadres om klachten enz….te versturen, je kan in je forumprofiel onder het privé veld bv je klacht melden die kan dan alleen door proximus gelezen worden.

PS: je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"

Ok is duidelijk, dank je voor de info, echter ik zal de info hier wel op het forum zetten in de hoop op een reactie van een proximus medewerker want ik ben het telefoneren beu.

Klacht:

Wij zijn sinds eind december aan het proberen over te stappen van Telenet naar proximus. Ik heb gevraagd om de internetaansluiting in orde te maken en dan alles, inclusief de telefoonnummers over te zetten. Meegedeeld dat ik geen proximus aansluiting heb dus dat er gegraven moet worden. Ik heb zelf een greppel moeten graven van aan mijn huis tot aan de rooilijn. Alsook een UTP kabel naar de kelder waar de aansluiting binnen ging komen.

6/1 Technieker komt langs echter deze deed alleen binnen aansluitingen en aangezien er geen lijn naar binnen was kon deze niet veel doen. Ook al had ik dit heel duidelijk aangegeven.

25/1 er komt een ploeg die de buiten en binnen aansluiting in orde ging maken, echter blijkt dat de kabel onder de openbare kiezelweg naar mijn huis niet meer ok is. Hier moet een lasploeg voor komen want dit doen zij niet.

Die avond kwamen er berichtjes binnen dat mijn telenet diensten werden opgezegd. Na enkele boze telefoontjes uiteindelijk toch nog kunnen voorkomen dat het internet overgezet is zodat ik niet zonder viel. 2 van de 3 GSM nummers zijn echter wel stopgezet.

2/2 ging de technieker langs komen, echter dag ervoor gebeld dat deze niet kwam door ziekte. Afspraak verzet naar 16/2.

16/2 technieker niet komen opdagen. s'avonds krijg ik weeral meldingen dat mijn omschakeling aan de gang was. Na telefonisch contact bleek dat proximus de afspraak aan hun kant had geannuleerd echter mij niet had verwittigd. En heeft men weeral mijn omschakeling moeten stopzetten. De telefonist beloofde mij uit te zoeken wat er mis is gelopen en mij dit ten laatste 17/2 in de ochtend te laten weten en een nieuwe afspraak te maken.

17/2 helaas geen contact meer gehad met iemand van proximus.

Finaal hebben wij reeds 4 dagen verlof genomen om thuis te zijn in verband met de installatie. Ik heb een greppel moeten graven die niet nodig is. Ik heb een UTP kabel moeten kopen en naar mijn kelder moeten leggen die niet gebruikt wordt.

Wij hebben een contract afgesloten waarbij zowel ik bepaalde verplichtingen heb als jullie. Ik ben tot op heden al mijn verplichtingen nagekomen. U nog geen enkele, afspraken worden niet nagekomen, en ik moet telkens zelf overal achter aangaan om uw fouten te herstellen. Dit is niet de manier waarop klanten behandeld worden. Fouten kunnen gemaakt worden, ik heb daar alle respect voor echter zo'n opeenstappeling van fouten en afspraken die niet nagekomen worden is ongehoord.

 

Ik ga geen extra dagen verlof meer afgeven om thuis te zijn voor een installatie. Dus ofwel regelt u de aansluiting na kantooruren ofwel annuleert u mijn aansluiting.

Bij de nieuwe aansluiting hoorde ook een nieuwe TV. Deze is reeds in gebruik. Aangezien u diegene bent die zijn verplichtingen niet na komt voel ik mij niet verplicht deze terug te brengen. Indien u het toestel terug wil gelieve mijn voorschot terug te storten en kunt u een afspraak te maken zodat iemand deze komt demonteren en terughalen.

 

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @renders kris dossier 50251502 is reeds in behandeling, ik voeg bovenstaande info toe. De dossierbeheerder zal je verder contacteren. Onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi

Beste @HeidiE,

Dan kan u volgende ook erbij vermelden:

Zonder mij op voorhand te melden zijn vandaag mijn huidige Telenet diensten opgezegd. Er was ook geen technieker ingepland, geen idee waar deze datum vandaan kwam. Gevolg is dat ik s’middags terwijl ik aan het telewerken was zonder internet gevallen ben. Na een telefoontje aan Telenet was het vrij snel duidelijk wat er was gebeurt. Gevolg, aangezien ik niet verder kon telewerken heb ik weeral een halve dag verlof moeten nemen. Ondertussen heb ik een heractivatie moeten vragen bij telenet aangezien er van jullie nog steeds geen werkende modem is geinstalleerd. Kosten hiervan bedragen 50€. Daarnaast beseft u niet hoe vernederend het is om naar telenet te moeten bellen met de melding dat ik aan het overschakkelen ben. En dat zij voor een vertrekkende klant nog moeite moeten doen om fouten van jullie recht te zetten. Naast mijn internet is ook het telefoonnummer van mijn dochter mee opgezegd. Hoewel jullie gezegd hadden dit niet te gaan doen. Gevolg is dat we morgen naar een telenetshop kunnen om een nieuwe sim kaart te gaan halen. Tot dan is ze onbereikbaar.

 

Ik dacht dat heel het easyswitch juist gemaakt was om het de klant makkelijk te maken. Echter tot twee keer toe wachten jullie niet tot de installatie afgerond is om mijn diensten bij telenet op te zeggen, totaal onbegrijpelijk!

 

U begrijpt best dat ik ondertussen geen enkel vertrouwen meer in Proximus heb!

Ik ben hier uren van telefoneren, 4.5 dagen verlof en ondertussen ook al geld aan het instekken, dit alles om jullie fouten te herstellen. Ik benadruk nog een keer ik ben op elke dag dat er een afspraak stond aanwezig geweest, de geul die ik moest graven was aanwezig en ook de UTP kabel die ik moest leggen was aanwez er. Van mijn kant kan echt niks verweten worden.  

Reputatie 7
Badge +3

@renders kris

info toegevoegd… en dossierbeheerder is verwittigd

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 1

U niet te veel opjagen hier duurt het al vier jaar  !

Reageer